Περιορισμό των απεργιών θέλει το Βερολίνο

Περιορισμό των απεργιών θέλει το Βερολίνο

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη Γερμανία πάντα υπάρχει ένας τρόπος για να κάνεις κάποια πράγματα «τακτικά». Στην αντίθετη περίπτωση είναι κοινωνικώς απαράδεκτα. Κι αυτό, ως αποδεικνύεται, ισχύει και για τις απεργίες.

Η διάρκειας τριών ημερών απεργία των χειριστών της Lufthansa, που ξεκίνησε την Τετάρτη, μοιάζει να ανήκει στη δεύτερη κατηγορία, καθώς παραβίασε τους κανόνες των εργασιακών σχέσεων και διατάραξε μία καλή εβδομάδα για την οργανωμένη εργασία. Την Τρίτη οι δημόσιοι υπάλληλοι εξασφάλισαν αυξήσεις της τάξης του 3% και την Τετάρτη η πρόταση για τη θεσμοθέτηση κατώτατου μισθού έτυχε πολιτικής υποστήριξης. Επειτα από μία δεκαετία «παγωμένων μισθών», οι Γερμανοί απαιτούν και σε πολλές περιπτώσεις λαμβάνουν το μερίδιο της οικονομικής αναγέννησης της Γερμανίας που τους αντιστοιχεί.

Οι χειριστές της Lufthansa, που παρέλυσαν τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης και διέκοψαν τα σχέδια 400 χιλιάδων επιβατών, φαίνεται να το παρατράβηξαν. Ηδη η απεργία του γερμανικού αερομεταφορέα πυροδότησε συζητήσεις στο Βερολίνο για την ψήφιση νέας νομοθεσίας που θα περιορίζει τη δυνατότητα μικρών αλλά δυναμικών συνδικάτων να «βάζουν λουκέτο» σε ολόκληρους επιχειρηματικούς κλάδους. Πολλά μέλη συνδικάτων πιστεύουν ότι μία τέτοια νομοθεσία θα απειλεί γενικότερα το δικαίωμα στην απεργία.

Οι πιλότοι από την πλευρά τους ισχυρίζονται ότι αγωνίζονται στο όνομα όλων των εργαζομένων της αεροπορικής εταιρείας. Στο επίκεντρο της διαμάχης βρίσκεται η ηλικία συνταξιοδότησης που η εταιρεία θέλει να αυξήσει από τα 58 στα 61 χρόνια, αν και κάποιοι πιλότοι μπορούν να συνταξιοδοτηθούν από τα 55. Ομως αυτή η κίνηση της επιχείρησης αποτελεί απλά το τελευταίο επεισόδιο σε μία γενικευμένη επίθεση εναντίον όλων των εργασιακών προνομίων των εργαζομένων, αναφέρει το συνδικάτο των πιλότων Vereinigung Cockpit.

Ομως, ακόμα και τα μεγάλα συνδικάτα δεν βλέπουν με ιδιαίτερα καλό μάτι τις απεργίες που καταφέρνουν σημαντικά πλήγματα, όπως παραδείγματος χάρη των νοσηλευτών στα νοσοκομεία ή των οδηγών σιδηροδρόμων. Μάλιστα, εκπρόσωπος της γερμανικής Συνομοσπονδίας Εργατικών Συνδικάτων δεν θέλησε να σχολιάσει την απεργία των πιλότων και περιορίστηκε στο να δηλώσει ότι η συνομοσπονδία θα προτιμούσε όλοι οι εργαζόμενοι της εταιρείας να εκπροσωπούνται από τον ίδιο φορέα. Μάλιστα, αν το γερμανικό Κοινοβούλιο ψηφίσει υπέρ του περιορισμού της δύναμης των μικρών συνδικάτων, αυτό αμέσως θα ενισχύσει τα μεγαλύτερα.

Στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, η κατάσταση δεν θύμιζε το χάος που βλέπει κανείς σε άλλες πόλεις και αυτό διότι η Lufthansa κατάφερε να προωθήσει το επιβατικό κοινό με πτήσεις άλλων εταιρειών ή ειδοποίησε τους επιβάτες να μην προσέλθουν επειδή οι πτήσεις τους ακυρώθηκαν. Και όσοι προσήλθαν τους περίμεναν μεζεδάκια και δωρεάν ποτά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή