ΚΟΣΜΟΣ

Βασικό κριτήριο επιλογής μιας τηλεόρασης το λειτουργικό σύστημα

Με βάση τις παρουσιάσεις και τις ανακοινώσεις που έγιναν στη φετινή έκθεση CES, φαίνεται πως σύντομα ένας καταναλωτής που πρόκειται να αγοράσει καινούργια τηλεόραση, πέρα από τα υπάρχοντα κριτήρια επιλογής, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του και το λειτουργικό σύστημα που αυτή «τρέχει». Κι αυτό γιατί τουλάχιστον τρία ακόμη οικοσυστήματα για «έξυπνες» TV αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά, ενσωματωμένα σε νέα μοντέλα παγκόσμιων κολοσσών από τον κλάδο των τηλεοράσεων. Η αρχή έγινε από τη LG, η οποία έδειξε σε «δράση» το webOS, το λειτουργικό σύστημα που είχε αναπτυχθεί αρχικά για φορητές συσκευές και το οποίο η κορεατική εταιρεία αγόρασε πέρυσι από τη Hewlett Packard. Η κορεατική εταιρεία εκτιμάται ότι θα ενσωματώσει το webOS στο 70% των «έξυπνων» μοντέλων της που θα κυκλοφορήσουν φέτος σε όλο τον κόσμο, υποστηρίζοντας πως το λειτουργικό έχει τρία σημαντικά πλεονεκτήματα – κάνοντας πιο εύκολη τη σύνδεση της τηλεόρασης στο οικιακό δίκτυο, την εναλλαγή μεταξύ online και offline πηγών, όπως και την αναζήτηση περιεχομένου.

Μέσα στο 2014 θα κυκλοφορήσει και η Samsung τα πρώτα μοντέλα με το Tizen, το λειτουργικό που αναπτύσσει σε συνεργασία με εταιρείες όπως η Intel, για smartphone, τηλεοράσεις, ακόμη και για οικιακές συσκευές. Αν και η Samsung επιβεβαίωσε ότι οι πρώτες TV θα «αποκαλυφθούν» τους επόμενους μήνες, ωστόσο στο περίπτερό της δεν υπήρχε κάποια συσκευή που να «τρέχει» το καινούργιο λειτουργικό.

Από την άλλη πλευρά, η Panasonic θα αξιοποιήσει το Firefox OS του ιδρύματος Mozilla, για να κάνει τις «έξυπνες» τηλεοράσεις της ακόμη εξυπνότερες. Εχοντας κάνει ήδη την εμφάνισή του στα πρώτα smartphone, το Firefox OS υπόσχεται μεγάλη ποικιλία σε εφαρμογές, οι οποίες θα μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν από την οθόνη ενός κινητού στο πολύ μεγαλύτερο πάνελ μιας τηλεόρασης.