ΚΟΣΜΟΣ

Βαλό: Κοσμικός ο χαρακτήρας της παιδείας

22s7gal1

ΠΑΡΙΣΙ. Καθήκον του σχολείου αποτελεί η αντίσταση στο φαινόμενο της ριζοσπαστικοποίησης, θεωρεί η υπουργός Παιδείας της Γαλλίας, Νατζάτ Βαλό-Μπελκασέμ, στον απόηχο των επιθέσεων στο Παρίσι τον Ιανουάριο και τον Νοέμβριο του 2015, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο του γαλλικού εκπαιδευτικού συστήματος ως πυλώνα του κοσμικού χαρακτήρα του κράτους.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην αρχή της εβδομάδας στο ραδιοφωνικό δίκτυο RTL, η Γαλλίδα υπουργός υπογράμμισε ότι πρώτη αποστολή του σχολείου «είναι να διδάσκει στους μαθητές που προέρχονται από θρησκευτικές ή εθνικές μειονότητες ότι η κοινωνία μας χρειάζεται τη συνεργασία όλων και ότι ουδείς περισσεύει. Αυτός είναι ο λόγος που η παιδεία έχει κοσμικό χαρακτήρα, είναι δωρεάν αλλά και υποχρεωτική».

Απέναντι στο φαινόμενο της ριζοσπαστικοποίησης, η κ. Νατζάτ Βαλό-Μπελκασέμ δήλωσε ότι το σχολείο οφείλει να μεταδώσει τις αξίες του. «Η αξία του σχολείου δεν έγκειται μόνο στη θεωρητική διδασκαλία, αλλά και στην ευκαιρία για γόνιμη συζήτηση που προσφέρει. Η συζήτηση αυτή θα κάνει τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι η συμβίωση είναι εφικτή, ακόμη και αν τα μέλη της κοινωνίας διαφωνούν μεταξύ τους», είπε η υπουργός Παιδείας, επιμένοντας στην ανάγκη διατήρησης και διεύρυνσης του μαθήματος της Αγωγής του Πολίτη.

«Το μάθημα αυτό δεν προσφέρει μόνο πληροφορίες χρήσιμες για την καθημερινή μας ζωή, αλλά αναπτύσσει την πολιτική σκέψη των μαθητών και τους διδάσκει να παραμένουν καχύποπτοι απέναντι σε ορισμένα πρότυπα», είπε η Γαλλίδα υπουργός.

Σε ό,τι αφορά το θέμα του κοσμικού χαρακτήρα της παιδείας, η υπουργός κατήγγειλε τις ενστάσεις μερίδας μαθητών που εκτιμούν ότι αυτός αποτελεί πλήγμα στις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.

«Δεν είναι δυνατόν το σχολείο να γίνεται χώρος προσηλυτισμού και προώθησης θρησκευτικών απόψεων, όποιες και αν είναι αυτές. Η κοσμική φύση του σχολείου αποτελεί βασική κατάκτηση της γαλλικής δημοκρατίας, που δεν μπορεί και δεν πρέπει επ’ ουδενί να πληγεί ή να υποχωρήσει», κατέληξε η κ. Βαλό-Μπελκασέμ.