Ερευνες για την τραγωδία στη Βαυαρία

Ερευνες για την τραγωδία στη Βαυαρία

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΜΠΑΝΤ ΕΜΠΛΙΝΓΚ. Τουλάχιστον δέκα νεκροί και 150 τραυματίες είναι ο απολογισμός από αιματηρό σιδηροδρομικό δυστύχημα στη Νότια Γερμανία νωρίς χθες το πρωί, όταν το σύστημα αυτόματης πέδησης απέτυχε να σταματήσει δύο συρμούς σε μια απότομη στροφή, με αποτέλεσμα τη μετωπική σύγκρουση των τρένων. Οι πρώτες μονάδες διασωστών βρέθηκαν στο σημείο της τραγωδίας τρία λεπτά μετά την πρώτη κλήση για βοήθεια, αλλά με ένα ποτάμι από τη μια κι ένα δάσος από την άλλη πλευρά, το έργο του απεγκλωβισμού των τραυματιών διήρκεσε πολλές ώρες. Τα συνεργεία χρησιμοποίησαν ελικόπτερα και μικρές λέμβους για να μεταφέρουν τους επιβάτες στην άλλη όχθη του ποταμού Μάνγκφαλ, όπου περίμεναν ασθενοφόρα. Στη συνέχεια διακομίστηκαν σε νοσοκομεία σε όλη τη Βαυαρία.

«Πρόκειται για το μεγαλύτερο δυστύχημα που είχαμε στην περιοχή εδώ και πολλά χρόνια και έχουμε κινητοποιήσει γιατρούς, ασθενοφόρα και ελικόπτερα», δήλωσε ο εκπρόσωπος της αστυνομίας Στέφαν Ζόνταγκ. Τα συστήματα ασφαλείας των γερμανικών σιδηροδρόμων (Deutsche Bahn) είχαν ελεγχθεί πρόσφατα, μόλις την περασμένη εβδομάδα, αλλά ο υπουργός Μεταφορών, Αλεξάντερ Ντόμπριντ, άφησε να εννοηθεί ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση το σύστημα μάλλον δεν λειτούργησε σωστά. Εσπευσε ωστόσο να προσθέσει ότι είναι ακόμη νωρίς για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα. Τα μαύρα κουτιά και στα δύο τρένα έχουν εντοπιστεί και αναλύονται, και εκφράζεται η βεβαιότητα ότι θα υπάρξουν απαντήσεις. «Πρέπει να διαπιστώσουμε άμεσα αν ήταν τεχνικό το πρόβλημα ή αν το δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος», συμπλήρωσε.

Από την πλευρά της η Γερμανίδα καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ δήλωσε «συγκλονισμένη και θλιμμένη απ’ αυτό το σοβαρό σιδηροδρομικό δυστύχημα (…) η σκέψη μου πηγαίνει ιδιαίτερα στις οικογένειες των εννέα ανθρώπων που έχασαν σ’ αυτό τη ζωή τους». Αυτό ανέφερε σε ανακοίνωση που εξέδωσε, εκφράζοντας επίσης την «πεποίθηση ότι οι αρμόδιες αρχές θα κάνουν τα πάντα για να προσδιορίσουν τα αίτια αυτού του δυστυχήματος».

Σύμφωνα με τον Ντόμπριντ, οι δύο μηχανοδηγοί πιθανόν δεν είχαν ιδέα ότι δεν ήταν μόνοι, νωρίς το πρωί και μέσα στο σκοτάδι, πάνω σ’ αυτή τη σιδηροδρομική γραμμή που διασχίζει ένα δάσος. «Τα δύο τρένα πρέπει να συγκρούσθηκαν με αυξημένη ταχύτητα. Σ’ αυτό το τμήμα των σιδηροδρομικών γραμμών είναι δυνατή μια ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Το τμήμα αυτό βρίσκεται σε μια στροφή, με συνέπεια οι δύο μηχανοδηγοί να μην είχαν οπτική επαφή», περιέγραψε ο Ντόμπριντ.

«Ολη η Βαυαρία πενθεί τα θύματα αυτής της σιδηροδρομικής τραγωδίας. Είμαστε με τη σκέψη μας δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων, στους τραυματίες και τους δικούς τους», δήλωσε ο γενικός γραμματέας των Βαυαρών Χριστιανοκοινωνιστών, Αντρέας Σόιερ. Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός του κρατιδίου Χορστ Ζεεχόφερ εμφανίστηκε συντετριμμένος.

Η προέλευση των τρένων

Τα δύο τρένα είναι της εταιρείας Meridian, που ανήκει στη γαλλική εταιρεία μεταφοράς επιβατών Transdev, η οποία ανήκει από κοινού στην κρατική τράπεζα CDC και στην εταιρεία υδάτων και αποβλήτων Veolia. Η εταιρεία διαχειρίζεται δίκτυα σιδηροδρόμων, τραμ και λεωφορείων σε 19 χώρες και το 2014 είχε έσοδα 6,6 δισ. ευρώ. Η κρατική γερμανική εταιρεία Deutsche Bahn είναι υπεύθυνη για τις σιδηροδρομικές γραμμές, οι οποίες διαθέτουν ένα σύστημα που κάνει το τρένο να σταματάει αυτομάτως όταν παραβιάσει κόκκινο σήμα. Η σύγκρουση σημειώθηκε στις 06.48 (τοπική ώρα, 07.48 ώρα Ελλάδος) στη γραμμή ανάμεσα στο Ρόζενχαϊμ και το Χολτσκίρχεν.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή