ΚΟΣΜΟΣ

Εντοπίστηκε αντικείμενο που ενδεχομένως να ανήκει στο αεροσκάφος

entopistike-antikeimeno-poy-endechomenos-na-anikei-sto-aeroskafos-2011042

Ενα τετράγωνο αντικείμενο το οποίο ενδεχομένως να ανήκει στο αεροσκάφος των Μαλαισιανών αερογραμμών ισχυρίζονται ότι εντόπισαν οι αρχές του Βιετνάμ στη θαλάσσια περιοχή που βρίσκεται σε απόσταση 90 χιλιομέτρων από το νησί Το Τσου. Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας του Βιετνάμ ανακοίνωσε ότι στο σημείο εκείνο επικρατούσε πυκνό σκοτάδι ώστε να εξακριβωθεί αν πρόκειται για συντρίμμια του αεροσκάφους και ότι με το πρώτο φως της ημέρας θα αποσταλούν περισσότερα αεροσκάφη και πλοία στη θαλάσσια περιοχή νοτίως του Βιετνάμ όπου είχαν εντοπιστεί και οι πετρελαιοκηλίδες, για να συμμετάσχουν στις έρευνες.

Στο μεταξύ, συγκλονιστικές λεπτομέρειες γύρω από τη μοιραία πτήση έρχονται όσο περνάει η ώρα στη δημοσιότητα. Πιλότος ενός αεροσκάφους τύπου Μπόινγκ 777 ανέφερε στην αγγλική εφημερίδα «New Straits Times» που εκδίδεται στη Μαλαισία, ότι κατάφερε να επικοινωνήσει με το χαμένο αεροσκάφος λίγο μετά την απώλεια του στίγματός του.

Οπως δήλωσε ο ίδιος «καταφέραμε  να ανακτήσουμε επαφή με το αεροσκάφος των Malaysia Airlines περίπου στις 1.30 π.μ.και τους ρωτήσαμε αν έχουν μπει στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ. Η φωνή στην άλλη πλευρά ήταν ή του κυβερνήτη Zaharie Ahmad Shah, 53 ετών ή του Fariq Abdul Hamid, 27 ετών, αλλά είμαι σίγουρος ότι ήταν του συγκυβερνήτη. Υπήρχαν πολλές παρεμβολές, αλλά άκουσα μουρμουρητά. Αυτή ήταν η τελευταία φορά που τους ακούσαμε γιατί μετά χάσαμε επαφή».

Ο ίδιος αποκάλυψε ότι δεν ανησύχησε από ό,τι είχε ακούσει, ούτε μπορούσε να φανταστεί ότι κάτι πήγαινε στραβά, καθώς είναι συνηθισμένο να διακόπτεται η επικοινωνία με κάποιο άλλο αεροσκάφος.

«Αν το αεροπλάνο είχε πρόβλημα, θα είχαμε ακούσει την κλήση εκτάκτου κινδύνου. Αλλά είμαι σίγουρος ότι ούτε εγώ, ούτε κανείς άλλος άκουσε κάτι τέτοιο».

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, το Μπόινγκ έκανε αναστροφή λίγο πριν χαθεί από τα ραντάρ. Μάλιστα όπως ανακοίνωσε αμερικανός αξιωματούχος, το ύποπτο αντικείμενο που εντοπίστηκε νωρίτερα να επιπλέει στα ανοιχτά νησιού του Βιετνάμ δεν ανήκει στο αεροσκάφος.

Σχεδόν 37 ώρες μετά την απώλεια επικοινωνίας με την πτήση MH370 που είχε προορισμό το Πεκίνο, αξιωματούχοι διευρύνουν το πεδίο ερευνών τους καλύπτοντας τεράστιες εκτάσεις θάλασσας γύρω από τη Μαλαισία αλλά και στα ανοιχτά του Βιετνάμ, ενώ στο επίκεντρο βρίσκεται η ταυτότητα τουλάχιστον δύο επιβατών που ενδεχομένως χρησιμοποίησαν πλαστά διαβατήρια.

Στο μεταξύ, ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Νατζίμπ Ραζάκ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο παραβίασης στα συστήματα ελέγχου του αεροδρομίου επισημαίνοντας ότι μέχρι αυτή την ώρα δεν έχει ξεκαθαρίσει τι ακριβώς έχει συμβεί.

Αν και οι έρευνες συνεχίζονται αδιάκοπα τόσο από θαλάσσης όσο και από αέρος μέχρι στιγμής δεν έχουν βρεθεί συντρίμμια αεροσκάφους. Η μόνη ένδειξη που υπάρχει από το εξαφανισμένο Μπόινγκ είναι πετρελαιοκηλίδες στη θαλάσσια περιοχή νότια του Βιετνάμ και ανατολικά της Μαλαισίας.

Εξάλλου, μυστήριο καλύπτει τις ταυτότητες δύο επιβατών, ενός Αυστριακού ονόματι Κρίστιαν Κοζελ και ενός Ιταλού με το όνομα Λουίτζι Μαράλντι, οι οποίοι σύμφωνα με τα υπουργεία Εξωτερικών των χωρών καταγωγής τους, δεν είχαν επιβιβαστεί στο αεροπλάνο. Μάλιστα οι δύο Ευρωπαίοι δήλωσαν ότι έχασαν τα διαβατήριά τους πριν από δύο χρόνια στην Ταϊλάνδη.

Το BBC ανέφερε ότι τα δύο άτομα που έκαναν χρήση των πλαστών διαβατηρίων είχαν αγοράσει μαζί τα εισιτήρια και είχαν σκοπό να μεταβούν από το Πεκίνο στην Ευρώπη, γεγονός που σημαίνει ότι δεν χρειαζόταν να κάνουν αίτηση για κινεζική βίζα και να υποβληθούν σε περαιτέρω ελέγχους. Υπάλληλος σε ταξιδιωτικό πρακτορείο στην Πατάγια της Ταϊλάνδης δήλωσε στο Reuters ότι τα δύο άτομα είχαν αγοράσει εκεί τα εισιτήριά τους. Παρόλα αυτά ευρωπαίοι αξιωματούχοι ασφαλείας κρατούν επιφυλάξεις για τα κίνητρα πίσω από τη χρήση των κλεμμένων διαβατηρίων.

Εκτός από τους δύο επιβάτες που είχαν μπει στο αεροσκάφος με κλεμμένα διαβατήρια, τα οποία ανήκαν σε έναν Ιταλό και έναν Αυστριακό, στο Μπόινγκ βρίσκονταν ακόμη δύο «ύποπτα» άτομα των οποίων τα στοιχεία εξετάζουν οι αρχές. Εξάλλου, κινεζικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι ένας Κινέζος, ο οποίος φερόταν, σύμφωνα με τα στοιχεία του διαβατηρίου του, να έχει επιβιβαστεί στο αεροσκάφος ουδέποτε μπήκε σε αυτό.

Η Ιντερπολ ανακοίνωσε σήμερα ότι τουλάχιστον δύο διαβατήρια που είχαν καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων της ως κλεμμένα ή απολεσθέντα χρησιμοποιήθηκαν από άτομα που επιβιβάστηκαν στο αεροσκάφος της Malaysia Airlines που αγνοείται και πρόσθεσε ότι «εξετάζει και άλλα ύποπτα διαβατήρια».

Κι άλλα «ύποπτα» διαβατήρια εξετάζει η Ιντερπόλ

Η Ιντερπολ ανακοίνωσε ότι δεν έγινε έλεγχος στη βάση δεδομένων της από καμία χώρα σχετικά με τα διαβατήρια ενός Αυστριακού και ενός Ιταλού από τη στιγμή που δηλώθηκαν ως απολεσθέντα μέχρι την αναχώρηση της πτήσης.

«Ενώ είναι πολύ νωρίς για να εικάσουμε ότι μπορεί να υπάρχει σχέση μεταξύ των κλεμμένων διαβατηρίων και του αγνοούμενου αεροπλάνου, είναι φανερά πολύ ανησυχητικό το ότι κάποιος μπόρεσε να επιβιβαστεί σε αεροσκάφος που πραγματοποιούσε διεθνή πτήση χρησιμοποιώντας ένα κλεμμένο διαβατήριο καταχωρημένο στις βάσεις δεδομένων της Ιντερπολ», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο γενικός γραμματέας της Οργάνωσης Ρόναλντ Νομπλ.

Σε μία απόπειρα ερμηνείας για το τι ακριβώς συνέβη με το αεροσκάφος, ο Τζον Γκόλια πρώην διοικητικό στέλεχος αμερικανικής εταιρείας που ερευνά δυστυχήματα αεροσκαφών, υποστήριξε ότι η απουσία εκπομπής σήματος κινδύνου υποδηλώνει είτε μια εκρηκτική αποσυμπίεση ή την καταστροφή του από εκρηκτικό μηχανισμό.

Νωρίτερα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Malaysia Airlines δήλωσε ότι ένα φτερό του αεροσκάφους είχε υποστεί ζημιές το 2012, όμως είχε επισκευαστεί και το Boeing ήταν κατάλληλο για πτήση.

Το άκρο του ενός φτερού του Boeing 777 είχε υποστεί ζημιές σε μια σύγκρουση που είχε σημειωθεί στο έδαφος με ένα άλλο αεροπλάνο στο αεροδρόμιο Παντόνγκ της Σαγκάης.

«Η άκρη του ενός φτερού του αεροσκάφους είχε κοπεί. Ένα μέρος του, ίσως ένα μέτρο, στην άκρη του φτερού είχε κοπεί», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Malaysia Airlines Άχμαντ Τζαουχάρι Γιαχία στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Το φτερό «είχε επισκευαστεί από τη Boeing, είχε λάβει την πιστοποίηση της Boeing και πολλών αρχών» της πολιτικής αεροπορίας, συνέχισε. Το αεροπλάνο «ήταν κατάλληλο για να πετάξει», υπογράμμισε ο Γιαχία.

Εξάλλου η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει να μεταφέρει από αύριο Δευτέρα πέντε συγγενείς από κάθε επιβάτη της πτήσης MH370 από το Πεκίνο στην Κουάλα Λουμπούρ.

«Συγγενείς των επιβατών της πτήσης MH370 από το Πεκίνο που επιθυμούν να ταξιδέψουν θα μεταφερθούν σταδιακά στην Κουάλα Λουμπούρ», σημείωσε ο Γιαχία.

«Επικοινωνούμε επίσης με τις οικογένειες των επιβατών από άλλες χώρες για να κανονίσουμε τη μεταφορά τους στην Κουάλα Λουμπούρ», πρόσθεσε.

Στο Boeing 777 βρίσκονταν 227 επιβάτες 14 εθνικοτήτων και 12 μέλη του πληρώματος. Το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ το Σάββατο γύρω στις 01:30 τα ξημερώματα (τοπική ώρα, 19:30 της Παρασκευής ώρα Ελλάδας), δηλαδή περίπου μία ώρα μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο.

Προσομοιωτή πτήσης είχε στο σπίτι του ο πιλότος

Λάτρης της δουλειάς του ήταν ο πιλότος του αεροσκάφους. Μάλιστα οι φίλοι του συνήθιζαν να τον πειράζουν για το γεγονός ότι έφερνε πάντα τη δουλειά στο σπίτι, καθώς είχε εγκαταστήσει σε αυτό έναν προσομοιωτή πτήσης του αεροσκάφους.

Ο Ζαχάριε Αχμαντ Σαχ, ηλικίας 53 ετών είχε σαν όνειρο να γίνει πιλότος και εντάχθηκε στον εθνικό αερομεταφορέα της Μαλαισίας το 1981. Μέλη του προσωπικού της εταιρείας που είχαν συνεργαστεί μαζί του δήλωσαν ότι ο πιλότος γνώριζε πολύ καλά όλες τις λεπτομέρειες γύρω από το Μπόινγκ 777 καθώς έκανε διαρκώς εξάσκηση στο σπίτι του με τον προσομοιωτή.

Φωτογραφίες που είχε ανεβάσει στη σελίδα του στο Facebook δείχνουν έναν προσομοιωτή με τρεις οθόνες υπολογιστή, πολλά καλώδια και αρκετούς ηλεκτρονικούς πίνακες.

Το πάθος του για τα αεροπλάνα δεν περιοριζόταν μόνο στο Μπόινγκ 777. Από άλλες φωτογραφίες που έχει ανεβάσει στο Facebook προκύπτει ότι είχε μεγάλη συλλογή από τηλεχειριζόμενα αεροσκάφη μινιατούρες, περιλαμβανομένου ενός δικινητήριου ελικοπτέρου.

Ο Ζάχαρι είχε πάρει άδεια εξεταστή από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Μαλαισίας και εξέταζε πιλότους σε προσομοιωτές πτήσεων, σύμφωνα με πολλούς αξιωματούχους της Malaysia Airlines, οι οποίοι θεωρούν αδύνατον να ευθύνεται εκείνος με οποιονδήποτε τρόπο για την εξαφάνιση του αεροσκάφους.

Ο Ζάχαρι είχε πετάξει με αεροσκάφη Fokker F50, Boeing 737 και Airbus A300 στις τρεις δεκαετίες και πλέον που εργαζόταν για την Malaysia Airlines. Είχε στο ενεργητικό του περισσότερες από 18.000 ώρες πτήσης, ενώ ο 27χρονος συγκυβερνήτης Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ είχε 2.763 κι είχε προσληφθεί στην εταιρεία το 2007.