Η Volvo ποντάρει στα ηλεκτροκίνητα

Η Volvo ποντάρει στα ηλεκτροκίνητα

2' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σ ε φάση υλοποίησης του στόχου της να υπάρχει σε κάθε μοντέλο της μια ηλεκτροϋβριδική έκδοση βρίσκεται η Volvo Cars. Σημειώνεται ότι ήδη το XC90 έχει την T8 Twin Engine έκδοση, υπάρχει το V60 PHEV, ενώ ανακοινώθηκε και η T5 Twin Engine. Αφετηρία αποτελεί η δημιουργία της νέας πλατφόρμας CMA, πάνω στην οποία θα «χτιστεί» ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο μοντέλο που θα λανσαριστεί σε περίπου τέσσερα χρόνια.

Το πιθανότερο είναι πως το φουλ BEV (Battery Electric Vehicle) θα βασιστεί σε κάποιο SUV/crossover της εταιρείας, αφενός για να υπάρξει αντίπαλος για το Tesla Model X και αφετέρου για να χωρέσουν οι μεγάλης χωρητικότητας μπαταρίες που θα εξασφαλίζουν στο όχημα αυτονομία έως 500 km, όπως αναφέρει το βρετανικό Autocar. Στα σχέδια της Volvo εντάσσεται και η παραγωγή ενός hatchback μικρότερου από τo V40 (το τελευταίο θα κυκλοφορήσει το 2017), το οποίο θα αποτελέσει τον διάδοχο του C30 και θα διαθέτει plug-in υβριδική εκδοχή. Αξιοσημείωτο είναι πως η εταιρεία θεωρεί ότι η περίοδος 2020-25 θα είναι κρίσιμη για την αποδοχή των EV μοντέλων, ενώ προβλέπει ότι μέχρι το 2030 το 10% των πωλήσεών της θα αφορά σε ηλεκτροϋβριδικά μοντέλα της, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης.

Νέας γενιάς κινητήρες, μεγαλύτερη αυτονομία

Οπως η SPΑ, έτσι και η CMA είναι μια μεταβλητή πλατφόρμα που θα υποδέχεται τους νέας γενιάς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου της Volvo, καθώς και ηλεκτροϋβριδικά συστήματα πρόωσης. Ηδη οι Σουηδοί έχουν ανακοινώσει την T5 Twin Engine (μια μικρότερης κλίμακας plug-in εκδοχή του XC90 T8). Μάλιστα, οι φήμες αναφέρουν πως μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας θα δούμε το C40 (που θα διαδεχθεί το C30), ενώ το 2019 θα κυκλοφορήσει και ένα φουλ ηλεκτρικό μικρομεσαίο με αυτονομία έως 500 km.

Νωρίτερα, το 2017, θα ξεκινήσει η παραγωγή της επόμενης γενιάς V40, που θα βασίζεται στην καινούργια τεχνολογική πλατφόρμα, όπως και οι παρεμφερείς εκδόσεις αμαξωμάτων (Cross Country). Λογικά, το EV θα βασίζεται στο νέο V40, που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Ghent στο Βέλγιο. Ωστόσο, υπάρχει περίπτωση η παραγωγή του ηλεκτρικού να δρομολογηθεί δίπλα στο νέο S60, που θα κατασκευάζεται στο νέο εργοστάσιο της Volvo στη νότια Καρολίνα των ΗΠΑ. Στη συγκεκριμένη μονάδα έχουν επενδυθεί 500 εκατομμύρια δολάρια, με στόχο την παραγωγή 100.000 αυτοκινήτων το χρόνο.

Εξομοιωτής πλαισίου Vi-Grade

Αλλη μια πρωτιά στον τομέα της καινοτομίας πρόσθεσε η Volvo Cars στον ήδη μεγάλο κατάλογο της πολύχρονης ιστορίας της. Eγινε ο πρώτος premium κατασκευαστής αυτοκινήτων που προμηθεύτηκε τον πλέον προηγμένο εξομοιωτή πλαισίου παγκοσμίως, γνωστό και ως Vi-Grade, προκειμένου να εξελίξει την επόμενη γενιά των μοντέλων της. Πρόκειται για τον ίδιο εξοπλισμό που χρησιμοποιούν γνωστοί κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων, όπως η Ferrari και η Porsche.

Μέσω αυτού του εξομοιωτή θα μπορούν οι μηχανικοί της Volvo να εργάζονται πάνω σε χαρακτηριστικά που συνθέτουν κορυφαία οδική συμπεριφορά (driving dynamics), όπως η ευστάθεια στην υψηλή ταχύτητα, το τέλειο «ζύγισμα» και οι εκτενείς ρυθμίσεις για διαφορετικά οδηγικά σενάρια.

Η χρήση του Vi-Grade επιτρέπει τη γρήγορη δοκιμή των διάφορων μηχανικών επιλογών, καθώς η εμπειρική κρίση ενός πραγματικού οδηγού-δοκιμαστή συνδυάζεται με την αντικειμενική ανάλυση δεδομένων μέσω υπολογιστή. Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων και η εικονική πρόσβαση σε διάφορα περιβάλλοντα και σε απαιτητικές πίστες δοκιμών, όπως το πασίγνωστο γερμανικό Nürburgring. Ο νέος εξομοιωτής παρέχει επίσης περισσότερη ελευθερία για καινοτομία στη φάση εξέλιξης των πρωτοτύπων, αλλά και μικρότερο χρόνο εξέλιξης, συμβάλλοντας στην επίτευξη μιας συναισθηματικά έντονης οδηγικής εμπειρίας. ≠

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή