Αναζήτηση του αεροσκάφους και στον Ινδικό

Αναζήτηση του αεροσκάφους και στον Ινδικό

4' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΚΟΥΑΛΑ ΛΟΥΜΠΟΥΡ. Νέα στοιχεία και εικασίες σχετικά με το τι συνέβη στο αεροπλάνο της πτήσης ΜΗ370 των Malaysia Airlines, που εξακολουθεί να αγνοείται από το περασμένο Σάββατο, είδαν χθες το φως της δημοσιότητας. Ταυτόχρονα η περιοχή έρευνας για τον εντοπισμό του αεροσκάφους επεκτάθηκε προς τον Ινδικό Ωκεανό, ενώ ενισχύεται η πιθανότητα η εξαφάνισή του να είναι αποτέλεσμα εγκληματικής πράξης. Η κυβέρνηση της Μαλαισίας, πάντως, εξακολουθεί να αφήνει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ελήφθησαν από τα στρατιωτικά ραντάρ, το Boeing 777-200ER των Μαλαισιανών Αερογραμμών πέταξε επί αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα εκτός της προδιαγεγραμμένης πορείας του, από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο, χωρίς, ωστόσο, να έχει επαφή με τους πύργους ελέγχου και αόρατο από τα ραντάρ της πολιτικής αεροπορίας.

Ειδικότερα, όπως ανέφεραν κατ’ αποκλειστικότητα στο πρακτορείο Reuters εμπειρογνώμονες που έχουν καλή γνώση της εξέλιξης των ερευνών, η ανάλυση των στοιχείων από τα στρατιωτικά ραντάρ υποδεικνύει ότι το αεροσκάφος που αγνοείται παρεξέκλινε της βορειοανατολικής πορείας και κινήθηκε προς τα δυτικά. Ομως ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι το Boeing χρησιμοποίησε τους αεροδιαδρόμους της πολιτικής αεροπορίας που συνήθως χρησιμοποιούνται για τις πτήσεις προς Μέση Ανατολή ή Ευρώπη. Επίσης, οι δύο πηγές που επικαλείται το Reuters υποστήριξαν ότι οι εμπειρογνώμονες που προσπαθούν να λύσουν τη μυστηριώδη εξαφάνισή του πιστεύουν ότι το αεροσκάφος πετούσε ανάμεσα σε δύο σημεία αναφοράς (ραδιοφάρους) που διευκολύνουν τους πιλότους να παραμείνουν στον αεροδιάδρομο που θέλουν, όταν εντοπίστηκε από το στρατιωτικό ραντάρ στη βορειοδυτική ακτή της Μαλαισίας.

Σύμφωνα, μάλιστα, με μια τρίτη πηγή με πολύ καλή γνώση των ερευνών, από τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί υποδεικνύεται ότι στο πιλοτήριο καθόταν κάποιος που γνώριζε πώς να πετάει αεροσκάφη, κάποιος που ευθύνεται για την αλλαγή πορείας του αεροπλάνου.

Και πριν από μερικές ημέρες η αστυνομία της Μαλαισίας είχε ανακοινώσει ότι ερευνούσε κατά πόσον κάποιος από τους επιβάτες ή το πλήρωμα αντιμετώπιζε προσωπικό ή ψυχολογικό πρόβλημα και θα μπορούσε να εμπλέκεται στην εξαφάνιση του αεροπλάνου.

Η εξαφάνιση του αεροπλάνου των Malaysia Airlines, ενώ εκτελούσε την πτήση ΜΗ370 από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο, είναι ίσως το μεγαλύτερο μυστήριο στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας. Εως χθες το μεσημέρι, παρά τις συνεχείς έρευνες από αέρος και θαλάσσης, δεν είχε βρεθεί το παραμικρό στοιχείο που θα μπορούσε να μαρτυρήσει ποια ήταν η τύχη του αεροσκάφους και των 329 επιβαινόντων σε αυτό.

Το τελευταίο στίγμα της πτήσης ΜΗ370 καταγράφεται από το ραντάρ της πολιτικής αεροπορίας το περασμένο Σάββατο, λίγο πριν τη μιάμιση τα ξημερώματα, λιγότερο από μία ώρα από την απογείωσή του και ενώ το αεροσκάφος πετούσε βορειοανατολικά, πάνω από τον Κόλπο της Ταϊλάνδης.

Ο επικεφαλής της πολεμικής αεροπορίας της Μαλαισίας δήλωσε την Τετάρτη ότι τα στρατιωτικά ραντάρ ενδέχεται να έπιασαν το αγνοούμενο αεροσκάφος στις 02.15 π.μ., 320 χλμ. ΒΔ της Πενάνγκ, ανοιχτά της δυτικής ακτής της Μαλαισίας.

Ωστόσο, σύμφωνα με τις πηγές του Reuters, το γεγονός ότι ήταν αόρατο στα ραντάρ της πολιτικής αεροπορίας και είχε χάσει την επικοινωνία με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας δείχνει ότι κάποιος έθεσε εκτός λειτουργίας τα συστήματα επικοινωνίας του. Επίσης οι εμπειρογνώμονες επισημαίνουν ότι το αεροσκάφος που καταγράφεται από τα στρατιωτικά ραντάρ και τεκμαίρεται ότι είναι η πτήση MH370 ακολουθούσε τους αεροδιαδρόμους που σημειώνονται στους χάρτες που έχουν οι πιλότοι ως Ν571 και Ρ628. Πρόκειται για τους αεροδιαδρόμους που ακολουθούνται από τα πολιτικά αεροσκάφη που πετούν από ΝΑ προς τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη.

Η τελευταία επιβεβαιωμένη θέση του αεροσκάφους ήταν σε ύψος 35 χιλιάδων ποδών και περίπου 144 χλμ. ανοιχτά της ανατολικής ακτής της Μαλαισίας, με κατεύθυνση προς το Βιετνάμ. Στη συνέχεια, όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία των στρατιωτικών ραντάρ, το αεροπλάνο στρίβει προς Δυσμάς προς τον ραδιοφάρο «Βαμπί» (που χρησιμοποιείται από τα αεροσκάφη που κινούνται προς τη Μέση Ανατολή στον αεροδιάδρομο Ν571). Από εκεί πέταξε προς τον ραδιοφάρο «Τζιβάλ», νοτίως του νησιού Πουκέτ της Ταϊλάνδης, και τελικά κινήθηκε βορειοδυτικά προς τον ραδιοφάρο «Ιγκρεξ», στον αεροδιάδρομο Ρ628, ο οποίος θα το οδηγούσε πάνω από τα νησιά Ανταμάν. Πρόκειται για τον αεροδιάδρομο που χρησιμοποιείται από τα αεροσκάφη που πετούν προς την Ευρώπη.

«Σαν να ψάχνουν βελόνα στα άχυρα»

Σε νέα φάση μπαίνουν οι έρευνες για το Boeing 777-200ER των Μalaysia Airlines, η τύχη του οποίου αγνοείται επί μία σχεδόν εβδομάδα, καθώς αυτές επεκτείνονται προς τον Ινδικό Ωκεανό. Η πρόκληση για τους αρμόδιους αυτή τη φορά είναι πολύ μεγαλύτερη, καθώς ο Ινδικός Ωκεανός έχει σε πολλά σημεία του βάθη που φθάνουν μέχρι τις 7.000 μέτρα. Οι ισχυρότατοι άνεμοι και τα ρεύματα που υπάρχουν στην περιοχή είναι δυνατό να παρασύρουν όποια συντρίμμια πλέουν στην επιφάνεια σε μεγάλη απόσταση, γεγονός που ουσιαστικά σημαίνει ότι το πεδίο έρευνας θα διευρύνεται καθημερινά. «Τα σκάφη δεν είναι δυνατόν από μόνα τους να μας δώσουν την κάλυψη που επιθυμούμε, και μόνο μερικές χώρες διαθέτουν αναγνωριστικά μεγάλης ακτίνας δράσης», ανέφερε ο Ουίλιαμ Μαρκς, εκπρόσωπος Τύπου του έβδομου στόλου των ΗΠΑ που μετέχει στην έρευνα.

Hδη ινδικά αεροσκάφη άρχισαν να ερευνούν τα πιο απομονωμένα και ακατοίκητα νησιά Ανταμάν και Νίκομπαρ, γνωστά για τα πλούσια τροπικά δάση. Ειδικότερα, το ινδικό πολεμικό ναυτικό με δύο αεροσκάφη Dornier και ένα ελικόπτερο «χτενίζει» το νησιωτικό σύμπλεγμα. Ομως, δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του ινδικού στρατού, Χαρμίτ Σινγκ, «η επιχείρηση είναι σαν να ψάχνουμε βελόνα στα άχυρα».

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή