Η H&M ζήτησε συγγνώμη για διαφήμιση

Η H&M ζήτησε συγγνώμη για διαφήμιση

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ. Η εταιρεία ενδυμάτων H&M ζήτησε συγγνώμη για διαφήμισή της στην οποία εμφανιζόταν ένα μικρό μαύρο αγόρι να φορά μια μπλούζα που έγραφε «Η πιο κουλ μαϊμού στη ζούγκλα» (Coolest Monkey in the Jungle) και ανακοίνωσε ότι αποσύρει το εν λόγω ρούχο από τα καταστήματά της. «Οχι μόνον αποσύραμε τη διαφήμιση, αλλά και το ρούχο», ανέφερε η H&M στον επίσημο λογαριασμό της στο Twitter.

Ωστόσο, η διαφήμιση είχε ήδη προκαλέσει επικρίσεις από πολλούς σταρ, οι οποίοι την κατήγγειλαν ως ρατσιστική. Ο Αμερικανός μπασκετμπολίστας Λεμπρόν Τζέιμς ανήρτησε στον λογαριασμό του στο Instagram ένα φωτομοντάζ που έδειχνε το αγόρι της διαφήμισης να φοράει κορώνα. «Ως Αφροαμερικανοί, πρέπει πάντα να σπάμε τα στερεότυπα, να αποδεικνύουμε ότι οι άνθρωποι κάνουν λάθος και να εργαζόμαστε ακόμη πιο σκληρά για να αποδεικνύουμε ότι είμαστε μέλη της κοινωνίας, αλλά αυτό μας αρέσει γιατί τα οφέλη τελικά είναι τόσο ωραία!» προσέθεσε ο σταρ του NBA. Ο Καναδός τραγουδιστής της ποπ The Weeknd, που το 2017 συνεργάστηκε σε δύο κολεξιόν με την H&Μ, δήλωσε ότι δεν πρόκειται να το επαναλάβει.

«Ξύπνησα σήμερα το πρωί σοκαρισμένος και ντροπιασμένος από αυτήν τη φωτογραφία. Είμαι βαθιά προσβεβλημένος και δεν θα πρόκειται να ξανασυνεργαστώ με την @hm», τόνισε. Η σουηδική εταιρεία ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι κατανοεί πλήρως και συμφωνεί με την αντίδραση του The Weeknd. «Λυπούμαστε βαθιά που τραβήχτηκε αυτή η φωτογραφία και επίσης μετανιώνουμε για το σλόγκαν», ενώ προσέθεσε ότι θα φροντίσει να μην επαναληφθεί κάτι ανάλογο στο μέλλον.

Δεν είναι η πρώτη φορά που μια μεγάλη εταιρεία ένδυσης βρίσκεται σε ανάλογη κατάσταση. Το 2014 η ισπανική εταιρεία Zara αναγκάστηκε να αποσύρει μια παιδική μπλούζα η οποία είχε πάνω της ένα κίτρινο αστέρι που έμοιαζε με αυτό που οι ναζί είχαν αναγκάσει τους Εβραίους να φορούν. Τον Οκτώβριο, η εταιρεία καλλυντικών Dove απέσυρε διαφήμισή της που θεωρήθηκε ρατσιστική. Πριν από λίγα χρόνια τα πατατάκια Popchips χρησιμοποίησαν τον ηθοποιό Αστον Κούτσερ σε διαφήμισή τους ως εξής: το πρόσωπό του ήταν βαμμένο σκούρο και ο ίδιος υποδυόταν έναν Ινδό, ο οποίος αναπαρήγε όλα τα στερεότυπα που συνδέονται με τη συγκεκριμένη εθνότητα. Αγανάκτηση είχε επικρατήσει και όταν η εταιρεία καλλυντικών Nivea καλούσε τους Αφροαμερικανούς επίδοξους πελάτες της «να εκπολιτιστούν», όπως ήταν το σλόγκαν της καμπάνιας της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή