Νέα τελεφερίκ που σπάνε ρεκόρ

Νέα τελεφερίκ που σπάνε ρεκόρ

1' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΒΕΡΟΛΙΝΟ. Ενα νέο τελεφερίκ ξεκίνησε χθες τη λειτουργία του με προορισμό την υψηλότερη κορυφή της Γερμανίας και διάφορους διασήμους να συνωστίζονται για να παρευρεθούν στα εγκαίνιά του. Το τελεφερίκ στην κορυφή Τσουγκσπίτσε θεωρείται στολίδι της γερμανικής μηχανικής, που καταρρίπτει όλα τα προηγούμενα ρεκόρ σε επίπεδο υψομετρικής διαφοράς μεταξύ σημείου εκκίνησης και τερματισμού. Ρεκόρ αποτελεί, εξάλλου, η απόσταση μεταξύ της κορυφής και του μοναδικού πυλώνα υποστήριξης. Η εγκατάσταση συνολικού κόστους 50 εκατ. ευρώ ήρθε να αντικαταστήσει ένα τελεφερίκ που χρονολογείτο στο 1963 και μπορούσε να μεταφέρει 240 τουρίστες την ώρα στην κορυφή των Αλπεων, σε υψόμετρο 2.962 μέτρων. Το νέο τελεφερίκ έχει διπλάσια χωρητικότητα. Χθες επρόκειτο να ευλογήσουν τη λειτουργία του ο αρχιεπίσκοπος του Μονάχου καρδινάλιος Ράινχαρντ Μαρξ και η προτεστάντισσα επίσκοπος Μονάχου και Ανω Βαυαρίας Σουζάνε Μπράιτ Κέσλερ.

Στο μεταξύ, από την περασμένη Δευτέρα και ύστερα από πέντε χρόνια κατασκευής, η Ελβετία μπορεί να υπερηφανεύεται γα το πιο απότομο τελεφερίκ στον κόσμο. Το κόστους 52 εκατ. ελβετικών φράγκων (περίπου 48 εκατ. ευρώ) Schwyz-Stoos-Bahn τέθηκε σε λειτουργία το περασμένο Σάββατο και δόθηκε στην κυκλοφορία κατά τη διάρκεια ανοικτής για το κοινό εκδήλωσης την Κυριακή. Το τελεφερίκ μπορεί να σκαρφαλώσει σε απότομες πλαγιές κλίσης 110%. Από τον σταθμό στην κοιλάδα Σλάτι, κοντά στην πόλη Σβιτς, στο ορεινό χωριό Στος ανεβαίνει 744 μέτρα κάθετα, σε μια διαδρομή μήκους 1.738 μέτρων με ταχύτητα 10 μέτρα ανά δευτερόλεπτο, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Νόιε Τσίρχερ». Υπάρχουν περισσότερα από 500 τελεφερίκ στην Ελβετία.

Ο υπερσύγχρονος επικλινής σιδηρόδρομος δεν εξυπηρετεί μόνον τη μεταφορά τουριστών – είναι σανίδα σωτηρίας για τους περίπου 150 κατοίκους του Στος, σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα «Βελτ». Ενα σύστημα ρύθμισης της οριζόντιας κλίσης επιτρέπει στους επιβαίνοντες να παραμένουν σε οριζόντια θέση την ώρα που το τελεφερίκ κινείται, ανεξάρτητα από το πόσο απότομες είναι οι διαδρομές στην πλαγιά. Αυτό οφείλεται και στις καμπίνες, οι οποίες έχουν το κυλινδρικό σχήμα βαρελιών και προσαρμόζονται.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή