ΚΟΣΜΟΣ

Αλληλεγγύη μοντέλων προς τα θύματα βίας

Διασημότητες του ’80 και του ’90 υποστηρίζουν τις καταγγελίες περί σεξουαλικής κακοποίησης εις βάρος του Ζεράλντ Μαρί

allileggyi-montelon-pros-ta-thymata-vias-561490348

Την παραμονή του μήνα μόδας στο Παρίσι, έξι γυναίκες που έφθασαν στην πόλη από κάθε γωνιά του κόσμου δεν θα κάνουν πασαρέλα, αλλά θα συνομιλήσουν με τη μονάδα προστασίας ανηλίκων της παρισινής αστυνομίας. Οι καταθέσεις τους περιλαμβάνουν καταγγελίες για σεξουαλική κακοποίηση, αλλά και βιασμό εις βάρος του Ζεράλντ Μαρί, ο οποίος επί τρεις δεκαετίες υπήρξε ένας από τους ισχυρότερους άνδρες της μόδας. 

Ο πρώην επικεφαλής του πρακτορείου μοντέλων «Ελίτ» για την Ευρώπη και πρώην σύζυγος της Λίντα Εβανγκελίστα ζει σήμερα στην Ιμπιζα. Ο Μαρί αρνείται επί μακρόν τους ισχυρισμούς εις βάρος του τα τελευταία χρόνια από τουλάχιστον 24 γυναίκες. Τώρα, όμως, έναν χρόνο αφότου η Γαλλία ξεκίνησε ανακρίσεις για τα περιστατικά που έλαβαν χώρα τις δεκαετίες του 1980 και του 1990, γυναίκες με μεγάλη αναγνωρισιμότητα υποστηρίζουν τις καταγγέλλουσες. Απαιτούν αυστηρή νομοθεσία για την προστασία νέων και συχνά ευάλωτων μοντέλων, των οποίων οι δουλειές τους κρατούν μακριά από το σπίτι και την επίβλεψη των γονιών τους. 

«Ως εδώ. Συμπαρίσταμαι στην Καρέ και τις άλλες γυναίκες – θύματα του Ζεράλντ Μαρί που έρχονται στο Παρίσι για να καταθέσουν εις βάρος του», διακήρυξε η Κάρλα Μπρούνι, πρώην πρώτη κυρία της Γαλλίας και ένα από τα διασημότερα μοντέλα του ’90. Αναφερόταν στην Καρέ Σάτον, η οποία ηγείται της ομάδας γυναικών που κατέθεσε στο Παρίσι. «Καμιά βιομηχανία δεν έχει θωράκιση απέναντι στη σεξουαλική κακοποίηση. Πρέπει να γίνει πολλή δουλειά στη Γαλλία και σε όλον τον κόσμο για να διασφαλίσουμε ότι οι γυναίκες είναι προστατευμένες από τη σεξουαλική βία». 

Η Ελενα Κρίστενσεν δήλωσε ότι «βρίσκεται στο πλευρό αυτών των γενναίων γυναικών μέχρι τέλους». Η Πολίνα Πορίτσκοβα συμπλήρωσε ότι στις αρχές της καριέρας της τα νέα μοντέλα μάθαιναν να αντιμετωπίζουν τη σεξουαλική παρενόχληση ως ένα είδος κομπλιμέντου. «Ως μοντέλα δεν πληρωνόμασταν για το ταλέντο μας. Νοικιάζαμε το σώμα και το πρόσωπό μας. Το σώμα μας δεν μας ανήκε».