ΚΟΣΜΟΣ

Αφαντο το Boeing, αγωνία για τους επιβάτες

afanto-to-boeing-agonia-gia-toys-epivates-2012662

Xωρίς ουσιαστική εξέλιξη συνεχίζονται οι έρευνες εντοπισμού της πτήσης ΜΗ370 των μαλαισιανών αερογραμμών, που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου. Ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας, Χισαμουντίν Χουσεΐν, επισήμανε, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ότι αεροπλάνο πρέπει να αναζητηθεί σε περιοχή 7,7 εκατ. τετραγωνικών χιλιομέτρων, μεγαλύτερη από την Αυστραλία.

Στο κολοσσιαίο εγχείρημα συμμετέχουν 26 χώρες με δεκάδες αεροσκάφη και πλοία, ενώ η Κίνα συμβάλλει με 21 δορυφόρους, που θα διερευνήσουν την κινεζική επικράτεια για το Boeing με τους 239 επιβαίνοντες. Η Αυστραλία ανακοίνωσε ότι περιόρισε κάπως την έκταση που θα ερευνήσει και πλέον δεν ξεπερνά σε έκταση αυτή της Πορτογαλίας και της Ισπανίας. Τα ερευνητικά αεροσκάφη ΗΠΑ, Ιαπωνίας και Νότιας Κορέας παρέμεναν καθηλωμένα στην Κουάλα Λουμπουρ επειδή η Ινδονησία δεν έδωσε άδεια πτήσεων πάνω από τα εδάφη της.

Η διερεύνηση του συμβάντος, πάντως, εξακολουθεί να μην οδηγεί σε σαφή συμπεράσματα. Από τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν για τις σχέσεις των επιβατών με τρομοκρατικές οργανώσεις δεν προέκυψε τίποτα, σύμφωνα τόσο με τις δυτικές όσο και τις κινεζικές υπηρεσίες. Οι Αρχές της Μαλαισίας συνεχίζουν να ερευνούν τις διασυνδέσεις αλλά και το ψυχολογικό προφίλ του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη της πτήσης ΜΗ370, χωρίς, ωστόσο, και πάλι να έχει αποκαλυφθεί, επί του παρόντος, ότι κάποιος στο πιλοτήριο θα είχε λόγο να θέλει να αυτοκτονήσει. Σύμφωνα με αξιωματούχο που γνωρίζει την πορεία της ερευνών, ο προσομοιωτής πτήσεων που είχε σπίτι του ο κυβερνήτης Ζακαρί Αχμαντ Σαχ είχε προγράμματα προσγείωσης για τις Μαλδίβες, τη Σρι Λάνκα, το Ντιέγκο Γκαρσία και τη νότια Ινδία και σε πολλά άλλα μέρη του κόσμου.

Στα όρια της απόγνωσης, οι συγγενείς των Κινέζων επιβατών απειλούν να αρχίσουν απεργία πείνας μέχρις ότου η κυβέρνηση της Μαλαισίας αποκαλύψει την αλήθεια για την πτήση. Τέλος, Αμερικανοί ειδικοί, αναφέρουν οι New York Times, υποστηρίζουν πως η αλλαγή πορείας του Boeing προγραμματίστηκε από κάποιον στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του αεροσκάφους, γεγονός που μαρτυρεί καλή γνώση των συστημάτων του αεροπλάνου. Η αλλαγή της πορείας προγραμματίστηκε προτού τεθεί εκτός λειτουργίας το σύστημα αναφοράς δεδομένων Acars.