Ο Ρέμπραντ ζωγράφισε τον «Ρέμπραντ»

Ο Ρέμπραντ ζωγράφισε τον «Ρέμπραντ»

1' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΛΟΝΔΙΝΟ. Επιστημονικές έρευνες επιβεβαίωσαν ότι ένας πίνακας που δωρήθηκε στο Βρετανικό Εθνικό Ιδρυμα από έναν ευκατάστατο υποστηρικτή του αποτελεί αυτοπροσωπογραφία του Ρέμπραντ, αξίας εκατομμυρίων στερλινών. Το πορτρέτο του καλλιτέχνη, που φοράει ένα καπέλο με ένα άσπρο φτερό, εθεωρείτο επί μακρόν ότι ήταν έργο ενός εκ των μαθητών του Ρέμπραντ και αποδιδόταν ως έργο «του εργαστηρίου» του Ολλανδού ζωγράφου του 17ου αιώνα. Πέρυσι όμως ένας ειδικός ανακήρυξε το έργο αυθεντικό Ρέμπραντ και μόλις χθες το βρετανικό ίδρυμα επιβεβαίωσε ότι με βάση τους ελέγχους στην μπογιά, στην υπογραφή και στο ξύλινο τελάρο προκύπτει ότι όντως είναι δικός του ο πίνακας.

Ο Ντέιβιντ Τέιλορ, επιμελητής έργων τέχνης και γλυπτών στο ίδρυμα, εξήγησε στο BBC πως η συζήτηση κατά πόσον πρόκειται για έργο του Ρέμπραντ ή όχι χρονολογείται εδώ και πολλές δεκαετίες. «Πλέον είναι πολύ πιο εύκολο να καταλήξουμε σε ασφαλές συμπέρασμα, ότι δηλαδή όντως έχει φιλοτεχνηθεί από τον Ρέμπραντ», συμπλήρωσε.

Το έργο δωρήθηκε στο ίδρυμα το 2010 και κρέμεται στο Αββαείο του Μπάκλαντ στη νοτιοδυτική Αγγλία, στην πρώην κατοικία του θαλασσοπόρου και πειρατή του 16ου αιώνα Φράνσις Ντρέικ, γνωστού με το παρατσούκλι «Ο δράκος». Το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να απολαύσει τον πίνακα του Ρέμπραντ από αυτήν την Παρασκευή, οπότε το Αββαείο θα ανοίξει τις πύλες του για τους φιλότεχνους.

Ο Ολλανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φιλοτέχνησε εκατοντάδες πορτρέτα και ιστορικούς πίνακες, ενώ οι σύγχρονοί του προτιμούσαν να ζωγραφίζουν σκηνές από την καθημερινή ζωή. Το κανονικό όνομά του ήταν Ρέμπραντ βαν Ριν, αλλά αποφάσισε να κρατήσει μόνο το πρώτο ως φόρο τιμής στα ινδάλματά του, τον Μιχαήλ-Αγγελο και τον Ραφαήλ. Aντλησε τα θέματά του από την ιστορία, τη θρησκεία ακόμη και την ποίηση. Φιλοτέχνησε περίπου 70 αυτοπροσωπογραφίες μέχρι τον θάνατό του. Ειδικότητά του ήταν η αντίθεση ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, κάτι που είναι ορατό στη θρυλική «Νυχτερινή περιπολία» του. Ο πιο γνωστός από τους πίνακές του φιλοξενείται και πάλι από πέρυσι στην ομώνυμη αίθουσα του Rijksmuseum ύστερα από δέκα ολόκληρα χρόνια, όσα παρέμεινε κλειστό το μουσείο του Αμστερνταμ για να ολοκληρωθούν οι εργασίες συντήρησής του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή