ΚΟΣΜΟΣ

Οι περιπέτειες των σχεδιαστών στη Χώρα των Θαυμάτων

Φανταστείτε μια εκδοχή του κλασικού παραμυθιού του Λιούις Κάρολ στο οποίο η Αλίκη πέφτει σε ένα λαγούμι για να βγει τελικά, όχι στη Χώρα των Θαυμάτων, αλλά στον αληθινό κόσμο της άνοιξης του 2010. Η νεαρή Αλίκη μπορεί να μην ερχόταν αντιμέτωπη με μια κάμπια που καπνίζει ναργιλέ, αλλά θα έβρισκε πολλούς σχεδιαστές και δημιουργούς κοσμημάτων ευτυχείς να την ντύσουν για την περιπέτεια.

«Είναι ένας φανταστικός κόσμος – κάθε σχεδιαστής είναι ενθουσιασμένος να το κάνει», είπε η Κολίν Ατγουντ, η ενδυματολόγος της «Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων» του Τιμ Μπάρτον. «Εχει να κάνει με τη γεωμετρία των τραπουλόχαρτων, τα χρωματικά θέματα της Αλίκης – συνεχίζουν να λειτουργούν ασχέτως για ποια εποχή μιλάμε», είπε η κ. Ατγουντ.

Ο Νεοϋορκέζος σχεδιαστής Ζακ Πόουζεν αποκαλεί τον εαυτό του «φανατικό του Λευκού Λαγού», προσθέτοντας: «Από εκεί προέρχεται η αγάπη μου για τα σμόκιν και τα ρολόγια τσέπης». Και η κολεξιόν του με αντικείμενα για την «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων», την οποία προετοίμαζε από τα παιδικά του χρόνια, ήταν η έμπνευσή του για την προ-φθινοπωρινή συλλογή του 2010.

«Η Αλίκη στη Νέα Υόρκη, στο Upper West Side», είπε ο κ. Πόουζεν, περιγράφοντας τις γλυκιές θηλυκές φόρμες τυπωμένες σε λευκούς λαγούς που τρέχουν, μανιτάρια και παπούτσια με εξεζητημένες γλώσσες που είναι «πολύ Βασίλισσα των Καρδιών».

Στις σημειώσεις για τον Τύπο για την ανοιξιάτικη συλλογή του 2010, η Ντονατέλα Βερσάτσε βάφτισε τη συλλογή «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων σε μπαρόκ κόσμο». Εβγαλε μοντέλα με χαρακτηριστικά μοτίβα Βερσάτσε σε στυλ σέξι γατούλας, με μοτίβα από καρδιές, ρολόγια τσέπης, τραπουλόχαρτα και μανιτάρια από τη Χώρα των Θαυμάτων.

Αν και η Αλίκη του Λιούις Κάρολ ήταν ένα 9χρονο παιδί και του Τιμ Μπάρτον μια 19χρονη κοπέλα, η Αλίκη τελικά δεν έχει ηλικία. Και η γοητεία της Χώρας των Θαυμάτων είναι παγκόσμια: ένας φανταστικός κόσμος για παιδιά και ένα σύμβολο πολιτιστικής απόδρασης και σουρεαλισμού για ενηλίκους. Για να γιορτάσουν την ταινία, ορισμένοι από τους πιο ξεχωριστούς σχεδιαστές και οίκους, ανάμεσά τους και ο αποθανών Αλεξάντερ Μακ Κουίν, ο Χάιντερ Ακερμαν, η Chloe και ο Maison Martin Margiela, δημιούργησαν φορέματα «Αλίκη» για τις βιτρίνες του παρισινού πολυκαταστήματος Printemps. Από τη βρετανική εκκεντρικότητα του Μακ Κουίν μέχρι την ψυχεδέλεια του τρελο-καπελά του Bernard Willhelm, τη σκοτεινή γοητεία της Αν Ντεμολεμέστερ και την όμορφη διαστροφή του Κρίστοφερ Κέιν, κάθε σχεδιαστής κατέβηκε στο λαγούμι.

Τα φορέματα κρεμόντουσαν σε μανεκέν που φορούσαν μάσκες με τον λευκό λαγό, ενώ πίσω τους παρουσιάζονταν σκηνές από την ταινία. Μοιράστηκαν τις βιτρίνες με υπερμεγέθη αντικείμενα από τη Χώρα των Θαυμάτων: ένα φλιτζάνι στο μέγεθος μπανιέρας, τραπουλόχαρτα τόσο μεγάλα για να κρυφτείς από πίσω. (Το Printemps σε συνεργασία με το Laduree δημιούργησε ένα δωμάτιο τσαγιού για την Αλίκη στο ισόγειο του πολυκαταστήματος.)

Για τον σχεδιαστή Μάνις Αρόρα, η ιδέα να δημιουργήσει κάτι εμπνευσμένος από τον Τιμ Μπάρτον ήταν η αληθινή αιτία συμμετοχής. «Ενιωθα ότι το στυλ μου θα μπορούσε να έρθει σε αρμονία μαζί του, και η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων ήταν το κερασάκι στην τούρτα», είπε ο κ. Αρόρα. «Με το διαφορετικό μέγεθος των καρτών και γωνίες που ξεπροβάλλουν – η ιδέα ήταν να δημιουργηθεί μια ψευδαίσθηση».