Μακρύτερη θαλάσσια γέφυρα

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΠΕΚΙΝΟ. Τη μακρύτερη θαλάσσια ζεύξη στον κόσμο εγκαινίασε η Κίνα την περασμένη Πέμπτη, δίνοντας στην κυκλοφορία τη γέφυρα του κόλπου Τζιαοζού, σε μια προσπάθεια να αναδείξει την παράκτια αυτή ζώνη σε εμπορικό κόμβο της ΒΑ Ασίας. Η γέφυρα, μήκους 42,5 χλμ., ενώνει την αστική ζώνη της περιοχής με το προάστιο Χουανγκντάο, ενώ το κόστος της ξεπέρασε τα 2,3 δισ. δολάρια. Η γέφυρα θα μειώσει την απόσταση μεταξύ των δύο σημείων κατά 30 χλμ., περιορίζοντας τον χρόνο ταξιδιού από 40 σε 20 λεπτά. Το ρεκόρ της μακρύτερης θαλάσσιας γέφυρας στον κόσμο κατείχε μέχρι την Πέμπτη η γέφυρα του κόλπου Χανγκζού, που συνδέει τις πόλεις Τζιανχσίν και Νινγκμπό στην επαρχία Ζετζιάνγκ, μήκους 36 χλμ.

Η νέα γέφυρα του κόλπου Τζιαοζού αναμένεται να τονώσει την οικονομία της περιοχής, μειώνοντας τους χρόνους μετακίνησης εργαζομένων και επιταχύνοντας τη διακίνηση εμπορευμάτων από και προς τα μεγάλα λιμάνια της επαρχίας. «Συχνά αναγκάζομαι να κινούμαι μεταξύ Χουανγκντάο και του κέντρου της πόλης για τη δουλειά μου, αλλά και για ψυχαγωγία με την παρέα μου. Η ασφυκτική κίνηση στο κέντρο με κούραζε πολύ. Το ταξίδι τώρα δεν θα είναι μόνο συντομότερο, αλλά και αισθητικά πιο ικανοποιητικό, αφού θα έχω θέα τη θάλασσα», λέει η 30χρονη Γκουάν Χούα, εργαζόμενη σε τοπική ναυτιλιακή εταιρεία. Η γέφυρα κατασκευάσθηκε σε τέσσερα χρόνια, σπάζοντας στη διαδικασία πολλά παγκόσμια ρεκόρ. Οι προκαταρκτικές εργασίες, που περιέλαβαν εδαφοτεχνικές μελέτες, περιβαλλοντικές έρευνες, αλλά και ο μειοδοτικός διαγωνισμός, χρειάσθηκαν 17 χρόνια. Ο ακαδημαϊκός και μηχανολόγος του Πανεπιστημίου του Πεκίνου Ζου Φενγκζούν, μέλος της ομάδας κατασκευής του έργου, λέει: «Μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν η υψηλή περιεκτικότητα άλατος στο νερό του κόλπου, αλλά και ο σχηματισμός πάγων τον χειμώνα. Αναγκασθήκαμε να επινοήσουμε νέες μεθόδους για να κατασκευάσουμε μια πραγματικά ασφαλή γέφυρα».

Η περιοχή του Χουανγκντάο υπήρξε μία από τις πρώτες ενδεδειγμένες ζώνες ελεύθερου εμπορίου, που θεσμοθετήθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1980 από την κυβέρνηση του Πεκίνου. Πέρυσι, το ΑΕΠ της ζώνης του Χουανγκντάο έφθασε τα 100 δισ. γουάν (14 δισ. δολάρια), ενώ το ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα για τους κατοίκους της περιοχής ξεπερνά τα 25.000 δολάρια, καθιστώντας τη μία από τις πλουσιότερες στην Κίνα.

Υποθαλάσσια σήραγγα

Την Πέμπτη, οι τοπικές αρχές εγκαινίασαν ακόμη ένα έργο ρεκόρ, τη μακρύτερη υποθαλάσσια σήραγγα στη χώρα, που συνδέει το κέντρο της πόλης Τσινγκντάο με το προάστιο Χουανγκντάο, μήκους 9,47 χλμ. Ο αυτοκινητιστής Ουάνγκ Σενγκφού, οδηγός μικρού λεωφορείου, δεν μπορούσε να κρύψει τη χαρά του: «Η εργασία μου με αναγκάζει να ταξιδεύω συνέχεια από το κέντρο στα προάστια. Τώρα, μπορώ να επιλέξω ποιον δρόμο θα πάρω για τη διαδρομή μου και αν θα πάω από τη γέφυρα ή από τη σήραγγα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή