Εναλλακτική προεκλογική καμπάνια του Podemos

Εναλλακτική προεκλογική καμπάνια του Podemos

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΜΑΔΡΙΤΗ. Στις εκλογές του περασμένου Δεκεμβρίου στην Ισπανία, τα στελέχη του Podemos διαπίστωσαν ότι το πρόγραμμα του κόμματος είχε διαβαστεί πολύ λιγότερο από όσο επιθυμούσαν. Ενόψει των εκλογών της 26ης Ιουνίου, δοκιμάζουν κάτι διαφορετικό: τυπώνουν το ίδιο πρόγραμμα, με τις ίδιες θέσεις, αλλά παρουσιασμένο σαν κατάλογο προϊόντων καταστημάτων.

«Θέλουμε να είναι το πιο πολυδιαβασμένο πρόγραμμα στην Ιστορία της δημοκρατίας», είπε η υπεύθυνη Πολιτικής Επικοινωνίας του κόμματος Καρολίνα Μπεσκάνσα. Στις σελίδες του καταλόγου εμφανίζονται τα στελέχη του κόμματος σε διάφορα μέρη του σπιτιού, τα οποία συνδέονται με διάφορους τομείς πολιτικής.

«Κουζίνες» γράφει μία σελίδα που εκ πρώτης όψεως θα μπορούσε κάλλιστα να είναι βγαλμένη από έναν αυθεντικό διαφημιστικό κατάλογο. «Εφθασε η στιγμή να αλλάξουμε τον τρόπο παραγωγής και μεταποίησης των αγαθών μας. Η κουζίνα της Ισπανίας πρέπει να εκσυγχρονιστεί. Και γι’ αυτό χρειαζόμαστε νέα εργαλεία δημόσιας πολιτικής που θα διευκολύνουν τις επιχειρήσεις και τους αυτοαπασχολούμενους, θα εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα της αγροτικής παραγωγής και της παραγωγής τροφίμων και θα διασφαλίζουν την κάλυψη των βασικών αναγκών για όλες και όλους».

Σε άλλη σελίδα, τοπική επικεφαλής του κόμματος ταΐζει έναν σκύλο, ενώ στη φωτογραφία αναγράφεται η τιμή. «0 ευρώ», γράφει, «για θεάματα με ζώα που βλάπτουν τα ζώα». Με αυτό τον τρόπο οι υπεύθυνοι του Podemos θέλουν να περάσει στο ευρύ κοινό η θέση του κόμματος κατά των ταυρομαχιών. Σε άλλο δισέλιδο, ο επικεφαλής του κόμματος Πάμπλο Ιγκλέσιας εμφανίζεται να ποτίζει γλάστρα με φυτό έτοιμο να μαραθεί. «Τέλος της λιτότητας στα δημοσιονομικά, εγκατάλειψη της πολιτικής της εσωτερικής υποτίμησης», γράφει η λεζάντα.

Ο κατάλογος διατίθεται αντί 1,80 ευρώ (τιμή κόστους, σύμφωνα με την Μπεσκάνσα), στα οποία περιλαμβάνονται και τα έξοδα αποστολής. «Θέλουμε να κάνουμε αφηρημένες και απόμακρες έννοιες κατανοητές με έναν οικείο τρόπο», υποστηρίζει η Μπεσκάνσα. Η «γκουρού» του Podemos δεν φαίνεται να ανησυχεί από τη σύνδεση της «μάρκας» Podemos με εταιρεία επίπλων που τα προϊόντα της δεν αποδεικνύονται πάντα ποιοτικά.

Μετά την εκλογική συνεργασία με την Ενωμένη Αριστερά, το Podemos έχει σημαντικές πιθανότητες, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, να ξεπεράσει το Σοσιαλιστικό Κόμμα όχι μόνο σε ποσοστό ψήφων αλλά και σε κοινοβουλευτική δύναμη. Οι δημοσκοπήσεις συνεχίζουν να καταγράφουν πρωτιά του Λαϊκού Κόμματος του Μαριάνο Ραχόι, χωρίς αυτοδυναμία, υποχρεώνοντας τους Σοσιαλιστές να αποφασίσουν αν θα συγκυβερνήσουν με το Λαϊκό Κόμμα ή με το Podemos.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή