Γαλλία: «Τέλος» στην απεργία της Air France

Γαλλία: «Τέλος» στην απεργία της Air France

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το μεγαλύτερο συνδικάτο των πιλότων της Air France, που απεργούν εδώ και δύο εβδομάδες, ανακοίνωσε σήμερα κατ' αποκλειστικότητα στο Γαλλικό Πρακτορείο τον τερματισμό των κινητοποιήσεών τους, των πιο μακρών στην ιστορία της εταιρείας, χωρίς να έχει εξασφαλίσει από τη διοίκηση την ικανοποίηση των αιτημάτων του.

Ο γάλλος πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς, που είχε βγει επανειλημμένα στις επάλξεις σε υποστήριξη της διοίκησης της Air France καταγγέλλοντας μια ανυπόφορη σύγκρουση, έσπευσε να εκφράσει την ικανοποίησή του για τη σταθερότητα της κυβέρνησης.

Το γαλλικό κράτος κατέχει σχεδόν το 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ομίλου Air France-KLM, δεύτερου μεγαλύτερου αερομεταφορέα στην Ευρώπη μετά τη γερμανική Lufthansa.

«Οι συνθήκες του κοινωνικού διαλόγου δεν υπάρχουν σήμερα. Αποφασίσαμε να αναλάβουμε τις ευθύνες μας αίροντας τις απεργιακές κινητοποιήσεις», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο εκπρόσωπος του συνδικάτου SNPL, Γκιγιόμ Σμιτ, μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων τη νύχτα.

Σύμφωνα με τον ίδιον, οι πιλότοι επιθυμούν στο εξής να «συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις σε ένα πιο ήρεμο κλίμα», εξ ου και η απόφασή τους να εξέλθουν από μια μη δημοφιλή σύγκρουση η οποία είχε σοβαρές επιπτώσεις στα οικονομικά της Air France.

Η απεργία των πιλότων καθήλωσε στο έδαφος τα μισά αεροσκάφη της Air France κατά μέσο όρο από τις 15 Σεπτεμβρίου, με ένα κόστος που εκτιμάται από τη διεύθυνση στα 20 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα.

Οι πιλότοι ήταν αντίθετοι με το σχέδιο ανάπτυξης της Air France στην αγορά του low cost, μέσω της θυγατρικής χαμηλού κόστους Transavia, η οποία κρίνεται στρατηγική από τη διοίκηση και τους ειδικούς του τομέα προκειμένου να διασφαλιστεί το μέλλον της εταιρίας που βρίσκεται σε οικονομική αναδιάρθρωση εδώ και τρία χρόνια.

Μέσα στην εβδομάδα η Air France είχε βάλει νερό στο κρασί της παραιτούμενη από το σχέδιο ανάπτυξης της Transavia Europe, την οποία οι πιλότοι φοβούνταν ότι θα έβλεπαν να ξεκινά με ένα «κοινωνικό ντάμπινγκ», με συμβόλαια που θα διαφέρουν από χώρα σε χώρα.

Όμως οι πιλότοι συνέχισαν να μάχονται για τις συνθήκες εργασίες στην Transavia France. Φοβούμενοι ότι θα έβλεπαν τα πλεονεκτήματα του εργασιακού καθεστώτος τους στην Air France να υποβαθμίζονται σε λιγότερο γενναιόδωρα όπως πρότεινε η θυγατρική, ζητούσαν την καθιέρωση ενός ενιαίου συμβολαίου για όλους τους πιλότους του ομίλου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή