ΚΟΣΜΟΣ

Καινούργια vs εισαγόμενων μεταχειρισμένων

Καινούργια vs εισαγόμενων μεταχειρισμένων

Εντονος προβληματισμός επικρατεί στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου για το μέλλον των εισαγωγικών εταιρειών του κλάδου που αντιπροσωπεύουν τα εργοστάσια, λόγω της αθρόας και ανεξέλεγκτης εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Και ο προβληματισμός εντείνεται ακόμη περισσότερο με το άκουσμα ότι η κυβέρνηση εξετάζει το αίτημα των εμπόρων εισαγωγέων να δοθεί παράταση 36 μηνών στο ευνοϊκό καθεστώς της προσαύξησης του τέλους ταξινόμησης, που προβλέπεται για τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα (Euro 5 και Euro 4 – πετρελαιοκίνητα).

Το φορολογικό καθεστώς που ισχύει από το 2014 για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα ευνοϊκό από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), με αποτέλεσμα να δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό τόσο για την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων όσο και των εγχώριων μεταχειρισμένων.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΑΑ Γ. Βασιλάκη, «Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα όχι μόνο “κανιβαλίζουν” τα καινούργια αυτοκίνητα, αλλά και τα εγχώρια μεταχειρισμένα, καθώς ακόμη και αυτοκίνητα 3-5 ετών παύουν να είναι εμπορεύσιμα, λόγω του ευνοϊκού καθεστώτος που ισχύει για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα».

Πιο ακριβά

Ετσι κι αλλιώς, στη διαδικασία της εισαγωγής αυτοκινήτων από δεύτερο χέρι υπάρχουν έντονες στρεβλώσεις, αφού οι τελωνειακές αρχές δέχονται ό,τι στοιχεία τούς δηλώσει ο έμπορος-εισαγωγέας, χωρίς να ελέγχουν την εγκυρότητά τους, ενώ ο υποψήφιος αγοραστής δεν μπορεί να έχει πρόσβαση στα αρχικά στοιχεία του αυτοκινήτου (έτος πρώτης άδειας κυκλοφορίας, τον ιδιοκτήτη του, εάν είναι δηλαδή είναι ιδιώτης ή εταιρεία, τον αριθμό των χιλιομέτρων που έχει διανύσει, το βιβλίο συντήρησης κ.ά.). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο αγοραστής να νομίζει ότι γίνεται κάτοχος ενός ποιοτικού αυτοκινήτου με το ελάχιστο δυνατό κόστος, ενώ στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, το πληρώνει αρκετά πιο ακριβά, αφού σύντομα το αυτοκίνητο θα αρχίσει να τους «ζητάει» το κόστος για το πραγματικό του σέρβις.

Αλλη μια παρενέργεια της ανέλεγκτης εισαγωγής μεταχειρισμένων Ι.Χ. είναι τα μειωμένα έσοδα του κράτους, καθώς από ένα καινούργιο εισπράττει περίπου 5.000 ευρώ, ενώ από ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο 1.500, με τη συνολική μείωση για τα δημόσια έσοδα να προσεγγίζει τα 52 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Επιπροσθέτως υπάρχει και σημαντικό περιβαλλοντικό κόστος, διότι, σύμφωνα με την παραδοχή του ΣΕΑΑ, τα εισαγόμενα αυτοκίνητα έχουν πολλαπλάσια χιλιόμετρα από αυτά που δηλώνονται, και άρα η συντήρησή τους είναι πλημμελής όσον αφορά τα πραγματικά τους χιλιόμετρα.

Μπροστά σε αυτό το ανορθόδοξο καθεστώς που βιώνει η ελληνική αγορά αυτοκινήτου, ο ΣΕΑΑ διαμόρφωσε επτά σημεία-προτάσεις προς την κυβέρνηση για την αποκατάσταση των κανόνων στην αγορά αυτοκινήτου:

1. Αμεση, δίχως νέα παράταση, εφαρμογή της προσαύξησης του τέλους ταξινόμησης που προβλέπεται στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα.

2. Αμεση προσαρμογή των απομειώσεων του τέλους ταξινόμησης για την ηλικία και τα χιλιόμετρα στα πραγματικά επίπεδα.

3. Αυστηρός έλεγχος για την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ στη χώρα μας.

4. Επιτυχής λειτουργία της επιτροπής του υπουργείου Οικονομικών για την αναμόρφωση της φορολογίας του αυτοκινήτου.

5. Δημιουργία μητρώου (με το ιστορικό χρήσης κ.λπ.).

6. Εκλογίκευση της φορολογίας των καυσίμων.

7. Καλή λειτουργία των ΚΤΕΟ, με την έναρξη ελέγχου αυτών από ανεξάρτητη αρχή και η αυστηροποίηση του πλαισίου ποινών σε περίπτωση κακής τους λειτουργίας.

Σημειώνεται ότι κατά το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2016 πωλήθηκαν 5.173 καινούργια επιβατηγά σε ιδιώτες και 5.073 μεταχειρισμένα εξωτερικού με την αναλογία καινούργιων/μεταχειρισμένων σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε ιδιώτες να είναι πλέον ένα προς ένα.|

Ριζικά αναβαθμισμένο το ανανεωμένο Citroën C4

Εφοδιασμένο με σειρά καινοτομικών τεχνολογικών χαρακτηριστικών και βελτιώσεων σε κάθε επίπεδο, όπως τους νέας γενιάς κινητήρες Euro 6 βενζίνης PureTech και πετρελαίου BlueHDi, το Citroën C4 αποτελεί, χάρη στον απόλυτα ολοκληρωμένο χαρακτήρα του, σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά.

Τα νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του ανανεωμένου C4 εστιάζονται στα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν στοιχεία LED και στα 3D-effect πίσω φώτα. Στο εσωτερικό, νέο στοιχείο αποτελεί η οθόνη αφής 7 ιντσών μέσω της οποίας ο οδηγός, εκτός των άλλων, μπορεί να ελέγξει σειρά λειτουργιών (ηχοσύστημα, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πλοήγησης). Η βελτιωμένη εργονομία έρχεται να προστεθεί στην εξαιρετική εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, που χάρη και στο μεταξόνιο των 2,61 μ. εξασφαλίζει πλούσιους χώρους για τους επιβάτες και τον κορυφαίο χώρο για τις αποσκευές (408 λίτρα).

Οι νέες ρυθμίσεις στο σύστημα αναρτήσεων σε συνδυασμό με την ακόμα καλύτερη ηχομόνωση έχουν βελτιώσει σημαντικά το ήδη υψηλό επίπεδο της άνεσης και της σταθερότητας, τομείς στους οποίους ανέκαθεν το C4 αποτελούσε σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Τα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα (ESP με intelligent traction control, Brake Assist και ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας παρέκκλισης πορείας, σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας) προσφέρουν κορυφαία χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας.

• Οι τιμές ξεκινούν από 14.500 ευρώ (με απόσυρση).

Βραβείο στον όμιλο Συγγελίδη

Κάποιες εγχώριες εταιρείες αποδεικνύουν ότι ακόμη και μέσα στο σημερινό αρνητικό οικονομικό περιβάλλον μπορούν να κερδίσουν διεθνή αναγνώριση και διακρίσεις. Φωτεινό παράδειγμα αποτελεί η AIGLON S.A. (εταιρεία του ομίλου Συγγελίδη), που εδώ και δύο χρόνια είναι ο επίσημος εισαγωγέας των αυτοκινήτων της γαλλικής φίρμας στην Ελλάδα και η οποία αναδείχθηκε «Best Importer President Award 2015» από τον όμiλο PSA (Peugeot & Citroën). Η αναγνώριση αυτή ήρθε από τον ίδιο τον πρόεδρο του ομίλου PSA (Peugeot & Citroën) κ. Carlos Tavares, o οποίος παρέδωσε στους κ. Πολυχρόνη και Γιάννη Συγγελίδη (στη φωτ., δεύτερος και τέταρτος από αριστερά) το βραβείο «Best Importer President Award 2015», εξαίροντας τις επιδόσεις της εισαγωγικής εταιρείας στην Ελλάδα.

Κατά τη διάρκεια της απονομής, ο πρόεδρος του ομίλου PSA εξήρε τα ποιοτικά επιτεύγματα της ελληνικής αντιπροσωπείας, τα οποία προέκυψαν ως απόρροια των ποσοτικών κριτηρίων, όπως η εντυπωσιακή αύξηση του μεριδίου αγοράς της Peugeot στην Ελλάδα, μετά την ανάληψη της αντιπροσώπευσης από τον όμιλο Συγγελίδη το 2014, το οποίο από 2,5% το 2013 αυξήθηκε στο 3,1% το 2014 και εκτινάχθηκε στο 6,7% το 2015.