Ταιριάζοντας φύλα, στυλ και δεκαετίες

Ταιριάζοντας φύλα, στυλ και δεκαετίες

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΠΑΡΙΣΙ. Ενα χακί παλτό, τονισμένο με λεοπάρ μαντίλι, υποδηλώνει την εμπόλεμη διάθεση της μόδας. Αλλά η ανάμειξη φυλετικών στερεοτύπων -το καρό του πρίγκιπα της Ουαλλίας σε αντίθεση με τα πολυτελή φλοράλ και τα αυστηρά παντελόνια αντιμέτωπα με τις φουσκωτές φούστες- ήταν τέλεια δοσμένη στη φθινοπωρινή συλλογή του Ντρις Βαν Νότεν.

Ο Βέλγος σχεδιαστής έχει αποκτήσει ωριμότητα στο σχέδιο, αλλά διατηρεί τη μοναδικότητα και τη φρεσκάδα, παρουσιάζοντας ρούχα που είναι τέλεια για αληθινές γυναίκες. Ψυχή της συλλογής ήταν η σύνθεση υλικών και σχημάτων, όπως σε ένα καλοραμμένο σακάκι που είχε άλλο ύφασμα για το σώμα κι άλλο για τα μανίκια. Υπήρχε ακόμη και μια σκιά του προ-φεμινιστικού παρελθόντος στα φουσκωτά φορέματα. «Οι δεκαετίες του ’50 και του ’60 αναμειγνύονται – αλλάζοντας αναλογίες, κάνοντας πιο θηλυκό το στυλ και διασκεδάζοντας με το μιλιτέρ στοιχείο», είπε ο σχεδιαστής στα παρασκήνια.

Οι συνδυασμοί ήταν εντυπωσιακοί, αλλά ποτέ παράξενοι. Υπερμεγέθη αγορίστικα πουλόβερ σαν μάλλινες μπλούζες φορέθηκαν είτε με παντελόνια είτε με φούστες σε στυλ ’50s. Αυτή η ανάμειξη δεκαετιών και φύλων είναι μια δυνατή τάση στη σύγχρονη μόδα. Και ο Ντρις Βαν Νότεν τα κατάφερε περίφημα.

Για τον Rochas, στόχος της φθινοπωρινής κολεξιόν ήταν να αναμείξει πολυχρηστικά κομμάτια με πολυτελή, όπως μια μάλλινη ζακέτα πάνω από ένα μεταξωτό βελούδινο φόρεμα. Κι όμως, η σειρά έμοιαζε να επικεντρώνεται σε ένα στοιχείο: την εποχή του ’60 με τα τεράστια μαλλιά.

«Ασυμβίβαστη γοητεία. Είναι μια παιχνιδιάρικη συλλογή, με την ποιότητα και την τεχνοτροπία, για ένα συνολικό αποτέλεσμα», είπε ο σχεδιαστής Μάρκο Ζανίνι, που εμπνεύστηκε από την ταινία του 1969 «Cactus Flower» και το ασυνήθιστο καστ με την Ινγκριντ Μπέργκμαν και την Γκόλντι Χον. Αυτές οι δύο τόσο διαφορετικές ηθοποιοί θα έπρεπε να είχαν πυροδοτήσει την τέλεια αντίθεση ανάμεσα σε τεχνολογία και «φρουφρού». Αλλά έμοιαζε με την ευάλωτη κομψότητα που ο σχεδιαστής κυνήγησε στην πρώτη του δουλειά για τον Rochas, η οποία ακυρώθηκε από το στάιλινγκ των ρούχων.

Η ιδέα των αντιθέσεων στο χρώμα και την υφή ήταν εντυπωσιακή, όπως μια πράσινη ζακέτα πάνω από τιρκουάζ φόρεμα και λεοπάρ παπούτσια. Μια κασμιρένια ζακέτα με χρυσές επωμίδες έδινε αληθινή αίσθηση πολυτέλειας και εκκεντρικότητας. Εμοιαζε πολύ σαν vintage μόδα με έμφαση στο ρετρό.

Στον Γκάρεθ Πιου, ο σχεδιαστής εξελίσσει το σήμα κατατεθέν του και σιγουρεύεται ότι η τάση για κολλητό μαύρο δέρμα δεν μετατρέπεται σε εμπόδιο. Αυτή η συλλογή ήταν μια τεχνική επίδειξης δύναμης με το δέρμα δουλεμένο σε μοτίβα που δημιουργούν μαλακές, μοντέρνες φόρμες. Και ακριβώς όταν άλλοι σχεδιαστές επέστρεφαν στις βάτες, ο κ. Πιου, 28 χρόνων, μεταπήδησε από τους στρογγυλούς ώμους στη γραμμή Α. Ακόμη και το φουτουριστικό πνεύμα, που έμοιαζε κάποτε να υπονοεί ότι ο κ. Πιου θα γινόταν σπουδαίος ενδυματολόγος, εξανεμίστηκε με αυτήν τη νέα απαλότητα.

Τα κομμάτια σε αυτήν την κολεξιόν έμοιαζαν πολύ λιγότερο με κοστούμια τέχνης και πολύ περισσότερο με μια αυθεντικά μοντέρνα ντουλάπα, τόσο για άνδρες όσο και για γυναίκες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή