Εργοδότες σε αναζήτηση πολυτάλαντων φοιτητών

Εργοδότες σε αναζήτηση πολυτάλαντων φοιτητών

3' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι εργοδότες ψάχνουν απόφοιτους πανεπιστημίου που να μπορούν να

δουλέψουν καλά σε ομάδες, να γράφουν και να μιλούν καθαρά, να

προσαρμόζονται γρήγορα σε αλλαγές στην τεχνολογία και στις

επιχειρηματικές συνθήκες και να αλληλεπιδρούν με συναδέλφους από

διαφορετικές χώρες και κουλτούρες. «Αυτές οι δεξιότητες

διαφοροποιούν τους καλούς αποφοίτους από τους ξεχωριστούς

αποφοίτους», δήλωσε ο Τζόζεφ Κροκ, ο οποίος δουλεύει στη βρετανική

Ρολς Ρόις. «Αυτό που θέλουν οι εργοδότες είναι ένας ‘σφαιρικός’

φοιτητής», σημειώνει ο διευθυντής του κέντρου σταδιοδρομίας στη

σχολή των Ορυχείων του Κολοράντο. Αυτοί που παίρνουν 10 στις 12

προσφορές εργασίας διαθέτουν τις παραπάνω δεξιότητες.

Οι εταιρίες φτάνουν στα άκρα για να αντιληφθούν ποιοι φοιτητές

έχουν τις κατάλληλες δεξιότητες, παρατηρώντας τους σε ασκήσεις

ρόλων για να δουν πως διαχειρίζονται την πίεση και συνεργάζονται με

άλλους. Εμπιστεύονται πιο πολύ τους αιτούντες που διαθέτουν

προϋπηρεσία σε πρακτικές ασκήσεις, ενώ διοργανώνουν επίσης

διαγωνισμούς που αναδεικνύουν πως οι φοιτητές λύνουν τα προβλήματα

και χειρίζονται την πίεση της προθεσμίας. Η διαδικασία πρόσληψης

είναι πιο σύνθετη καθώς οι εργοδότες είναι πια πιο απαιτητικοί.

Ανέκαθεν υπήρχε η ανάγκη ατόμων με συγκεκριμένες τεχνικές

δεξιότητες. Αυτές παραμένουν σημαντικές, όμως πλέον οι εργοδότες

χρειάζονται κάτι παραπάνω- την απόδειξη πως οι εργαζόμενοι μπορούν

να κάνουν τη μετάβαση από την τάξη στο χώρο εργασίας. Διεθνώς, οι

εργοδότες δηλώνουν πως είναι δύσκολο να βρεθεί ο κατάλληλος

συνδυασμός δεξιοτήτων. Η Μόνα Μούρσεντ, επικεφαλής της

εκπαιδευτικής πρακτικής στη διεθνή συμβουλευτική εταιρία

McKinsey&Co ανακαλεί τις λέξεις ενός εργοδότη: «Ποτέ δεν έχω

απολύσει μηχανικό λόγω κακής μηχανικής, έχω όμως απολύσει μηχανικό

για έλλειψη ομαδικής εργασίας». Μία δημοσκόπηση που έγινε από τον

Σύνδεσμο Αμερικανικών Κολλεγίων και Πανεπιστημίων έδειξε πως 93%

των ερωτηθέντων απάντησε πως οι ικανότητες της κριτικής σκέψης, της

ξεκάθαρης επικοινωνίας και της επίλυσης περίπλοκων προβλημάτων

είναι πιο σημαντικές από ένα προπτυχιακό πτυχίο. Ο Πολ Μακλντιρ,

αντιπρόεδρος στις διεθνείς προσλήψεις της ΒΡ, τον γίγαντα του

πετρελαίου, δήλωσε πως «μεταφέρουμε στα πανεπιστήμια τη σημασία

αυτών των δεξιοτήτων».

Η γιγαντιαία φαρμακευτική εταιρία GlaxoSmithKline θέλει να βλέπει

από πρώτο χέρι πως οι φοιτητές αλληλεπιδρούν με άλλους και φέρονται

υπό πίεση. Αφού μειώσει τους αιτούντες, τους καλεί σε ομάδες των

10-12 για ολοήμερη αξιολόγηση, κατά την οποία υπεύθυνοι της

εταιρίας παρατηρούν τους αιτούντες καθώς δίνουν παρουσιάσεις,

λύνουν προβλήματα και επικοινωνούν μεταξύ τους. Συνήθως, οι μισοί

από αυτούς γίνονται δεκτοί. Όσοι έχουν κάνει επιτυχή πρακτική

άσκηση στην εταιρία, έχουν αυξημένες πιθανότητες να λάβουν θέση

εργασίας στην Glaxo. Σε γενικές γραμμές, οι εταιρίες έχουν αρχίσει

να βασίζονται στις πρακτικές ασκήσεις, αποκαλώντας τες «τρίμηνες

συνεντεύξεις».

Στη δανέζικη πετρελαϊκή εταιρία Maersk Oil ο υπεύθυνος των διεθνών

προσλήψεων, Λι Πολ Μιλιγκαν, συμβουλεύει τους φοιτητές να

γνωστοποιούν στους εργοδότες πως έχουν περάσει αρκετό χρόνο στο

εξωτερικό. Δηλώνει πως «μία διεθνής νοοτροπία είναι σημαντική για

εμάς». «Πηγαίνεις σε κάθε γραφείο στον κόσμο και βρίσκεις μία

μεγάλη ποικιλία από εθνικότητες. Νομίζω πως εγώ διαθέτω 10 στο

γραφείο μου… Κάποιοι φοιτητές ξεχνούν να σημειώσουν πως έχουν

ταξιδέψει σε 10 χώρες». Ο Μίλιγκαν εντυπωσιάζεται με τους φοιτητές

που σπουδάζουν σε άλλη χώρα, λέγοντας πως χρειάζεται κουράγιο να

μετακομίσεις σε ξένη χώρα, σπουδάζοντας σε μία γλώσσα που δεν είναι

η μητρική σου.

Η Maersk ανακαλύπτει ταλέντα χορηγώντας διαγωνισμούς. Πέρυσι,

προκάλεσαν τους φοιτητές του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Δανίας να

βοηθήσουν στην επίλυση ενός προβλήματος που επιβάρυνε την εταιρεία.

Βλέποντας τους φοιτητές να διαγωνίζονται, η Maersk Oil τους γνώρισε

«σε ένα πιο προσωπικό επίπεδο. Επωφελούμαστε και εμείς και αυτοί»,

δήλωσε ο Μιλιγκαν.

Η Google χορηγεί έναν ετήσιο διαγωνισμό στον οποίο προγραμματιστές

εκτός της εταιρίας καλούνται να λύσουν αλγοριθμικά προβλήματα. Ο

επονομαζόμενος Code Jam ξεκίνησε το 2003 ενώ πέρυσι συμμετείχαν

περίπου 21.000 διαγωνιζόμενοι. Η Google έχει προσλάβει 1.000 από

τους διαγωνιζόμενους του Code Jam από το 2009 μέχρι σήμερα. Ο

διαγωνισμός «μας επιτρέπει να δούμε τις ικανότητες τους να σκεφτούν

δημιουργικά και να λύσουν δύσκολα αλγοριθμικά προβλήματα», δηλώνει

η Λισάντρα Ντονιντζιαν, υπεύθυνη για την πρόσληψη φοιτητών στην

Google. Ο διαγωνισμός είναι διασκεδαστικός- στον περσινό τελικό μία

από τις προκλήσεις ήταν η

εξόντωση ζόμπι καθώς έβγαιναν από τον τάφο. Σε έναν διαγωνιζόμενο

μάλιστα άρεσε τόσο πολύ που η Google δυσκολεύτηκε να τον πείσει να

δεχτεί τη θέση εργασίας, καθώς πλέον δεν θα μπορούσε να

διαγωνίζεται στο Code Jam.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT