ΚΟΣΜΟΣ

Συντομα

GΟΟGLΕ+

Πάνω από 10 εκατομμύρια μέλη

Αν και η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Google+ δεν μετράει παρά λίγες εβδομάδες λειτουργίας και προς το παρόν παρέχεται μόνο μέσω προσκλήσεων, έχει κιόλας ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια εγγεγραμμένα μέλη. Αυτό δήλωσε ο επικεφαλής του ιντερνετικού κολοσσού, Larry Page, αποκαλύπτοντας επίσης πως μέσα από το Google+ διακινούνται καθημερινά περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο links, φωτογραφίες και σύντομα μηνύματα. Παρ’ όλο που τα παραπάνω στοιχεία δεν μπορούν να προδικάσουν κατά πόσο θα στεφθεί τελικά με επιτυχία η πιο πρόσφατη απόπειρα της Google στον χώρο του social networking, το βέβαιο είναι πως θα οξύνει τον ανταγωνισμό μεταξύ της Google και του Facebook. Ηδη άλλωστε η εταιρεία του Μαρκ Ζούκερμπεργκ φρόντισε να απενεργοποιήσει το πρώτο εργαλείο που έδινε τη δυνατότητα στον χρήστη να μεταφέρει τους «φίλους» του από το Facebook στο Google+.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ

Ψηφιακό χάσμα Ελλήνων – Ευρωπαίων

Το ψηφιακό χάσμα ανάμεσα στους Ελληνες και τους υπόλοιπους Ευρωπαίους έρχεται να καταδείξει η νέα έκθεση του Παρατηρητηρίου για την Ψηφιακή Ελλάδα, σύμφωνα με την οποία μόλις το 22% των κατοίκων της χώρας διαθέτει τις απαραίτητες δεξιότητες για τη χρήση του Διαδικτύου, τη στιγμή που ο αντίστοιχος μέσος όρος για την Ευρώπη των «27» φτάνει το 40%. Η ίδια μελέτη δείχνει επίσης πως περίπου οι μισοί Ελληνες χρήστες του Ιντερνετ δεν διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις για την όσο το δυνατόν καλύτερη αξιοποίησή του. Οσον αφορά τα στοιχεία για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, το Παρατηρητήριο σημειώνει πως το ψηφιακό χάσμα παραμένει υψηλό για τους ηλικιωμένους και τα άτομα με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο.

ΙΜΑGΙΝΕ CUΡ

Οι «Alaniarides» στην κορυφή

Μια πρωτιά για τη χώρα μας επιφύλασσαν οι φετινοί παγκόσμιοι τελικοί του Imagine Cup, του διαγωνισμού ιντερνετικής καινοτομίας που διοργανώνει κάθε χρόνο η Microsoft, καθώς η ελληνική ομάδα «Alaniarides» με την εφαρμογή Touring Machine κέρδισε το πρώτο βραβείο στην ειδική κατηγορία του διαγωνισμού «Interoperability Challenge». Η ομάδα αποτελείται από τους φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργο Καρακατσιώτη και Βαγγέλη Πτερνέα, και η εφαρμογή τους μπορεί να δημιουργεί αυτόματα εξατομικευμένες ξεναγήσεις για εκθεσιακούς χώρους, αντλώντας πληροφοριακά στοιχεία από το Ιντερνετ και προσαρμόζοντάς τα στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του χρήστη (ηλικία, ενδιαφέροντα, θέση στον χώρο). Το Touring Machine καταφέρνει να μην επαναλαμβάνει στον χρήστη τις ίδιες πληροφορίες καθ’ όλη τη διάρκεια της ξενάγησης, συγκρίνοντας τα εκθέματα που παρουσιάζει με τα εκθέματα που έχει ήδη περιγράψει.