Κρυπτονομίσματα: «Βουβάθηκαν» οι διάσημοι διαφημιστές τους

Κρυπτονομίσματα: «Βουβάθηκαν» οι διάσημοι διαφημιστές τους

«Tι έγιναν όλοι οι διάσημοι αστέρες που προωθούσαν κρυπτονομίσματα τώρα που η τιμή τους καταρρέει;», αναρωτιούνται οι New York Times

1' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την περασμένη χρονιά, ο ενθουσιασμός διάσημων καλλιτεχνών και αθλητών για τα κρυπτονομίσματα ήταν ανεξέλεγκτος. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε συνεντεύξεις, ακόμη και σε μουσικά βίντεο, όλες αυτές οι αναγνωρίσιμες προσωπικότητες παρουσίαζαν τα κρυπτονομίσματα σαν έναν κόσμο που διέθετε τη δική του κουλτούρα και φιλοσοφία, έναν κόσμο περισσότερο ανοικτό από ό,τι τα παραδοσιακά χρηματοοικονομικά προϊόντα, όπου όλοι είχαν ευκαιρία υψηλής κερδοφορίας.

Φέτος ο πρώτος αγώνας του πρωταθλήματος μπάσκετ, το Super Bowl, μετονομάστηκε σε «Crypto Bowl» λόγω των πολλών διαφημίσεων κρυπτονομισμάτων, σε πολλές από τις οποίες πρωταγωνιστούσαν διάσημοι αθλητές.

Κρυπτονομίσματα: «Βουβάθηκαν» οι διάσημοι διαφημιστές τους-1
Η Ρις Γουίδερσπουν, η βραβευμένη με Οσκαρ Αμερικανίδα ηθοποιός, δήλωνε τον Δεκέμβριο του 2021 ότι «τα κρυπτονομίσματα ήρθαν και θα μείνουν». [A.P. Photo/Chris Pizzello]

Χάθηκαν εκατομμύρια

Ηθοποιοί, αθλητές και άλλες προσωπικότητες της σόουμπιζ έδειξαν πέρυσι ιδιαίτερο ενθουσιασμό για την αγορά κρυπτονομισμάτων.

Ο ορίζοντας όμως σκοτείνιασε όταν οι επενδυτές σε τέτοιου είδους προϊόντα είδαν τα εκατομμύρια δολαρίων τους να εξανεμίζονται στην πρόσφατη μεγάλη ρευστοποίηση. Οι διασημότητες που τα προωθούσαν κατηγορήθηκαν ότι εξώθησαν τους ευάλωτους, αλλά παθιασμένους, θαυμαστές τους να επενδύσουν σε κρυπτονομίσματα, χωρίς να τους ενημερώσουν για τους κινδύνους που εγκυμονούσε η πρακτική. Σε αντίθεση με άλλα προϊόντα που συνήθως διαφημίζουν οι διάσημοι, δηλαδή τρόφιμα και ρούχα, η αγορά των κρυπτονομισμάτων είναι εξαιρετικά ασταθής και γεμάτη παγίδες και απάτες. Ο Τζιοβάνι Κομπιάνι, αναπληρωτής καθηγητής Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο του Σικάγου, διαπίστωσε, με την έρευνά του, ότι οι νεότεροι και χαμηλότερου εισοδήματος επενδυτές τείνουν να είναι υπερβολικά αισιόδοξοι για την πορεία των κρυπτονομισμάτων. «Αυτοί οι άνθρωποι επενδύουν πραγματικά χρήματα και όσοι προωθούν τέτοια προϊόντα οφείλουν να είναι πιο έντιμοι για τους πιθανούς κινδύνους», καταλήγει.

Σήμερα, οι διάσημοι «διαφημιστές» των κρυπτονομισμάτων σιωπούν και δεν αποκαλύπτουν κατά πόσον έχουν μετανοήσει για τις προωθητικές ενέργειες που ανέλαβαν. Ενδεικτικά, η Ρις Γουίδερσπουν, η βραβευμένη με Οσκαρ Αμερικανίδα ηθοποιός, η οποία δήλωνε τον Δεκέμβριο ότι «τα κρυπτονομίσματα ήρθαν και θα μείνουν», αρνείται να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο για τις εξελίξεις. Παρόμοια στάση τηρεί η Γκουίνεθ Πάλτροου, επίσης βραβευμένη με Οσκαρ, η οποία δάνεισε το όνομά της σε μια προσφορά bitcoins, η Πάρις Χίλτον και πολλοί άλλοι.

Η αστάθεια της αγοράς κρυπτονομισμάτων αποκαλύπτει την «παγίδα» των διαφημίσεων που κάνουν διασημότητες: μπορεί να καταγράφονται στη μνήμη, αλλά δεν καθιστούν αυταμάτως αξιόπιστο το προϊόν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή