Σε απεργία διαρκείας αυτήν τη φορά οι Γερμανοί μηχανοδηγοί

Σε απεργία διαρκείας αυτήν τη φορά οι Γερμανοί μηχανοδηγοί

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέα ταλαιπωρία άρχισε από χθες το πρωί για τα 5,5 εκατ. των Γερμανών που μετακινούνται καθημερινά με τους γερμανικούς σιδηροδρόμους καθώς από τη νύχτα της Τρίτης το συνδικάτο των μηχανοδηγών (GDL) ξεκίνησε νέο γύρο επ’ αόριστον κινητοποιήσεων. Δεν έχουν παρέλθει παρά μόνο λίγες ημέρες από τη λήξη της προηγούμενης απεργίας διάρκειας μιας εβδομάδας, αλλά οι συνομιλίες ανάμεσα στο συνδικάτο και στην εργοδοσία περιήλθαν και πάλι σε αδιέξοδο. Ετσι έχουν ακινητοποιηθεί οι δύο στους τρεις συρμούς που πραγματοποιούν δρομολόγια σε μεγάλη απόσταση, καθώς και εκατοντάδες από τα δρομολόγια που χρησιμοποιούν καθημερινά οι Γερμανοί για τη μετάβαση στην εργασία τους.

Ο λόγος που περιήλθαν και πάλι σε αδιέξοδο οι συνομιλίες με την εργοδοσία, την Deutsche Bahn, αφορά κυρίως το αίτημα του συνδικάτου να μπορεί να διαπραγματεύεται συλλογικές συμβάσεις εργασίας για λογαριασμό όλων των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους, αδιακρίτως ειδικότητας. Η Deutsche Bahn απορρίπτει, όμως, κατηγορηματικά το αίτημα αυτό και ζητάει να υπογραφούν συλλογικές συμβάσεις εργασίας ξεχωριστά για κάθε κατηγορία και ειδικότητα εργαζομένων από τις 200.000 του προσωπικού της. Κι ενώ βασικό αίτημα του συνδικάτου είναι μια αύξηση μισθών ύψους 5%, η Deutsche Bahn αντιπρότεινε αυξήσεις 4,7% για τους μηχανοδηγούς σε συνδυασμό με εφάπαξ καταβολή ύψους 1.000 ευρώ.

Μολονότι εξήγγειλε απεργία διαρκείας, ο πρόεδρος του συνδικάτων των μηχανοδηγών, Κλάους Βεζέλσκι, τόνισε πως αν η διοίκηση των γερμανικών σιδηροδρόμων επιδείξει συμβιβαστική διάθεση, το συνδικάτο είναι πρόθυμο να λύσει την απεργία σε διάστημα 12 έως 24 ωρών. Σε ό,τι αφορά τον προηγούμενο γύρο κινητοποιήσεων, που έληξε μόλις προ ολίγων ημερών και ήταν ο μακροσκελέστερος στα 21 χρόνια ιστορίας της Deutsche Bahn, υπολογίζεται ότι κόστισε στη γερμανική οικονομία περίπου 750 εκατ. ευρώ λόγω διακοπής της οικονομικής δραστηριότητας. Σχολιάζοντας το κόστος της, ο επικεφαλής του προσωπικού της Deutsche Bahn, Ούλριχ Βέμπερ, τόνισε πως «οι απεργίες πλήττουν τους πάντες και κοστίζουν χρόνο και χρήμα», ενώ ο πρόεδρος της Ενωσης Γερμανών Εργοδοτών, Ινγκο Κράμερ, κατηγόρησε το συνδικάτο GDL ότι «κρατάει ομήρους τους πελάτες των γερμανικών σιδηροδρόμων κινούμενο εγωιστικά και διεκδικώντας περισσότερη δύναμη». Πρόκειται για την ένατη απεργία που ξεκινούν οι μηχανοδηγοί μέσα σε μόλις 11 μήνες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή