ΚΟΣΜΟΣ

Ομοφυλόφιλος ξυλοκοπήθηκε μέχρι θανάτου στην Ισπανία

omofylofilos-xylokopithike-mechri-thanatoy-stin-ispania-561423310

ΜΑΔΡΙΤΗ. Οι ισπανικές αρχές ζήτησαν περισσότερο χρόνο για να διερευνήσουν πλήρως τον θάνατο ενός 24χρονου άνδρα που πυροδότησε έντονες αντιδράσεις, αφού φίλοι του θύματος ισχυρίστηκαν ότι στοχοποιήθηκε και ξυλοκοπήθηκε μέχρι θανάτου επειδή ήταν ομοφυλόφιλος. Ακτιβιστές της κοινότητας των ΛΟΑΤΚΙ οργανώνουν διαμαρτυρίες σε δεκάδες πόλεις της χώρας και μέλη του αριστερού υπουργικού συμβουλίου της Ισπανίας χαρακτήρισαν έγκλημα μίσους τον θάνατο του Σαμουέλ Λουίζ, το περασμένο Σάββατο. 

Η αστυνομία εξετάζει τις κάμερες παρακολούθησης και ανακρίνει περισσότερους από 12 υπόπτους και μάρτυρες που βρίσκονταν έξω από ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης στην πόλη Α Κορούνια, τη στιγμή που συνέβη το έγκλημα. Σύμφωνα με την ισπανική εφημερίδα El Mundo, οι φίλοι του θύματος δήλωσαν ότι οι ύποπτοι άρχισαν να επιτίθενται στον Λουίζ, ο οποίος πραγματοποιούσε μια βιντεοκλήση με ένα φίλο του, επειδή πίστευαν ότι προσπαθούσε να τους τραβήξει βίντεο. 

Οι επιτιθέμενοι χρησιμοποίησαν μια υποτιμητική και προσβλητική λέξη για τους ομοφυλοφίλους, σύμφωνα με την εκδοχή των γεγονότων των φίλων του άτυχου 24χρονου. Ο θάνατος του Λουίζ είναι ο τελευταίος σε μια σειρά επιθέσεων εναντίον ατόμων της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ. Ομάδες ακτιβιστών της χώρας ισχυρίζονται ότι τα επίσημα στατιστικά στοιχεία καταγράφουν μόνο ένα μέρος του προβλήματος, καθώς τα περισσότερα περιστατικά δεν καταγγέλλονται. 

Σε μια άλλη εξέλιξη, αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη Ρωσία ζήτησε δημόσια συγγνώμη επειδή δημοσίευσε μια διαφήμιση με ένα ομόφυλο ζευγάρι γυναικών που έκανε αγορές στο κατάστημά της. Η απόφαση του σούπερ μάρκετ VkusVill να ανακαλέσει τη διαφήμιση προκάλεσε την αντίδραση των φιλελευθέρων της Μόσχας και άλλων υποστηρικτών των ΛΟΑΤΚΙ, οι οποίοι επέκριναν τη «δειλία» της εταιρείας και δήλωσαν ότι σκοπεύουν να μποϊκοτάρουν τα καταστήματά της. Η αλυσίδα ανησύχησε περισσότερο για την αντίδραση των συντηρητικών Ρώσων, αφού η διαφήμιση θεωρήθηκε ότι θέτει εν αμφιβόλω τον νόμο κατά της «ομοφυλοφιλικής προπαγάνδας», που απαγορεύει την «προώθηση μη παραδοσιακών σεξουαλικών σχέσεων σε ανηλίκους». 

omofylofilos-xylokopithike-mechri-thanatoy-stin-ispania0
O ιδιοκτήτης της αλυσίδας σούπερ μάρκετ VkusVill, Αντρέι Κριβένκο, σε κατάστημα της εταιρείας, στη Μόσχα (φωτ. REUTERS).

Την Κυριακή, το VkusVill ζήτησε συγγνώμη για τη φωτογράφιση του ομόφυλου ζευγαριού και των παιδιών τους. «Πιστεύουμε ότι η συσκότιση των πραγματικών πελατών μας θα ήταν υποκριτική», έγραφε η αρχική ανάρτηση, η οποία συνοδευόταν από προειδοποίηση πως είναι κατάλληλη για ενηλίκους άνω των 18+ ετών. Λίγες ημέρες αργότερα, η διαφήμιση κατέβηκε και η εταιρεία δημοσίευσε φωτογραφίες με ετερόφυλα ζευγάρια. Επέρριψε, μάλιστα, την ευθύνη για την πρώτη διαφήμιση σε μια μικρή ομάδα του προσωπικού της. 

«Αυτός ο χώρος παρουσίασε κάτι που πλήγωσε τα συναισθήματα μεγάλου αριθμού των πελατών μας, καθώς και των υπαλλήλων», έγραψε η εταιρεία στο Instagram, προσθέτοντας ότι ο στόχος του σούπερ μάρκετ είναι να προσφέρει φρέσκα προϊόντα και να μην εκφέρει «πολιτικές ή κοινωνικές απόψεις». «Λυπούμαστε που έγινε αυτό και θεωρούμε τη δημοσίευση λάθος μας, μια έλλειψη επαγγελματισμού εκ μέρους ορισμένων υπαλλήλων».

Τελευταίες ειδήσεις