«Στροφή» στις έρευνες για την πτήση MH370

«Στροφή» στις έρευνες για την πτήση MH370

4' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο στρατός της Μαλαισίας με την βοήθεια ραντάρ εικάζει πως το επί τέσσερις μέρες εξαφανισμένο Μπόινγκ της πτήσης MH370 άλλαξε πορεία λίγο πριν εξαφανιστεί. Υποθέτουν πως κατευθύνθηκε δυτικά και η πορεία του ήταν τελείως διαφορετική από την προγραμματισμένη. Σύμφωνα με το Reuters, «το μπόινγκ άλλαξε πορεία μετά την Κότα Μπαρού», πραγματοποιώντας χαμηλότερη πτήση. Εικάζεται μάλιστα ότι «τα κατάφερε» μέχρι το πιο πολυσύχναστο κανάλι της Μάλακα, όπου και έδωσε το τελευταίο σήμα στα ραντάρ το περασμένο Σάββατο και συγκεκριμένα κοντά στο νησί Πουλαου Περακ.

Σύμφωνα με πρόσφατες πληροφορίες η κινεζική κυβέρνηση ανέφερε πως 10 δορυφόροι θα χρησιμοποιηθούν με την ελπίδα να βρεθεί το μπόινγκ. Το Βιετνάμ από την μεριά του ζητά την βοήθεια από ψαράδες της περιοχής όπου χάθηκε το σήμα, αλλά αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «η ελπίδα για ένα θετικό αποτέλεσμα είναι πλέον πολύ μικρή».

Συγκλονιστικές λεπτομέρειες γύρω από τη μοιραία πτήση έρχονται στη δημοσιότητα. Πιλότος ενός αεροσκάφους τύπου Μπόινγκ 777 ανέφερε στην αγγλική εφημερίδα «New Straits Times» που εκδίδεται στη Μαλαισία, ότι κατάφερε να επικοινωνήσει με το χαμένο αεροσκάφος λίγο μετά την απώλεια του στίγματός του.

Οπως δήλωσε ο ίδιος «καταφέραμε  να ανακτήσουμε επαφή με το αεροσκάφος των Malaysia Airlines περίπου στις 1.30 π.μ.και τους ρωτήσαμε αν έχουν μπει στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ. Η φωνή στην άλλη πλευρά ήταν ή του κυβερνήτη Zaharie Ahmad Shah, 53 ετών ή του Fariq Abdul Hamid, 27 ετών, αλλά είμαι σίγουρος ότι ήταν του συγκυβερνήτη. Υπήρχαν πολλές παρεμβολές, αλλά άκουσα μουρμουρητά. Αυτή ήταν η τελευταία φορά που τους ακούσαμε γιατί μετά χάσαμε επαφή».

Ο ίδιος αποκάλυψε ότι δεν ανησύχησε από ό,τι είχε ακούσει, ούτε μπορούσε να φανταστεί ότι κάτι πήγαινε στραβά, καθώς είναι συνηθισμένο να διακόπτεται η επικοινωνία με κάποιο άλλο αεροσκάφος.«Αν το αεροπλάνο είχε πρόβλημα, θα είχαμε ακούσει την κλήση εκτάκτου κινδύνου. Αλλά είμαι σίγουρος ότι ούτε εγώ, ούτε κανείς άλλος άκουσε κάτι τέτοιο».

Ευρεία έρευνα

Οι μαλαισιανές αρχές ανακοίνωσαν χθες ότι επέκτειναν τη ζώνη έρευνας κατά 180 χιλιόμετρα γύρω από το τελευταίο στίγμα του αεροσκάφους που μετέφερε 239 επιβαίνοντες. Τουλάχιστον 34 ελικόπτερα και 40 σωστικά σκάφη από δέκα χώρες ερευνούν σπιθαμή προς σπιθαμή τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας γύρω από τη Μαλαισία και το νότιο Βιετνάμ.Σύμφωνα με το BBC, ομάδες διάσωσης από ΑΥστραλία, κίνα Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Σιγκαπούρη, Βιετνάμ, Φιλιππίνες, Νέα Ζηλανδία και ΗΠΑ προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.

Η ανυπαρξία απαντήσεων, ωστόσο, φαίνεται ότι προκαλεί περαιτέρω ένταση στις σχέσεις Πεκίνου – Κουάλα Λουμπούρ. Χαρακτηριστικά η Global Times, που πρόσκειται στο ΚΚΚ, ανέφερε στο κύριο άρθρο της ότι «η Μαλαισία δεν μπορεί να απεκδυθεί των ευθυνών της» και ότι «η αρχική αντίδραση δεν ήταν ταχεία». Το Βιετνάμ «έχει μικρές ικανότητες σε επιχειρήσεις εξερεύνησης και διάσωσης στη θάλασσα», σύμφωνα με τον ειδικό Κάρλ Ταιγερ. Ο ίδιος μάλιστα προσέθεσε ότι η κομμουνιστική χώρα «τα πάει καλύτερα» όταν καλείται να αντιμετωπίσει φυσικές καταστροφές, όπως για παράδειγμα τυφώνες. «Όσο περισσότερο συνεχίζονται οι έρευνες, το Βιετνάμ θα αντιμετωπίσει προβλήματα στο να διατηρήσει τις δεσμεύσεις του», καταλήγει. Ο υπουργός Εξωτερικών της Κίνας άσκησε πιέσεις την Δευτέρα στην Μαλαισία ζητώντας να συγκεντρώσει τις δυνάμεις της και «να διεξάγει το συντομότερο δυνατόν και με σωστό τρόπο» την έρευνα. Οι κυβερνήσεις συνήθως αναλαμβάνουν μετά από σοβαρά ατυχήματα να «λύσουν το μυστήριο» και να ηγηθούν της διερεύνησής του, ξεκινώντας αρχικά από την περιοχή που το αεροσκάφος συνετρίβη. Σε αυτήν την περίπτωση, η κρίσιμη αυτή πληροφορία παραμένει άγνωστη, ενώ το ναυτικό, η αεροπορία, η ακτοφυλακή και πλοία ιδιωτών από δέκα έθνη ερευνούν σπιθαμή προς σπιθαμή τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας γύρω από τη Μαλαισία και το νότιο Βιετνάμ.

Ωστόσο, οι ελπίδες για την ανεύρεση επιζώντων ή τουλάχιστον στοιχείων που να μαρτυρούν τι συνέβη στην πτήση-φάντασμα όλο και διαλύονται, καθώς "ύποπτα" αντικείμενα που αναδύονται από την θάλασσα διαπιστώνεται ότι δεν έχουν σχέση με το εξαφανισμένο μπόινγκ.

Interpol: Απίθανη η τρομοκρατική ενέργεια στο Boeing

Απίθανο θεωρεί η Interpol το ενδεχόμενο η εξαφάνιση του αεροσκάφους να συνδέεται με τρομοκρατική ενέργεια. Οπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής της διεθνούς υπηρεσίας Ρόναλντ Νομπλ «όσο περισσότερα στοιχεία συγκεντρώνουμε, τόσο πιο πολύ οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι δεν πρόκειται για τρομοκρατικό χτύπημα».

Εξάλλου, πρόσθεσε ότι οι κάτοχοι ιρανικών διαβατηρίων αντάλλαξαν τα διαβατήριά τους με δύο ευρωπαϊκά, ένα αυστριακό και ένα ιταλικό, στην Κουάλα Λουμπούρ , προκειμένου να επιβιβαστούν στο αεροσκάφος. Πρόκειται για τον 19χρονο Πούρια Νουρ Μοχάμαντ Μεχρντάντ, ο οποίος σκόπευε να μετεγκατασταθεί στη Γερμανία. Ο δεύτερος Ιρανός ονομαζόταν Ντελαβάρ Σεβέντ Μοχαμαντρέζα και ήταν 29 ετών.

«Ο άνδρας αυτός δεν φαίνεται να ήταν μέλος κάποιας τρομοκρατικής οργάνωσης και πιστεύουμε ότι προφανώς προσπαθούσε να μεταναστεύσει στη Γερμανία», δήλωσε νωρίτερα ο διοικητής της αστυνομίας της Μαλαισίας, Χαλίντ Αμπου Μπακάρ, ύστερα από διαβουλεύσεις που είχε με ομολόγους του των ξένων υπηρεσιών πληροφοριών για τον 19χρονο Πούρια.

Νωρίτερα σήμερα η μαλαισιανή αστυνομία ανακοίνωσε ότι εξετάζει τέσσερις πιθανούς λόγους που μπορεί να συνδέονται με την εξαφάνιση του αεροσκάφους—μεταξύ των οποίων η αεροπειρατεία και η δολιοφθορά.

Ο επικεφαλής του Σώματος Χάλιντ Αμπού Μπακάρ δήλωσε ότι οι άλλοι δύο πιθανοί λόγοι είναι ψυχολογικά προβλήματα των επιβατών ή του πληρώματος ή προσωπικά προβλήματα των επιβαινόντων.

Οι μαλαισιανές αρχές ανακοίνωσαν χθες ότι επέκτειναν τη ζώνη έρευνας κατά 180 χιλιόμετρα γύρω από το τελευταίο στίγμα του αεροσκάφους που μετέφερε 239 επιβαίνοντες. Ελικόπτερα και σωστικά σκάφη από δέκα χώρες ερευνούν σπιθαμή προς σπιθαμή τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας γύρω από τη Μαλαισία και το νότιο Βιετνάμ.

Aνώτερο στέλεχος που έχει γνώση των ερευνών υποστήριξε ότι η αδυναμία να εντοπισθούν συντρίμμια του αεροσκάφους υποδεικνύει ότι κατά πάσα πιθανότητα εξερράγη ενώ πετούσε στα 35.000 πόδια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ήταν το αποτέλεσμα τρομοκρατικής επίθεσης, αλλά μπορεί να είναι και συνέπεια μηχανικής βλάβης.

)

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή