Ε.Ε.: Πρόστιμο 390 εκατ. ευρώ στη Meta για τις εξατομικευμένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram

Ε.Ε.: Πρόστιμο 390 εκατ. ευρώ στη Meta για τις εξατομικευμένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram

Η Meta υπέστη σήμερα μια «μεγάλη ήττα», όπως αναφέρουν σε άρθρο τους οι New York Times, που θα μπορούσε να υπονομεύσει σημαντικά και τις -μέσω Facebook και Instagram- διαφημιστικές της δραστηριότητες στην Ευρώπη.

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αρμόδια ιρλανδική Αρχή επέβαλε σήμερα πρόστιμο ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ στη Meta, τη μητρική των Facebook και Instagram, κρίνοντας ότι η εταιρεία έχει αναγκάσει τους χρήστες της να συμφωνήσουν σε εξατομικευμένες διαφημίσεις, παραβιάζοντας όμως έτσι τους ευρωπαϊκούς κανόνες για την προστασία δεδομένων.

Η Meta υπέστη σήμερα μια «μεγάλη ήττα», όπως αναφέρουν σε άρθρο τους οι New York Times. Μια «μεγάλη ήττα» η οποία θα μπορούσε να υπονομεύσει σημαντικά και τις -μέσω Facebook και Instagram- διαφημιστικές δραστηριότητες της εταιρείας στην Ευρώπη.

Oι ρυθμιστικές Αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκριναν ότι η Meta παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία αναγκάζοντας τους χρήστες της να αποδέχονται εξατομικευμένες διαφημίσεις.

Η ευρωπαϊκή απόφαση, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και ένα πρόστιμο ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ (414 εκατομμυρίων δολαρίων), μπορεί τώρα να αναγκάσει τη Meta να προχωρήσει σε δαπανηρές αλλαγές στις διαφημιστικές δραστηριότητές της στην Ευρωπαϊκή Ενωση, η οποία ξεχωρίζει όμως ως μια από τις μεγαλύτερες αγορές της.

Σύμφωνα με την αρμόδια Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων της Ιρλανδίας (που λειτουργεί ως ο κύριος ρυθμιστής της Meta στην Ε.Ε. επειδή τα κεντρικά ευρωπαϊκά γραφεία της εταιρείας βρίσκονται στο Δουβλίνο), οι Αρχές της Ε.Ε. έκριναν ότι, εντάσσοντας τη νομική συναίνεση (legal consent) στους όρους παροχής υπηρεσιών (terms of service), η εταιρεία ουσιαστικά ανάγκασε τους χρήστες να αποδέχονται εξατομικευμένες διαφημίσεις, παραβιάζοντας έτσι την ευρωπαϊκή νομοθεσία (βλ. τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων – GDPR.

Η ευρωπαϊκή απόφαση δεν διευκρινίζει ποιες ακριβώς κινήσεις θα πρέπει τώρα να κάνει η εταιρεία για να συμμορφωθεί. Η Meta θα μπορούσε να αρχίσει να επιτρέπει στους χρήστες της να επιλέγουν εάν θέλουν τα δεδομένα τους να χρησιμοποιούνται για τέτοιες στοχευμένες διαφημίσεις.

Ωστόσο, όπως σημειώνουν οι New York Times, εάν μεγάλος αριθμός χρηστών επιλέξει να μην κοινοποιήσει τα δεδομένα του, τότε η Meta θα χάσει αυτομάτως ένα διόλου ευκαταφρόνητο μέρος των εσόδων που έχει από τις διαφημίσεις.

Σημειώνεται ότι οι πρακτικές αυτές, για τις οποίες οι ευρωπαϊκές Αρχές επέβαλαν πρόστιμο στη Meta, συνέβαλαν ώστε η εταιρεία να έχει έσοδα ύψους 118 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021.

Η Meta, από την πλευρά της, ανακοίνωσε ότι θα ασκήσει έφεση κατά της ευρωπαϊκής απόφασης, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για έναν παρατεταμένο νομικό αγώνα που, όπως αναφέρουν οι NYT, πρόκειται να δοκιμάσει την ισχύ του GDPR, αλλά και το πόσο επιθετικά χρησιμοποιούν οι ρυθμιστικές Αρχές τη νομοθεσία στην προσπάθειά τους να αναγκάσουν τις εταιρείες να αλλάξουν τις επιχειρηματικές τους πρακτικές.

Με πληροφορίες από AP, New York Times

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή