ΚΟΣΜΟΣ

Γερμανία: Μάχη για τους αναποφάσιστους

Ο υψηλός αριθμός αναποφάσιστων καθιστά αδύνατο για τα ινστιτούτα δημοσκοπήσεων να προβλέψουν το κόμμα που θα νικήσει

germania-machi-gia-toys-anapofasistoys-561511645

Τις τελευταίες ημέρες τα γερμανικά κόμματα έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να κερδίσουν την ψήφο των αναποφάσιστων πολιτών. Ως και το Σάββατο θα πραγματοποιούνται μικρές και μεγάλες συγκεντρώσεις, θα λειτουργούν εκλογικά περίπτερα σε πεζόδρομους και πλατείες και οι υποψήφιοι βουλευτές θα επισκέπτονται σπίτια

Σε δημοσκόπηση του Δεύτερου Γερμανικού Προγράμματος (ZDF) το 35% των ερωτηθέντων δεν είναι σίγουροι αν καν θα συμμετέχουν στις εκλογές και σε περίπτωση που θα συμμετέχουν, ποιο κόμμα θα ψηφίσουν. Αυτός ο υψηλός αριθμός αναποφάσιστων καθιστά αδύνατο για τα ινστιτούτα δημοσκοπήσεων να προβλέψουν πιο κόμμα θα αναδειχθεί την Κυριακή τελικά πρώτο.

Διαβάστε ακόμη: Μέρκελ: Οι ημερομηνίες κλειδιά της 16ετους θητείας της στην καγκελαρία

Άλλο Σολτς και άλλο το SPD

Πάντως, και η έρευνα του ZDF αναδεικνύει πρώτο κόμμα τους Σοσιαλδημοκράτες, οι οποίοι συγκεντρώνουν ένα 25%. Στη δεύτερη θέση παραμένουν τα χριστιανικά κόμματα CDU και CSU, τα οποία αυξάνουν το ποσοστό τους κατά μια μονάδα στο 23%. Οι Πράσινοι κυμαίνονται στο 16,5% (+0,5%), το ακροδεξιό AfD στο 10% (-1%), οι Φιλελεύθεροι στο 11% και το κόμμα Η Αριστερά στο 6%. Επικρατέστερος υποψήφιος για το αξίωμα του καγκελαρίου είναι και σε αυτή τη δημοσκόπηση ο Σοσιαλδημοκράτης Όλαφ Σολτς. Το 47% των ερωτηθέντων θα τον προτιμούσαν για καγκελάριο, ένα 20% τον υποψήφιο των χριστιανικών κομμάτων, Άρμιν Λασετ, και το 16% την πολιτικό των Πρασίνων, Ανναλένα Μπέρμποκ.

Το γεγονός ότι ο Όλαφ Σολτς συγκεντρώνει σχεδόν το διπλάσιο ποσοστό απ’ ότι το SPD εξηγείται με τα κριτήρια, βάσει των οποίων ψηφίζουν οι πολίτες στη Γερμανία. Σε δημοσκόπηση του ινστιτούτου YouGov μόνο για το 7% των ερωτηθέντων το αποφασιστικό κριτήριο για να ψηφίσουν ένα κόμμα είναι το πρόσωπο. Ένα 38% αποφασίζει βάσει των προγραμματικών θέσεων των κομμάτων και το 44% δηλώνει ότι πρόσωπο και περιεχόμενο είναι εξίσου σημαντικά.

Τελευταίες ειδήσεις

Πηγή: DW