Στη «μετα-αλήθεια» απαντάς με διαφάνεια

Στη «μετα-αλήθεια» απαντάς με διαφάνεια

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το διαφημιστικό μονόλεπτο ξεκινάει με τη φράση «Δεν φαίνεται να είσαι από τα μέρη μας» (You don’t look like to be from around here). Εκατομμύρια φαν του αμερικανικού Super Bowl είδαν ένα Γερμανό μετανάστη στην αφιλόξενη Αμερική του 19ου αιώνα και παρά τις αντιδράσεις εκείνος έφτιαξε την μπίρα που συνδέθηκε με τις Ηνωμένες Πολιτείες: την Budweiser.

Την εποχή του Τραμπ, όμως, μια τέτοια διαφημιστική καμπάνια με πολλαπλούς συμβολισμούς για την ανεκτικότητα αποδείχθηκε κάτι σαν «καταδίκη» για την εταιρεία, με αποτέλεσμα να προκληθούν μεγάλες αντιδράσεις από ένθερμους υποστηρικτές της αντιμεταναστευτικής ρητορικής του Αμερικανού προέδρου. Πώς πρέπει να αντιδράσει μια εταιρεία; Τι μπορείς να κάνεις όταν όλες οι κινήσεις μοιάζει να έχουν προεκτάσεις σε μια άγρια πολιτική αρένα;

Αυτά τα παραδείγματα χρησιμοποίησε ο Πολ Χολμς για να μιλήσει σχετικά με τις δημόσιες σχέσεις στην εποχή της λεγόμενης «μετα-αλήθειας». Ο γνωστός αρθρογράφος και ιδρυτής του Holmes Group, που εκδίδει το ετήσιο βαρόμετρο για τον χώρο των δημοσίων σχέσεων και διοργανώνει τα διεθνή βραβεία SABRE, άνοιξε χθες το πρωί το διήμερο των ελληνικών Ερμής Awards –βραβεία για τη διαφήμιση– στέλνοντας το μήνυμα στους επαγγελματίες των δημοσίων σχέσεων να μην πέσουν στην παγίδα των fake news. «Δεν μπορούμε να πούμε ότι επειδή πέτυχε ο Τραμπ ή το Brexit, πρέπει και εμείς να παράγουμε fake news», σημείωσε.

Σε μια εποχή που τα μεγάλα brands κρίνονται όχι τόσο από το τι «λένε» στο κοινό τους μέσω της διαφήμισης, όσο από το τι λέει ο κόσμος για εκείνα και τις συζητήσεις που γίνονται γύρω από το όνομά τους δημόσια ή ιδιωτικά, οι δημόσιες σχέσεις τους, επισημαίνει ο κ. Χολμς, πρέπει να στηρίζονται στην εμπιστοσύνη, στη διαφάνεια, στην αξιοπιστία και στον διάλογο. «Στην πολιτική, ορισμένοι πιστεύουν ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, αλλά στις επιχειρήσεις δεν ισχύει αυτό. Αν κάνεις δημόσιες σχέσεις με τρόπο μη ηθικό, αυτό θα γίνει γρήγορα γνωστό και θα υποστείς τις συνέπειες», τονίζει ο κ. Χολμς, δίνοντας ως παράδειγμα την αλαζονική στάση που επέδειξε η αμερικανική εταιρεία ιδιωτικής μετακίνησης Uber κατά την επέκτασή της σε άλλες χώρες, με αποτέλεσμα τώρα να αντιμετωπίζει τη δυσαρέσκεια μερίδας του κοινού.

Στην πολιτική, μας λέει ο κ. Χολμς, υπάρχουν χαρακτηριστικά «φυλετισμού» (tribalism) που επιτρέπουν στους υποστηρικτές ενός κόμματος να συγχωρούν πράγματα αδιανόητα, που θα ήταν ασυγχώρητα στον κόσμο των επιχειρήσεων. Ως πότε, όμως, θα ακολουθούμε τυφλά τον μάγο της φυλής;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή