ΚΟΣΜΟΣ

Παπούτσια – αντίδοτο στην κακοκεφιά λόγω COVID-19

papoytsia-antidoto-stin-kakokefia-logo-covid-19-561647200

ΛΟΝΔΙΝΟ. Η γυναικεία μόδα ζει εσχάτως στον αστερισμό του διλήμματος: «τακούνια ή μπαλαρίνες». Ενα από τα πλέον δημοφιλή προϊόντα, σύμφωνα με τις αναζητήσεις στη βρετανική ιστοσελίδα Lyft, ήταν οι «κόθορνοι» Medusa Aevitas του Βερσάτσε, με σατέν επένδυση, που φορέθηκαν για πρώτη φορά στην επίδειξη της άνοιξης, για να καταλήξουν λίγο αργότερα στα πόδια των Ντούα Λίπα, Αριάνα Γκράντε και Μπιγιονσέ. Στους δρόμους του Λονδίνου, ολοένα και περισσότερες κάτοικοι επιλέγουν να φορέσουν ψηλοτάκουνα παπούτσια και μπότες, όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ των Financial Times. Μπουτίκ σε Λονδίνο και Φλωρεντία ανέφεραν ότι οι πελάτισσές τους αγόρασαν υποδήματα δεξιώσεων μετά την άρση του lockdown την άνοιξη του 2020. Πέρασαν από τις μπότες στα τακούνια με χρώματα, γκλίτερ, μετάξι. «Πίστευα ότι η μετάβαση στα ψηλά τακούνια θα ήταν σταδιακή, αλλά έκανα λάθος. Πήγαμε κατευθείαν στα δεκάποντα τακούνια και τις πλατφόρμες», λέει η Χόλι Χάρντινγκ, υπεύθυνη αγορών στην αλυσίδα μπουτίκ Browns στο Λονδίνο.

Νεοεμφανιζόμενες μάρκες παπουτσιών, όπως οι Amina Muaddi και Mach&Mach, που συνηθίζουν να προσθέτουν μετάξι, σατέν ή χρωματιστό πλαστικό PVC στα ψηλοτάκουνα παπούτσια τους, ξεπουλούσαν σε χρόνο ρεκόρ. «Η τάση είναι ισχυρότερη απ’ ό,τι παλαιότερα», λέει η Γκρατσιέλα Κάρτα, υπεύθυνη της μπουτίκ Via Roma στη Φλωρεντία. Ο επικεφαλής της υποδηματοποιίας Mach&Mach, Ιρακλί Κικολασβίλι, επισημαίνει ότι οι παραγγελίες στο εργοστάσιο της φίρμας στη Γεωργία σημείωσαν αύξηση 500% το 2020 σε σχέση με το 2019, καθώς οι πελάτες αναζητούν «λάμψη και συναίσθημα», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Η ενίσχυση των πωλήσεων οφείλεται επίσης στην απόφαση της εταιρείας να μεταφέρει τη γραμμή παραγωγής στην Ιταλία, επιτρέποντας τη διαχείριση μεγαλύτερου όγκου παραγγελιών, τη βελτίωση της ποιότητας και την τροφοδοσία πολλών άλλων δυτικών αγορών.

Μπουτίκ σε Λονδίνο και Φλωρεντία ανέφεραν ότι οι πελάτισσές τους αγόρασαν υποδήματα δεξιώσεων μετά την άρση του lockdown την άνοιξη του 2020.

Η Αμίνα Μουάντι, δημιουργός της ομώνυμης μάρκας παπουτσιών, πιστεύει ότι τα προϊόντα της βοήθησαν τις πελάτισσές της να διατηρήσουν ψηλά το ηθικό τους στη διάρκεια της πανδημίας. Τους τελευταίους δώδεκα μήνες οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 150%. «Οι πελάτισσές μας αναζητούσαν οδό διαφυγής από τη σκληρή πραγματικότητα. Οι γυναίκες ήθελαν να αγοράσουν κομψά ρούχα, γιατί αν μείνεις στο σπίτι επί έναν χρόνο, φορώντας φόρμα γυμναστικής, η διάθεσή σου πιάνει πάτο», λέει η Μουάντι, τα παπούτσια της οποίας ξεπουλάνε στα καταστήματα Browns. «Οι άνθρωποι έμαθαν πάλι πώς να ντύνονται καλά, τονώνοντας τη διάθεσή τους με αυτόν τον τρόπο. Τα τακούνια, όμως, παραμένουν ένα πολύ δύσκολο θέμα», επισημαίνει ο στυλίστας και σύμβουλος αγορών, Νίλαμ Μίστι-Θάκερ. Μια εικόνα όσον αφορά την επιλογή τύπου υποδημάτων αποτυπώνεται στα στοιχεία της ιστοσελίδας Lyft: τα αθλητικά και τα άνετα παπούτσια βρίσκονται στην κορυφή στον κατάλογο αναζητήσεων. Η στυλίστας και σύμβουλος μόδας, Σάρα Κινγκ Μούρα, εγκατέλειψε τα ψηλοτάκουνα, αλλά συνεχίζει να φοράει μοκασίνια σε διάφορα ουδέτερα χρώματα, κατάλληλα για κάθε δραστηριότητα ή εκδήλωση.