Τρίτη αεροπορική τραγωδία το 2014 για τη Μαλαισία

Τρίτη αεροπορική τραγωδία το 2014 για τη Μαλαισία

3' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

 Στον βυθό της θάλασσας ανοιχτά της Ινδονησίας βρίσκεται, σύμφωνα τουλάχιστον με κάποιους αξιωματούχους, το αεροσκάφος της Air Asia που εκτελούσε την πτήση QZ8501 από τη Σουραμπάγια της Ινδονησίας προς τη Σιγκαπούρη μεταφέροντας 162 επιβάτες (155 Ινδονήσιους, τρεις Νοτιοκορεάτες, ένα άτομο από τη Σιγκαπούρη, ένα από τη Μαλαισία και έναν Βρετανό, ενώ ο συγκυβερνήτης ήταν Γάλλος). Λίγο πριν χαθεί διά παντός από τα ραντάρ των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ο κυβερνήτης του εξαφανισμένου αεροσκάφους είχε ζητήσει να του δοθεί άδεια να κινηθεί σε υψηλότερο υψόμετρο προκειμένου να αποφύγει μια καταιγίδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πτήση QZ8501 δεν εξέπεμψε ποτέ σήμα κινδύνου.

Σύμφωνα με τον Ινδονήσιο υπουργό Μεταφορών Ιγκνάσιους Τζονάν, οι Αρχές διαθέτουν τα δεδομένα της πτήσης από τα ραντάρ αλλά περιμένουν να βρουν οι ομάδες έρευνας και διάσωσης που έχουν σπεύσει στην περιοχή συντρίμμια ή αντικείμενα που να υποδεικνύουν πού ακριβώς κατέπεσε το αεροσκάφος. Η έρευνα, πάντως, επικεντρώνεται σε ένα νοητό τετράγωνο 70 ναυτικά μίλια ανάμεσα στη νήσο Βόρνεο και τη νήσο Μπελιτούνγκ. Στην περιοχή το βάθος της θάλασσας είναι μικρό, περίπου 50 έως 100 μέτρα, και το έργο του εντοπισμού δεν αναμένεται να είναι ιδιαίτερα δύσκολο, όπως, παραδείγματος χάρη, της πτήσης ΜΗ370 που κατέπεσε στον Νότιο Ινδικό Ωκεανό. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, εντοπίστηκε πετρελαιοκηλίδα ανοιχτά της Μπελιτούνγκ.

Οπως λένε οι επαΐοντες, η αλλαγή ύψους πτήσης σε περιοχές σαν αυτή που πετούσε το αεροπλάνο της Air Asia είναι συχνό φαινόμενο λόγω των αντίξοων καιρικών συνθηκών που επικρατούν εκεί. Η πτήση QZ8501 πετούσε στις 32 χιλιάδες πόδια και ζήτησε άδεια να ανεβεί στις 38 χιλιάδες πόδια προκειμένου να αποφύγει την καταιγίδα. Η άδεια αυτή δεν δόθηκε. Στις 6.17 π.μ. (τοπική ώρα) το πρωί της Κυριακής το αεροσκάφος εξαφανίστηκε από τα ραντάρ. Αν και ως είναι φυσικό η αναζήτηση των αιτίων του δυστυχήματος δεν έχει καν αρχίσει, διαδικτυακές συζητήσεις ανάμεσα σε χειριστές εμπορικών αεροσκαφών ανέφεραν ότι ανεπιβεβαίωτες καταγραφές ραντάρ από τη Μαλαισία υποδεικνύουν ότι το αεροσκάφος άρχισε να ανεβαίνει με ταχύτητα 353 κόμβων, ενώ θα έπρεπε να κινείται με 453 κόμβους, εξαιτίας των καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή.

«Σε αυτό το υψόμετρο, η ταχύτητα με την οποία κινούνταν το αεροπλάνο είναι εξαιρετικά επικίνδυνη», εξηγεί ο Αυστραλός ειδικός σε θέματα ασφάλειας πτήσεων Τζεφ Τόμας. «Σε τέτοιο ύψος, ο αραιός αέρας δεν επιτρέπει στα φτερά να στηρίξουν το αεροσκάφος και υπάρχει απώλεια στήριξης του αεροσκάφους». Ο Ινδονήσιος κυβερνήτης του αεροπλάνου, αξίζει να σημειωθεί, ήταν έμπειρος, ενώ το αεροπλάνο είχε υποβληθεί σε εργασίες συντήρησης στα μέσα Νοεμβρίου, ανακοίνωσε η εταιρεία, επισημαίνοντας ότι είχε συμπληρώσει 23 χιλιάδες ώρες εν πτήσει και είχε εκτελέσει 13.600 πτήσεις.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το 2014 υπήρξε μαύρη χρονιά για την αεροπορία της Μαλαισίας. Πριν από την εξαφάνιση του αεροσκάφους της Air Asia την περασμένη Κυριακή, είχαν προηγηθεί η μυστηριώδης εξαφάνιση της πτήσης ΜΗ370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών και η κατάρριψη από πύραυλο της πτήσης ΜΗ17 – πάλι των Μαλαισιανών Αερογραμμών- που εκτελούσε το δρομολόγιο από Αμστερνταμ σε Κουάλα Λουμπούρ. Πολλοί ταξιδιώτες διστάζουν πλέον να χρησιμοποιήσουν τις Μαλαισιανές Αερογραμμές φοβούμενοι ότι η εταιρεία είναι «καταραμένη». Τώρα την ίδια ανησυχία εκφράζουν και για την AirAsia, που είναι και αυτή ένας μαλαισιανός αερομεταφορέας.

Πλήγμα στον τουρισμό

Η Μαλαισία, η τρίτη μεγαλύτερη οικονομία της Νοτιοανατολικής Ασίας, είναι διεθνώς γνωστή ως παράδεισος της γαστρονομίας αλλά και για τις ονειρεμένες παραλίες και τα νησιά της. Οι αεροπορικές τραγωδίες των προηγούμενων μηνών φαίνεται ότι έβλαψαν και τη μαλαισιανή τουριστική βιομηχανία, η οποία παρουσίασε σχετική κάμψη. Τώρα οι ειδικοί φοβούνται ότι η νέα αεροπορική τραγωδία θα αποτρέψει πολλούς ταξιδιώτες από το να επισκεφθούν τη χώρα. Ηδη πολλοί τουριστικοί πράκτορες υποστηρίζουν ότι είχαν αρκετές ακυρώσεις μετά το συμβάν της περασμένης Κυριακής, ενώ κάποιοι άλλοι πιστεύουν ότι η AirAsia θα καταφέρει να ξεπεράσει τα προβλήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή