Καταλαβαίνει κανείς ότι το ελληνικό γιαούρτι είναι στις δόξες του όταν ένας παραγωγός στο Μπρούκλιν το φτιάχνει με βάση μια παλιά οικογενειακή συνταγή, όταν οι μπάρμεν το χρησιμοποιούν στα κοκτέιλ τους και όταν οι σεφ το συνδυάζουν με λαχανάκια Βρυξελλών και κουνουπίδι.
Το 1988, η οικογένεια Λικιτσάκου άνοιξε το κατάστημά της με ελληνικά προϊόντα στην ακριβή περιοχή του Upper East Side, στη Νέα Υόρκη, και άρχισε να πουλάει το γιαούρτι που έφτιαχνε η ίδια. «Το αφήναμε να στραγγίξει το προηγούμενο βράδυ», λέει η Βίκυ Λικιτσάκου, μια εκ των ιδιοκτητών. «Οι πελάτες μας ξετρελάθηκαν», προσθέτει. Παρότι δεν το ονόμαζαν «ελληνικό γιαούρτι», ήταν αναμφισβήτητα παραδοσιακά ελληνικό.
Η οικογένεια Λικιτσάκου εξακολουθεί να πουλάει το γιαούρτι της, σκέτο, με μέλι, η ως τζατζίκι με σκόρδο. Αργότερα εμφανίστηκαν στην αγορά μεγάλες εταιρείες που έφτιαχναν γιαούρτι, όπως η ΦΑΓΕ. Μαγαζιά με εξειδικευμένα προϊόντα αλλά και μικρά καταστήματα γαλακτοκομικών άρχισαν να πουλούν ελληνικό γιαούρτι.
Η παχύρρευστη υφή του είναι το χαρακτηριστικό στοιχείο του ελληνικού γιαουρτιού, το οποίο στραγγίζεται, με αποτέλεσμα, να έχει αφ’ ενός περισσότερες πρωτεΐνες και αφ’ ετέρου να πωλείται σε ακριβότερη τιμή από το κανονικό γιαούρτι. Αρκετοί αναλυτές στον τομέα του μάρκετινγκ υποστηρίζουν ότι το ελληνικό γιαούρτι αντιπροσωπεύει πάνω από δύο δισ. δολάρια εκ των 6 δισ. δολαρίων της αγοράς του γιαουρτιού. Σημειωτέον ότι οι πωλήσεις του ελληνικού γιαουρτιού αυξήθηκαν κατά 53% έως τα τέλη Φεβρουαρίου.
Πρόσφατα τα μαγαζιά που στέλνουν γιαούρτι -ντελίβερι- στα σπίτια των πελατών τους, άρχισαν να προσφέρουν γιαούρτι με αλμυρές γεύσεις, μια αληθινή πρόκληση για τους Αμερικανούς που είναι εθισμένοι στις γλυκές γεύσεις.
Η αλυσίδα Pinkberry σχεδιάζει να προσφέρει σε όλα τα καταστήματά της ελληνικό γιαούρτι μέχρι την 1η Απριλίου. Στις γεύσεις που θα προσφέρει, εκτός από το γιαούρτι με ξηρούς καρπούς ή με φρούτα, σχεδιάζει να περιλάβει γιαούρτι με ντομάτες, με αγγούρια, βασιλικό και ελαιόλαδο. «Η Αμερική μπορεί να είναι συνηθισμένοι στις γλυκές γεύσεις, υπάρχουν όμως και οι αλμυρές», λέει ο Ρον Γκρέιβς, επικεφαλής της Ρinkberry.
Ως συστατικό το ελληνικό γιαούρτι είναι «ήπιο και εύκολο στη χρήση», λέει ο σεφ Μπραντ Φάρμερι. Διακρίνεται από ισορροπία ανάμεσα στην πλούσια γεύση του και την οξύτητα και συνοδεύεται καλά με άλλες γεύσεις, προσθέτει. Ο Φάρμερι χρησιμοποιεί ελληνικό γιαούρτι σε αρκετά πιάτα στα εστιατόριά του. Σε ένα μάλιστα εξ αυτών, το Saxon & Parole, ο υπεύθυνος για τα κοκτέιλ και ο μπάρμαν έχουν δημιουργήσει ένα ποτό που το ονομάζουν «ρούμι και σταφίδες» και στο οποίο χρησιμοποιούν ελληνικό γιαούρτι, μαύρο ρούμι, κανέλα και σιρόπι μελιού.