«Όχι» Σολτς στα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια

«Όχι» Σολτς στα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΒΕΡΟΛΙΝΟ. Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Ολαφ Σολτς δήλωσε ότι, για λόγους προστασίας του κλίματος, είναι ανεπίτρεπτο να κοστίζουν τα αεροπορικά εισιτήρια λιγότερο από τους φόρους αεροδρομίων και τα λοιπά τέλη. Η κατάργηση του ντάμπινγκ στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, που στην πράξη σημαίνει ότι δεν μπορούν να υπάρχουν ναύλα χαμηλότερα των 50 ευρώ για καμία πτήση, περιλαμβάνεται στον νόμο που είχε ψηφίσει η γερμανική κυβέρνηση ήδη από το 2019. Η υπενθύμιση από τον Σολτς ήταν μια απόπειρα να δώσει το στίγμα του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος στα περιβαλλοντικά ζητήματα σε μία προεκλογική περίοδο που χαρακτηρίζεται από την άνοδο των Πρασίνων. 

Στον νόμο για την προστασία του κλίματος του 2019 αναφέρεται ότι αποτελεί σφάλμα να κοστίζουν τα αεροπορικά εισιτήρια λιγότερο από τα εισιτήρια του τρένου για την ίδια διαδρομή. Είναι γνωστό ότι οι ρύποι που εκπέμπουν οι αερομεταφορές είναι πολλαπλάσιοι από τους ρύπους του σιδηροδρόμου, ο οποίος είναι καθαρότερος σε κάθε περίπτωση, και πολύ καθαρότερος αν η τροφοδοσία του δικτύου γίνεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. 

Οργανώσεις που ασχολούνται με την προστασία του περιβάλλοντος σημείωσαν ότι ως υπουργός Οικονομικών, ο Σολτς θα μπορούσε να είχε εξαλείψει τα στρεβλά κίνητρα αν καταργούσε τις φοροαπαλλαγές της κηροζίνης και των άλλων καυσίμων αεροσκαφών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η φορολόγηση των καυσίμων των αεροσκαφών θα απέδιδε στα κρατικά ταμεία περίπου μισό δισ. ευρώ ετησίως. Τα επιπλέον έσοδα θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν ως επιδότηση των σιδηροδρομικών μεταφορών, ώστε να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση και να μειωθούν οι τιμές. Το συνταγματικό δικαστήριο της Γερμανίας με απόφασή του την περασμένη εβδομάδα έκρινε ότι οι στόχοι που περιλαμβάνονται στον κλιματικό νόμο του 2019 είναι ανεπαρκείς προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κλιματική κρίση. Κατόπιν τούτου, η κυβέρνηση συνασπισμού Χριστιανοδημοκρατών-Σοσιαλδημοκρατών αποφάσισε ότι οι μειώσεις ρύπων θα φθάσουν το 65% το 2030 (ο προηγούμενος στόχος ήταν το 55%), ενώ η χώρα θα μετατραπεί σε οικονομία μηδενικών ρύπων ήδη από το 2045, αντί το 2050. Το ζήτημα γύρω από το οποίο δεν μπορούν να συμφωνήσουν τα κυβερνώντα κόμματα είναι πώς ακριβώς θα επιτευχθεί η αύξηση της διείσδυσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθώς δεν έχουν επιλυθεί ακόμη κάποια ζητήματα χωροταξίας. Στη Γαλλία, ο κλιματικός νόμος που ψηφίστηκε πρόσφατα προβλέπει την κατάργηση αεροπορικών πτήσεων αν υπάρχει δρομολόγιο τρένου που διανύει την ίδια απόσταση σε λιγότερο από δύο ώρες. 

Παράλληλα, στην Ισπανία έλαβε το τελικό πράσινο φως ο κλιματικός νόμος ο οποίος περνούσε από τα διάφορα στάδια της κοινοβουλευτικής διαδικασίας τον τελευταίο χρόνο. Ο νόμος καθιστά παράνομες τις έρευνες υδρογονανθράκων, καθώς και τις νέες εξορύξεις σε ολόκληρη την ισπανική επικράτεια, καθώς και στα χωρικά ύδατα και στην ΑΟΖ της χώρας. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή