Η γέφυρα των στενών του Κερτς αποτελεί ένα σημαντικό σύμβολο των αξιώσεων του προέδρου της Ρωσίας, Βλαντιμίρ Πούτιν, στη χερσόνησο της Κριμαίας, την οποία οι δυνάμεις του κατέλαβαν από την Ουκρανία το 2014.
Ειδικότερα, η γέφυρα 19 χιλιομέτρων στον Κιμμέριο Βόσπορο (όπως ήταν γνωστά στην αρχαιότητα τα στενά που χωρίζουν την Αζοφική Θάλασσα από τον υπόλοιπο Εύξεινο Πόντο) εξυπηρετεί τον γεωπολιτικό στόχο της ένωσης της Ρωσίας με την Κριμαία. Η χερσόνησος, που η Ρωσία προσάρτησε το 2014, ήταν συχνά αποκομμένη από τη Ρωσία λόγω θαλασσοταραχής, μια πραγματικότητα που ενέτεινε την απομόνωσή της, σε συνδυασμό με τα κλειστά σύνορα προς την Ουκρανία.
Μάλιστα ο Πούτιν δεν φείσθηκε χρημάτων προκειμένου να ολοκληρωθεί, σε διάστημα 25 μηνών το μεγαλύτερο τμήμα της γέφυρας. Ο ίδιος ο Ρώσος πρόεδρος είχε πάρει το τιμόνι φορτηγού και ήταν ο επικεφαλής της πρώτης διάσχισης της γέφυρας από πομπή τροχοφόρων οχημάτων.
Όπως ανέφερε σε δημοσίευμά της η «Κ» το 2018, το κόστος της γέφυρας είχε υπολογιστεί στα 7 δισ. δολάρια, ενώ το μήκος της την είχε τοποθετήσει στην κορυφή του καταλόγου με τις μακρύτερες οδικές και σιδηροδρομικές γέφυρες της Ευρώπης, ξεπερνώντας τη γέφυρα Βάσκο ντα Γκάμα στην Πορτογαλία. Στο μεγαλύτερο μέρος της, η γέφυρα βρίσκεται κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας, ενώ ο μοναδικός δίαυλος ναυσιπλοΐας είναι κάτω από το τοξωτό τμήμα.