Dieselgate: Τρία στα τέσσερα ντιζελοκίνητα οχήματα αποκρύπτουν τους πραγματικούς τους ρύπους

Dieselgate: Τρία στα τέσσερα ντιζελοκίνητα οχήματα αποκρύπτουν τους πραγματικούς τους ρύπους

Σχέδια για μήνυση κατά κυβερνήσεων από περιβαλλοντικές οργανώσεις

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πάνω από τρία στα τέσσερα ντιζελοκίνητα οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ενωση φαίνεται να διαθέτουν τεχνολογία απόκρυψης των πραγματικών τους ρύπων, σύμφωνα με έρευνα ανεξάρτητου οργανισμού, στον απόηχο του διαβόητου σκανδάλου Dieselgate της Volkswagen.

Το μη κερδοσκοπικό Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές (ICCT) αναφέρει σε έρευνά του που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη ότι τουλάχιστον το 77% των ευρωπαϊκών οχημάτων που έχουν κινητήρα ντίζελ εμφανίζουν επίπεδα εκπομπών ρύπων που καταδεικνύουν την παρουσία μηχανισμού απόκρυψης των πραγματικών τους επιπέδων.

Πρόκειται για συσκευές απόκρυψης των πραγματικών ρύπων τις οποίες έχει απαγορεύσει ρητώς με απόφασή του το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ενωσης από τον Δεκέμβριο του 2020.

Αντλώντας στοιχεία από 1.400 επίσημες κρατικές δοκιμές, η μελέτη διαπίστωσε ότι το 77% των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων Euro 6 (δηλαδή όσων συμμορφώνονται με τους υφιστάμενους κανόνες περί εκπομπών ρύπων) και το 85% των παλαιότερων οχημάτων Euro 5 έχουν «ύποπτα» αποτελέσματα δοκιμών, εμφανίζοντας υπερβολικές εκπομπές.

Οι ποσότητες οξειδίου του αζώτου που εκπέμπονται από αυτά τα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια των δοκιμών, λέει η έκθεση, υποδηλώνουν «την πιθανή χρήση απαγορευμένης συσκευής αποτροπής» – δηλαδή λογισμικό που επιτρέπει στα αυτοκίνητα να ενεργοποιούν στιγμιαία τον περιορισμό της ρύπανσής τους την ώρα που δοκιμάζονται. Είναι το αντίστοιχο με τον μαθητή που ανατρέχει σε… σκονάκι την ώρα του διαγωνίσματος.

Η έκθεση εκτιμά ότι 19 εκατ. οχήματα με «ύποπτα» επίπεδα εκπομπών, από τα οποία 13 εκατ. με «ακραία» επίπεδα, κυκλοφορούν σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στη Μεγάλη Βρετανία.

«Αυτά τα αποτελέσματα παρουσιάζουν ένα στέρεο σύνολο αποδεικτικών στοιχείων ώστε οι αρχές να διερευνήσουν και ενδεχομένως να λάβουν μέτρα για την αντιμετώπιση των κινδύνων για την υγεία που θέτουν τα ευρωπαϊκά ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα στους δρόμους μας», δήλωσε ο Πίτερ Μοκ, Διευθύνων Σύμβουλος της ICCT Europe.

Η ύπαρξη των λεγόμενων συσκευών απόκρυψης ανακαλύφθηκε στο σκάνδαλο Dieselgate το 2015, όταν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen παραδέχτηκε ότι εξαπάτησε στις δοκιμές εκπομπών σε εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα στις ΗΠΑ. Αλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Daimler, η Renault και η Fiat, έχουν επίσης αντιμετωπίσει από τότε παρόμοιες κατηγορίες.

Αντιδρώντας στη μελέτη αυτή της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης, τρεις περιβαλλοντικές οργανώσεις δήλωσαν στο Politico ότι σκοπεύουν να μηνύσουν τις κυβερνήσεις του Λονδίνου, του Παρισιού και του Βερολίνου για την «ανικανότητά τους να αντιμετωπίσουν τη μάστιγα των παράνομων προεπιλεγμένων συσκευών» και αναγκάζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πληρώσουν για το κόστος ανάκλησης ελαττωματικών αυτοκινήτων ντίζελ.

Πηγή: Politico, ICCT

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή