Σχεδόν ίσες δωρεές Κλίντον, Σάντερς

Σχεδόν ίσες δωρεές Κλίντον, Σάντερς

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ. Παρότι η καταληκτική ημερομηνία για την ανακοίνωση -ενόψει των προεδρικών εκλογών του 2016- των προεκλογικών κεφαλαίων του τρίτου τριμήνου κάθε υποψηφίου για το χρίσμα είναι η 15η Οκτωβρίου, οι Δημοκρατικοί διεκδικητές Χίλαρι Κλίντον και Μπέρνι Σάντερς εμφανίζονται να έχουν ήδη συγκεντρώσει μεγάλα ποσά, με μικρή απόκλιση ο ένας από την άλλη.

Η «ριζοσπαστική» εκστρατεία του Σάντερς συγκέντρωσε 26 εκατ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2015 -τα δε 2 εκατ. από αυτά την τελευταία ημέρα του τριμήνου, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εκστρατείας, Μάικλ Μπριγκς- τα περισσότερα από μικροδωρητές. Οι υπεύθυνοι της εκστρατείας του Σάντερς ανακοίνωσαν ότι ο ανεξάρτητος γερουσιαστής από το Βερμόντ έλαβε δωρεές ύψους 1,3 εκατομμυρίου (από 650.000 δωρητές, πολλοί από τους οποίους συνεισέφεραν πολλές φορές) από την ημέρα ανακοίνωσης της υποψηφιότητάς του.

Τα ποσά αυτά αναδεικνύουν τη μεγάλη δημοτικότητα του Σάντερς, που αποτυπώθηκε στις επιτυχημένες εμφανίσεις του σε κάθε σημείο των ΗΠΑ, προσελκύοντας πλήθη ακροατών.

Από την εκστρατεία της Χίλαρι Κλίντον ανακοινώθηκε ότι συγκεντρώθηκαν 28 εκατ. δολάρια. Παρότι το ποσόν είναι μεγαλύτερο από αυτό του Σάντερς, η μικρή διαφορά δεν πρέπει να ικανοποιεί την πρώην υπουργό Εξωτερικών. Εκπρόσωπος Τύπου της εκστρατείας της κ. Κλίντον ανέφερε ότι ποσοστό 93% των δωρεών αυτών είναι μικρότερες των 100 δολαρίων.

«Νιώθουμε ενθουσιασμό και ευγνωμοσύνη για τη στήριξη εκατοντάδων χιλιάδων δωρητών από όλη τη χώρα, που μας βοήθησαν να εξασφαλίσουμε 75 εκατ. δολάρια στα δύο πρώτα τρίμηνα του έτους. Χάρη στους υποστηρικτές μας, έχουμε τη δυνατότητα να εκπληρώσουμε τους στόχους μας, οικοδομώντας οργάνωση ικανή να κινητοποιήσει εκατομμύρια ψηφοφόρους, που θα εγγυηθούν ότι η Χίλαρι Κλίντον θα παλέψει γι’ αυτούς μέσα από τον Λευκό Οίκο», είπε ο επικεφαλής της εκστρατείας της κ. Κλίντον, Ρόμπι Μουκ.

Παρότι, όμως, η εκστρατεία της Χίλαρι Κλίντον επαίρεται για τους «μικρούς δωρητές» της καθ’ όλη τη διάρκεια της προεκλογικής καμπάνιας, η πρώην υπουργός Εξωτερικών πραγματοποίησε μεγάλο αριθμό εκδηλώσεων προσέγγισης μεγάλων δωρητών, συχνά αρκετές μέσα σε μία ημέρα. Η κ. Κλίντον εμφανίσθηκε μάλιστα την Τετάρτη σε τέτοια εκδήλωση, λίγες ώρες πριν από την εκπνοή της προθεσμίας ανακοίνωσης των δωρεών, στο κλαμπ «40/40» της Νέας Υόρκης, ιδιοκτησίας του διάσημου ράπερ Τζέι-Ζι, όπου οι 130 παριστάμενοι δώρησαν από 1.000 έως και 2.700 δολάρια έκαστος.

Από τη μεριά του, ο Σάντερς έχει διοργανώσει ελάχιστες τέτοιες εκδηλώσεις, με τους υποστηρικτές του να μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτές με δωρεά μόλις 50 δολαρίων.

Εντύπωση προκαλεί επίσης η ικανότητα της εκστρατείας του 73χρονου Μπέρνι Σάντερς στο να χειρίζεται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αποφεύγοντας συνειδητά τις υπέρογκες δαπάνες τηλεοπτικής διαφήμισης, ο Σάντερς έχει στρέψει την προσοχή του σε μηνύματα μέσω Facebook, Twitter, SnapChat, Netflix και YouTube, έχοντας επιτύχει να προσεγγίσει νεανικό κοινό.

Αντίθετα, η εκστρατεία της κ. Κλίντον μοιάζει να παραμένει προσκολλημένη στις αρχές του παρελθόντος και έχει έτσι ξεπεραστεί από τον Σάντερς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η επιτυχία του Σάντερς στο Facebook εξηγεί εν πολλοίς και την ικανότητά του να συγκεντρώνει χιλιάδες κόσμου στις εμφανίσεις του, προκαλώντας την απορία των υπευθύνων της καμπάνιας Κλίντον. Σε πρόσφατο άρθρο της, η εφημερίδα New York Times αποκάλεσε τον Σάντερς «βασιλέα των κοινωνικών δικτύων».

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή