ΚΟΣΜΟΣ

Οι τιτάνες που θέλουν να εκθρονίσουν τον Έλον Μασκ

Η μάχη για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας αρχίζει και φουντώνει

oi-titanes-poy-theloyn-na-ekthronisoyn-ton-elon-mask-561659104

Η μάχη για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας (αν και μέχρι πρότινος είχε ένα ξεκάθαρο φαβορί) φαίνεται ότι μόλις τώρα αρχίζει και φουντώνει, αποκτώντας ζωηρό ενδιαφέρον. 

Η Tesla του Έλον Μασκ αναμφισβήτητα αποτελεί τον κυρίαρχο των πρώτων αυτών αψιμαχιών της νέας εποχής, καταφέρνοντας να απορροφήσει κεφάλαια πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, χάρη στο πρωτοποριακό της όραμα για την ηλεκτροκίνηση. 

Όμως, πλέον, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν «τρέχει» μόνη της σε αυτή την άτυπη κούρσα. Την ακολουθούν κατά πόδας οι δύο γίγαντες του κλάδου, η Volkswagen και η Toyota, οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως με βάση τις πωλήσεις Ι.Χ. 

Είναι ενδεικτικό ότι αμφότερες καταφέρνουν να πουλήσουν 10 ή και 11 οχήματα για κάθε ένα που πουλάει ο Έλον Μασκ. 

Οι δύο κραταιές αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται να επενδύσουν 170 δισ. δολάρια τα επόμενα χρόνια, προκειμένου να διατηρήσουν τα ηνία τους και να εκθρονίσουν την Tesla από την κορυφή της ηλεκτροκίνησης. 

Βέβαια, και οι δύο γνωρίζουν ότι η μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης προς τις μπαταρίες δεν είναι ούτε ομαλή, ούτε εύκολη. Το παράδειγμα των smartphones στις τηλεπικοινωνίες αποδεικνύει του λόγου το αληθές, καθώς η Nokia απώλεσε για πάντα την πρωτοκαθεδρία από την Apple. 

Ωστόσο, VW και Toyota μοιάζουν αποφασισμένες να κάνουν τα πάντα, προκειμένου να κυριαρχήσουν και στην ηλεκτροκίνηση, η οποία για πολλούς αποτελεί το mainstream του άμεσου μέλλοντος. 

Επενδύσεις 100 δισ. δολαρίων από τους Γερμανούς

Η γερμανική εταιρεία εμφανίζεται πιο αποφασισμένη από ποτέ, προκειμένου να διατηρήσει τα ηνία της. Έχοντας εργοστάσια σε 120 τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο, παράγει από προσιτά και καθημερινά Ι.Χ. (VW, Audi) έως super-cars (Lamborghini) και φορτηγά (Scania). Συνολικά, στο χαρτοφυλάκιό της διαθέτει 12 εμπορικά σήμερα και ο τζίρος που κάνει ετησίως, αγγίζει τα 300 δισ. δολάρια. 

Στις 9 Δεκεμβρίου, ο διευθύνων σύμβουλος, Herbert Diess, ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα 100 δισ. δολαρίων για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων σε βάθος 5ετίας.  

«Ο μετασχηματισμός μας θα είναι πολύ γρήγορος» διαβεβαίωσε ο Diess, σε σχετική εκδήλωση. «Ο ταχύτερος από οτιδήποτε έχει δει η βιομηχανία τον περασμένο αιώνα». 

Από τον Μάρτιο έως τον Δεκέμβριο του 2021, η VW κατάφερε να παραδώσει 322.000 πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Συγχρόνως, επέκτεινε την κατασκευή των ηλεκτρικών Ι.Χ. σε ακόμη τρία εργοστάσια, με τον συνολικό αριθμό να διαμορφώνεται πλέον σε οκτώ. 

Στροφή στο υδρογόνο

Την ίδια όρεξη να αρπάξει τα ηνία από τον Έλον Μασκ φαίνεται πως έχει και η Toyota, η οποία πρόσφατα παρουσίασε το ηλεκτρικό SUV bZ4X. Όμως, οι Ιάπωνες δεν έμειναν εκεί και προχωρούν ένα βήμα παραπέρα, ρίχνοντας στη μάχη και το Corolla Sport H2, έναν όχημα με κινητήρα υδρογόνου.  

«Πορευόμενοι στην αβεβαιότητα, αυτό που χρειαζόμαστε είναι διαφορετικές λύσεις» δήλωσε προσφάτως ο εγγονός του ιδρυτή της Toyota. «Δεν θέλουμε να έχουμε μόνο σε μία επιλογή».  

Η διείσδυση της Toyota στην αγορά της ηλεκτροκίνησης προς το παρόν είναι μικρή. Άλλωστε, και η ίδια η διοίκηση γνωρίζει ότι έχει αργήσει. Όμως, είναι διατεθειμένη να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. 

Μέσα στα επόμενα χρόνια, η εταιρεία έχει ανακοινώσει επενδύσεις 70 δισ. δολαρίων, θέτοντας ως στόχο την πώληση 3,5 εκατ. ηλεκτρικών Ι.Χ. ετησίως έως τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας.

Πηγή: moneyreview.gr