Η εφήμερη αισθητική της Κυριακής

Η εφήμερη αισθητική της Κυριακής

1' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Frankfurter Allgemeine Zeitung, η ναυαρχίδα του γερμανικού Τύπου, που κυριαρχεί επί δεκαετίες στο ευρωπαϊκό μιντιακό τοπίο, ανανέωσε ακόμη μια φορά, στον σχεδιασμό (design) και στην ύλη, την κυριακάτικη έκδοσή της. Πιστή στην παράδοσή της, πριν από δεκατέσσερα χρόνια «έστησε» πρώτη ένα φύλλο που αναδεικνύει σταθερά την κυριακάτικη έκδοση σε μια αυτονομημένη μορφή ενημέρωσης, καθώς διαφέρει από τις εβδομαδιαίες εκδόσεις και ξεχωρίζει από τις καθημερινές. Με νέα στοιχειοθεσία και σελιδοποίηση, καινούργιες ρουμπρίκες και γραμματοσειρές, εμπλουτίζει ύλη και θέματα και κερδίζει εκ νέου τον αναγνώστη, επιβεβαιώνοντας ακόμη μια φορά πως «την Κυριακή δεν διαβάζεις απλώς την εφημερίδα, αλλά την απολαμβάνεις».

Στην εποχή της υπερπληροφόρησης, όπου οι νέες επικοινωνιακές πλατφόρμες είναι σε θέση να εκτοπίζουν εν μια νυκτί τις παλιές, το επιχείρημα των –εγχωρίων, κυρίως παραδοσιακών– εκδοτών ότι το έντυπο υποκύπτει στις τηλεοπτικές και διαδικτυακές επιταχύνσεις, άρα οδηγείται αναγκαστικά σε συρρίκνωση εσόδων, τιράζ, αριθμού συνεργατών και αναγνωστικού κοινού, καινοτόμα εγχειρήματα όπως αυτό αποδεικνύουν ακριβώς το αντίθετο: την αναντικατάστατη θέση της εφημερίδας στην ενημέρωση της κοινής γνώμης και, κυρίως, την έμφαση στη διαμόρφωση άποψης, στην εμπεριστατωμένη ανάλυση, στον πολιτισμό, που δεν στοχεύει σε απλή διεκπεραίωση θεμάτων και θεαμάτων της πολιτιστικής βιομηχανίας, στην καθημερινότητα που επηρεάζεται άμεσα από την τεχνολογία, σε ό,τι θα μπορούσε να αποκληθεί «αρχιτεκτονική της σκόρπιας ζωής» του ενεργού και ενήμερου πολίτη του κόσμου.

Η κυριακάτικη έκδοση της FAZ, με πωλήσεις πάνω από 300.000 φύλλα, εξυπηρετεί σχεδόν σε απόλυτο βαθμό, αναγνωστικά και ενημερωτικά, τη διαύγεια, δεν απειλείται διόλου από την ηλεκτρονική της έκδοση, ενώ ταυτόχρονα επιβεβαιώνει πως οποιαδήποτε «δομική αλλαγή της δημόσιας σφαίρας» δεν νοείται χωρίς την κυκλοφορία και παρέμβαση της εφημερίδας. Ταυτόχρονα εμπεδώνει την κυρίαρχη θέση της στην έντυπη δημοσιογραφία και στις εφημερίδες (print media), σε εθνικό, αλλά και διεθνές μιντιακό περιβάλλον, ενώ βραβεύτηκε τέσσερις φορές τα τελευταία χρόνια για τις καινοτομίες στον σχεδιασμό της. Πιστή στην μπρεχτική παράδοση του κ. Κόυνερ, η FAZ γνωρίζει πως απέναντι στους εχθρούς των εφημερίδων, που δεν τις θέλουν καθόλου, υπάρχει ένας μεγαλύτερος: αυτός που θέλει καλύτερες εφημερίδες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή