ΚΟΣΜΟΣ

Τηλεργασία: Το Zoom άλλαξε τις γκαρνταρόμπες

tilergasia-to-zoom-allaxe-tis-gkarntarompes-561334267

Οι μήνες απομόνωσης και lockdowns εξαιτίας της πανδημίας επηρέασαν καθοριστικά τον χώρο της μόδας, αλλά με διαφορετικό τρόπο σε κάθε χώρα.

Στην Ιταλία, πολλές γυναίκες που εργάστηκαν σε καθεστώς τηλεργασίας, ανακάλυψαν τη χαρά των πλεκτών. «Οι Ιταλίδες προτίμησαν το κασμίρ, παρά τα ρούχα γυμναστικής», λέει ο πρόεδρος της ένωσης μικρών επιχειρήσεων, Φάμπιο Πετρέλα. Πολλές γυναίκες συνέχισαν να ντύνονται σαν να πήγαιναν στο γραφείο, προσπαθώντας να διατηρήσουν μια ψευδαίσθηση κανονικότητας. Η σκηνοθέτις Φραντσέσκα Ζάνι, δημιουργός ντοκιμαντέρ για τις Ιταλίδες επί καραντίνας, λέει ότι μια γυναίκα επέμενε να φοράει τακούνια κατά τη διάρκεια των συσκέψεων μέσω βίντεο, παρότι κανείς δεν μπορούσε να δει τα πόδια της. «Η επιλογή ρούχων εργασίας έστελνε μήνυμα στα μέλη της οικογένειας ότι η μητέρα είναι σπίτι αλλά εργάζεται», εξηγεί ο Πετρέλα.

Στη Γαλλία, η «μόδα του Zoom» δείχνει να απασχολεί πολύ τους εργαζομένους από το σπίτι. «Οι Παριζιάνοι ειδικά, ασχολούνται πολύ με την ενδυμασία τους στις συσκέψεις Zoom. Νιώθουν ότι εκπροσωπούν την κομψότητα», σημειώνει η επικεφαλής αγορών του πολυκαταστήματος Au Printemps, Ναταλί Λικά. Η Αν Λομ, καλλιτεχνική υπεύθυνη της εταιρείας πιατικών Saint Louis, εξηγεί ότι ντύνεται με τον ίδιο τρόπο όταν εργάζεται στο γραφείο ή στο σπίτι: ένα μπεζ πόντσο από κασμίρ, άνετο μεταξωτό παντελόνι και τα κοσμήματά της, τα οποία αγόρασε στην Κένυα. Η συγγραφέας και πρώην αρχισυντάκτρια του περιοδικού «Elle», Σοφί Φοντανέλ, λέει: «Είμαι ξυπόλυτη στο σπίτι, αλλά φοράω πάντα πολύ ωραίο φόρεμα».

tilergasia-to-zoom-allaxe-tis-gkarntarompes0
Στη Ρωσία, πολλές γυναίκες εκφράζουν απογοήτευση για την απαγόρευση των ταξιδιών στην Ευρώπη, ώστε να παρακολουθούν τις εξελίξεις στη μόδα.

Στην Ιαπωνία, πολλοί εργαζόμενοι άρχισαν από την περασμένη άνοιξη να εργάζονται από το σπίτι, ενώ τα περιοδικά μόδας εγκαινίασαν αμέσως στήλες συμβουλών μόδας για την εμφάνιση μέσω βίντεο. Προτεραιότητα δεν ήταν η άνεση, αλλά η προβολή μιας εικόνας τάξης και επαγγελματισμού.

Στην Ινδία, τον τελευταίο χρόνο, οι εργαζόμενες γυναίκες μεταξύ 30 και 40 ετών υιοθέτησαν την άνεση, αντί της κομψότητας. Τα ταγέρ αντικαταστάθηκαν από φόρμες γυμναστικής και τα παπούτσια από σαγιονάρες. Οι περισσότερες Ινδές φορούν μεταξωτό πουκάμισο και φόρμα γυμναστικής, αόρατη στην κάμερα της τηλεσύσκεψης. Η χώρα υποχρεώθηκε σε σκληρό lockdown από τον Μάρτιο μέχρι και τον Μάιο του 2020, με απαγορεύσεις ακόμη και στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι πωλήσεις ρούχων υποχώρησαν, έτσι, κατά 30%. Η νέα έξαρση κρουσμάτων που παρατηρείται στη χώρα τους τελευταίους δύο μήνες σημαίνει ότι η τηλεργασία θα συνεχιστεί στην Ινδία και το 2021. 

Στη Ρωσία, πολλές γυναίκες εκφράζουν τη απογοήτευσή τους για την απαγόρευση των ταξιδιών, που τους στέρησε τη δυνατότητα να επισκέπτονται ευρωπαϊκές χώρες και να παρακολουθούν τις εξελίξεις στη μόδα. Την ίδια ώρα, η συρρίκνωση των εισοδημάτων της ρωσικής μεσαίας τάξης σήμανε ότι οι Ρώσοι δεν μπορούν πια να αγοράζουν ευρωπαϊκά ρούχα. «Οι Ρώσοι συνήθιζαν να κρύβουν τα ρωσικά ρούχα. Η πανδημία μάς συμφιλίωσε, όμως, με πολλούς συμπατριώτες μας σχεδιαστές μόδας», τονίζει η ειδικός  μάρκετινγκ Νάστια Λεμπέντεβα.