ΚΟΣΜΟΣ

Ταϊλανδικός τουρισμός υψηλής τεχνολογίας

Ωραίες ήταν οι φωτογραφίες και τα σποτάκια με τα οποία διαφημίζονταν οι τουριστικοί προορισμοί παλιότερα. Παραδείσια νησιά, ρομαντικά ηλιοβασιλέματα και πολλά υποσχόμενες ανατολές, κοκοφοίνικες και σμαραγδένια νερά, ψαρόβαρκες και λευκοβαμμένες εκκλησίες με φόντο το απέραντο γαλάζιο, κατά καιρούς μάς έκαναν να επιλέξουμε τον Α ή τον Β προορισμό.

Τα πράγματα, όμως, αλλάζουν. Ο σημερινός ταξιδιώτης – καταναλωτής είναι πιο δικτυωμένος και πιο ενημερωμένος από ποτέ. Θέλει να μάθει, να ακούσει και να δει κατά το δυνατόν περισσότερα πριν αποφασίσει πού θα πάει. Ταυτόχρονα τώρα ξέρει «το παιχνίδι της διαφήμισης» και είναι δύσπιστος. Γι’ αυτό ακριβώς καταγράφουν μεγάλη επιτυχία οι ιστοσελίδες όπου ο καθένας μπορεί να γράψει για τις εμπειρίες του από το τάδε ξενοδοχείο, τη δείνα αεροπορική εταιρίεα ή τον Χ προορισμό. Και βέβαια καλύτερη διαφήμιση από τον ικανοποιημένο καταναλωτή δεν υπάρχει. Κράτη που επιζητούν να αναπτύξουν το τουριστικό τους προϊόν στη σύγχρονη εποχή έχουν «λάβει γνώση» των νέων τάσεων και κάνουν χρήση των τελευταίων μέσων επικοινωνίας, όπως είναι η μπλογκόσφαιρα, οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Myspace), ακόμα και το ελλειπτικό Twitter, για να προωθήσουν το προϊόν τους.

Πριν από μερικούς μήνες, ο Εθνικός Οργανισμός Τουρισμού της Αυστραλίας είχε μια ιδιοφυή ιδέα. Ξεκίνησε τη διαφημιστική του εκστρατεία «αναζητώντας» φύλακα για κάποιο από τα μικρότερα νησιά της και δημιούργησε τον διαγωνισμό για την «Καλύτερη Δουλειά του Κόσμου». Αιτήσεις για την περιζήτητη θέση εργασίας κατέθεσαν 35 χιλιάδες άτομα, εκατοντάδες χιλιάδες ασχοληθήκαν με το θέμα και ψήφισαν τους υποψηφίους και βέβαια τα ΜΜΕ έκαναν πάρτι παρουσιάζοντας ξανά και ξανά το θέμα. Τώρα ο Ταϊλανδικός Οργανισμός Τουρισμού (ΤΑΤ) προσπαθεί να επαναλάβει το επιτυχημένο εγχείρημα για να περισώσει τον τουρισμό της χώρας μετά τα απανωτά πλήγματα που δέχθηκε από τον αποκλεισμό του διεθνούς αεροδρομίου της Μπανγκόκ, τις ταραχές του Σονγκράν, την οικονομική κρίση και τελικά τη νέα γρίπη.

Πέντε ζευγάρια από όλο τον κόσμο -που θα επιλεγούν με ψηφοφορία μέσω Διαδικτύου- θα απολαύσουν δωρεάν ταξίδια σε πέντε πόλεις της Ταϊλάνδης, υπό τον όρο να κάνουν χρήση όλων των διαδικτυακών μέσων για να περιγράφουν καθημερινά τις εμπειρίες τους. Στο τέλος, οι καλύτεροι θα κερδίσουν δέκα χιλιάδες δολάρια και άλλα δώρα.

Οπως φαίνεται, οι Ταϊλανδοί έχουν πιάσει το μήνυμα της εποχής. Αφησαν πίσω την αφίσα με το «ιδανικό τοπίο», τη στασιμότητα και τα στερεότυπα και είπαν «ναι» στις νέες τεχνολογίες και στη διαδραστικότητα. Παίζουν με τον καταναλωτή και τον μελλοντικό επισκέπτη με τα δικά του μέσα, κάνοντας την τέλεια διαφήμιση του τόπου τους. Μήπως να τους μιμηθούμε;