Από την κινεζική αγορά αποχωρεί και η Yahoo

Από την κινεζική αγορά αποχωρεί και η Yahoo

Η απομάκρυνση αμερικανικών εταιρειών τεχνολογίας από την κινεζική αγορά είναι πλέον ολοκληρωτική με την αποχώρηση της εταιρείας Yahoo, που ανακοινώθηκε χθες, λίγες ημέρες μετά το κλείσιμο του επαγγελματικού δικτύου LinkedΙn της Microsoft.

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΠΕΚΙΝΟ. Η απομάκρυνση αμερικανικών εταιρειών τεχνολογίας από την κινεζική αγορά είναι πλέον ολοκληρωτική με την αποχώρηση της εταιρείας Yahoo, που ανακοινώθηκε χθες, λίγες ημέρες μετά το κλείσιμο του επαγγελματικού δικτύου LinkedΙn της Microsoft. Ούτε τα βιντεοπαιχνίδια δεν αντιστέκονται στην τάση αυτή, με την κινεζική εκδοχή του δημοφιλούς Fortnite της Epic Games να ανακοινώνει ότι οι σέρβερ της θα κλείσουν διά παντός στις 15 Νοεμβρίου.

Η κινεζική αγορά εξυπηρετείται ούτως ή άλλως από κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας, όπως η μηχανή αναζήτησης Baidu και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης WeChat και Weibo. Η Yahoo είχε κλείσει τα γραφεία της στο Πεκίνο από το 2015, επτά χρόνια αφότου οι κινεζικές αρχές την είχαν υποχρεώσει να μοιραστεί πληροφορίες για τη χρήση του Διαδικτύου από δύο αντιφρονούντες. Οι υπηρεσίες της τα τελευταία χρόνια περιορίζονταν σε ιστοσελίδες με πληροφορίες για τον καιρό και με ξενόγλωσσα άρθρα.

Πριν από λίγες μέρες, η Microsoft ανακοίνωσε το κλείσιμο του LinkedΙn, του επαγγελματικού δικτύου της.

Η αποχώρηση γίνεται «αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες στο επιχειρηματικό και στο νομικό περιβάλλον», ανέφερε η ανακοίνωση της αμερικανικής εταιρείας. «Παραμένουμε προσηλωμένοι στα δικαιώματα των χρηστών μας και σε ένα ελεύθερο και ανοικτό Ιντερνετ», πρόσθεσε. Στο «πιο δυσχερές περιβάλλον λειτουργίας» και στην «αύξηση των κανονιστικών απαιτήσεων από τις κινεζικές αρχές» είχε αποδώσει και η Microsoft τον τερματισμό λειτουργίας του δικτύου LinkedIn.

Τον Μάιο, η κινεζική ρυθμιστική αρχή Διαδικτύου είχε ανακοινώσει ότι το LinkedIn καθώς και η μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft και 100 άλλες εφαρμογές προχωρούν σε ανάρμοστη συλλογή και χρήση δεδομένων των χρηστών. Την 1η Νοεμβρίου τέθηκε σε εφαρμογή ο κινεζικός νόμος για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, με βάση τον οποίο οι αρχές θα μπορούσαν να στραφούν κατά των εταιρειών.

Πολλές άλλες αμερικανικές εταιρείες, όπως η Facebook, η Τwitter και η Google, δεν είναι διαθέσιμες στην Κίνα, και οι Κινέζοι χρήστες αποκτούν πρόσβαση σε αυτές με τη χρήση εικονικών ιδιωτικών δικτύων (VPN). Από τις αρχές Σεπτεμβρίου, οι κινεζικές αρχές απαγόρευσαν επίσης την κατάχρηση βιντεοπαιχνιδιών από ανηλίκους, επιτρέποντας το gaming μόνο μία ώρα την ημέρα την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή. Η διάταξη είχε προξενήσει αντιδράσεις στους φίλους παιχνιδιών όπως το Fortnite (Fortress Night στην Κίνα), αλλά υπάρχουν και χειρότερα. Το Σαββατοκύριακο η εταιρεία ανακοίνωσε ότι από την 1η Νοεμβρίου δεν θα μπορεί κανείς να κατεβάσει το παιχνίδι και από τις 15 Νοεμβρίου στις 11 το βράδυ οι σέρβερ της στη χώρα θα κλείσουν διά παντός. Δεν δόθηκαν εξηγήσεις για ποιο λόγο έγινε αυτό, αν και το κινεζικό Fortnite ήταν σε δοκιμαστική (beta) έκδοση, που δεν επέτρεπε στην εταιρεία να βγάζει χρήματα από τους παίκτες. Προκειμένου να εισέλθει στην κινεζική αγορά, το 2018, η εταιρεία είχε τροποποιήσει ελαφρώς το παιχνίδι, αφαιρώντας στοιχεία που οι αρχές έκριναν ότι είναι υπερβολικά βίαια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή