To αφεντικό της Fiat-Chrysler στο τιμόνι της Ferrari

To αφεντικό της Fiat-Chrysler στο τιμόνι της Ferrari

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στον Σέρτζιο Μαρκιόνε περνά η διοίκηση της Ferrari. O μέχρι σήμερα επικεφαλής,Λούκα ντι Μοντεζεμόλο, θα παραδώσει το… τιμόνι της εταιρείας, την ημέρα που οι μετοχές τηςς Fiat Chrysler Automobiles (FCA) θα κάνουν το ντεμπούτο τους στη Wall Street, στα μέσα Οκτωβρίου. Μετά από μια ακόμη απογοητευτική σεζόν στη Φόρμουλα 1 αλλά και τριβών με τη διοίκηση της μητρικής Fiat Chrysler, ο 67χρόνος κ. Μοντεζεμόλο εγκαταλείπει πλέον την Ferrari. Η είδηση αυτή δεν αφήνει πλέον καμία αμφιβολία πως η Fiat Chrysler με το πρόεδρο τον Τζον Έλκαν και διευθύνων σύμβουλο τον κ. Μαρκιόνε ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας που είναι συνυφασμένη με την βιομηχανική εξέλιξη της χώρας.

Παραδόξως, η Ferrari με έδρα το Μαρανέλο αναμένεται να παρουσιάσει λίαν θετικές επιδόσεις για το 2014, αφού είχε καταγραφεί αύξηση καθαρών κερδών το 2013. Μάλιστα, η βρετανική εταιρεία ερευνών Brand Finance είχε κατατάξει τη Ferrari στην κορυφή της λίστας με τα πιο ισχυρά εμπορικά ονόματα μετά την Google και την Apple. Oπότε, σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στη Fiat Chrysler και τη Ferrari, το ζήτημα σύγκρουσης μεταξύ των κ.κ. Μαρκιόνε και Μοντεζεμόλο δεν αφορούσε στα οικονομικά αποτελέσματα της Ferrari. Το σημείο τριβής ήταν «παρεξηγήσεις», όπως δήλωσε ο απερχόμενος πρόεδρος της Ferrari, πάνω στο ρόλο που θα πρέπει να διαδραματίσει η μάρκα αγωνιστικών αυτοκινήτων στη μητρική.

Μετά τη συγχώνευση της Fiat με την Chrysler στις αρχές του έτους, η οποία επισφραγίζεται με τη μεταφορά της έδρας της Fiat Chrysler από το Τορίνο στις ΗΠΑ, ένα από τα σχέδια του κ. Μαρκιόνε είναι να επεκταθεί στην αγορά πολυτελών αυτοκινήτων, αξιοποιώντας τη Ferrari ως μέσο για την υλοποίηση αυτού του στόχου. Από την άλλη πλευρά, ο κ. Μοντεζεμόλο επιθυμούσε να διατηρήσει την αυτονομία της Ferrari και να μην ακολουθήσει το μονοπάτι της Lamborgini που απορροφήθηκε από τη Volkswagen. Τα περιθώρια ελιγμών του κ. Μοντεζεμόλο, βέβαια, ήταν περιορισμένα καθώς το 90% του μετοχικού κεφαλαίου της Ferrari ελέγχεται από την Fiat Chrysler. Η διαφωνία αυτή κλιμακώθηκε από την απογοητευτική σεζόν της Ferrari στη Φόρμουλα 1 καθώς ήταν η έκτη όπου δεν απέσπασε τον πρώτο τίτλο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Τελευταία φορά που ήταν πρωταθλήτρια κατασκευαστών ήταν το 2008, ενώ ο Ράικονεν κατέκτησε το πρωτάθλημα οδηγών το 2007.

«Η Ferrari θα παίξει σημαντικό ρόλο στον όμιλο FCA εν όψει της δημόσιας εγγραφής στη Wall Street», δήλωσε ο κ. Μοντεζεμόλο. «Έτσι ξεκινά μια νέο εποχή για την μάρκα όπου θα πρέπει να ηγηθεί ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου», προσέθεσε ο ίδιος. Κατά τη διάρκεια της διοίκησης του κ. Μοντεζεμόλο, τα έσοδα της Ferrari δεκαπλασιάστηκαν και οι πωλήσεις τριπλασιάστηκαν. Επιθυμούσε να θέσει ένα πλαφόν σε πωλήσεις 7.000 αυτοκινήτων, ετησίως, αλλά ο κ. Μαρκιόνε επέμενε πως θα έπρεπε να τεθεί υψηλότερα ο πήχης. Το 2013, οι πωλήσεις τα 6.922 αυτοκίνητα.

Ο κ. Μοντεζεμόλο είχε διοριστεί επικεφαλής της Ferrari από τον Τζιάνι Ανιέλι για να αναστήσει την μάρκα μετά από μια περίοδο παρακμής της αγωνιστικής ομάδας στη Φόρμουλα 1 αφού είχε αποβιώσει ο Έντσο Φεράρι το 1988. Προηγουμένως διετέλεσε βοηθός του Έντσο Φεράρι από το 1973.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή