ΚΟΣΜΟΣ

Έρευνα: Facebook και Instagram συλλέγουν προσωπικά δεδομένα ανηλίκων

ereyna-facebook-kai-instagram-syllegoyn-prosopika-dedomena-anilikon-561588892

Το Facebook και το Instagram συλλέγουν δεδομένα από άτομα κάτω των 18 ετών χρησιμοποιώντας λογισμικό που παρακολουθεί τη δραστηριότητα περιήγησης των χρηστών στον ιστό, σύμφωνα με έρευνα.

Όπως αναφέρει ο Guardian, o ψηφιακός κολοσσός είχε ανακοινώσει τον Ιούλιο ότι θα επέτρεπε στους διαφημιστές να στοχεύουν νέους χρήστες με βάση μόνο τρεις κατηγορίες – ηλικία, φύλο και τοποθεσία – αντί για μια σειρά επιλογών, συμπεριλαμβανομένων των προσωπικών τους ενδιαφερόντων.

Ωστόσο, σύμφωνα με μία έρευνα, το Facebook και το Instagram έχουν διατηρήσει τη χρήση λογισμικού, γνωστού ως API, που συγκεντρώνει λεπτομέρειες σχετικά με τις δραστηριότητες περιήγησης των εφήβων στον ιστό.

Η Meta, αρνήθηκε ότι χρησιμοποιήθηκαν τα συγκεκριμένα δεδομένα.

Η συλλογή δεδομένων επισημάνθηκε σε έρευνα από την περιβαλλοντική ομάδα Global Action Plan, το Reset Australia, που επιδιώκει τη μεταρρύθμιση των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών και το Fairplay, που κάνει εκστρατείες κατά του μάρκετινγκ με στόχους παιδιά.

Σε μια ανοιχτή επιστολή προς τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ, 44 ομάδες προέτρεψαν τον ιδρυτή του Facebook να ακυρώσει τη συλλογή δεδομένων. «Το Facebook εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τον τεράστιο όγκο δεδομένων που συλλέγει για τους νέους, προκειμένου να προσδιορίσει ποια παιδιά είναι πιο πιθανό να είναι ευάλωτα σε μια δεδομένη διαφήμιση», τονίζουν.

Οι ερευνητές δημιούργησαν τρεις ψεύτικους λογαριασμούς, για έναν 13χρονο και δύο 16χρονους, και -όπως τονίζεται- μπόρεσαν να δουν τα δεδομένα που συγκέντρωσε το λογισμικό της εταιρείας σε Facebook, Instagram και Messenger, καθώς οι «χρήστες» επισκέπτονταν διάφορες ιστοσελίδες όπως τοπικές εφημερίδες και λιανοπωλητές ρούχων.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι «το Facebook μπορεί να συλλέγει δεδομένα από άλλες καρτέλες και σελίδες του προγράμματος περιήγησης που ανοίγουν τα παιδιά και να συλλέγει πληροφορίες όπως που κάνουν κλικ, με ποιους όρους αναζητούν προϊόντα ή τι αγοράζουν. 

Ο Τζο Όσμπορν, εκπρόσωπος της Meta, δήλωσε: «Δεν χρησιμοποιούμε δεδομένα από τους ιστότοπους και τις εφαρμογές των διαφημιζόμενων και των συνεργατών μας για την εξατομίκευση διαφημίσεων σε άτομα κάτω των 18 ετών».

Ειδήσεις σήμερα

Gen X: Τα «λάβαρα» της γενιάς βαστάνε ακόμα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr