Απόβαση 1.000 πολυτελών τζετ στο Νταβός

Απόβαση 1.000 πολυτελών τζετ στο Νταβός

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περισσότερα από 1.000 ιδιωτικά τζετ αναμένεται να προσγειωθούν στο Νταβός στις 5 ημέρες που θα διαρκέσει η σύνοδος, αφήνοντας ένα βαρύ περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε πλήρη αντίθεση με κάποια από τα «οικολογικά» πάνελ που θα «απασχολήσουν« το Φόρουμ.

Τη διαφορά του Νταβός με άλλα δημοφιλή γεγονότα που επίσης προσελκύουν ιδιωτικά τζετ -όπως ο τελικός του Αμερικάνικου Ποδοσφαίρου ή του Τσάμπιονς Λιγκ- εξηγεί ο Andy Christie, διευθυντής της Executive Jets:

«Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ  είναι μοναδικό καθώς δεχόμαστε  κρατήσεις από τα γραφεία μας σε ολόκληρο τον κόσμο. Τα τελευταία δύο χρόνια, εκτός από τις πτήσεις που έχουν κλειστεί από την Ευρώπη, υπήρξαν κρατήσεις από το Χονγκ Κονγκ, την Ινδία  και  τις ΗΠΑ. Κανένα άλλο γεγονός δεν ασκεί τόσο παγκόσμια γοητεία», προσθέτει στο zerohedge.

«Εξαιτίας του παγκόσμιου ενδιαφέροντος για τη σύνοδο, αποφασίσαμε να επεξεργαστούμε τα στοιχεία του περυσινού Οικονομικού Φόρουμ ώστε να δούμε από ποιους προορισμούς έρχονται οι συμμετέχοντες και τι αεροσκάφη χρησιμοποιούν. Έτσι  οι τέσσερις αεροπορικές περιοχές στις οποίες κινούνται οι συμμετέχοντες στο Νταβός είναι η Ζυρίχη, το Ντίμπεντορφ, το Σεν Γκάλεν και το Σεν Μόριτζ».

Ο μέσος όρος των κινήσεων -αναχωρήσεων και αφίξεων – προς αυτά τα τέσσερα αεροδρόμια για το υπόλοιπο του Ιανουαρίου είναι 65 την ημέρα.

Την (περυσινή) εβδομάδα όμως του Παγκόσμιου Φόρουμ, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στις 218,  δηλαδή κατά 335%, ενώ στις πιο «πυκνές» ημέρες του,  η κίνηση έφτασε ακόμη και τις 251 και 301  προσαπογειώσεις.

Όσον αφορά στις χώρες από όπου προέρχονται οι περισσότερες αφίξεις και αναχωρήσεις, αυτές είναι η Γερμανία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες έρχονται στην 4η θέση, με 41 αφίξεις και 51 αναχωρήσεις, ενώ στην πρώτη δεκάδα (από τα συνολικά 30 αεροδρόμια που εμπλέκονται) βρίσκονται επίσης η Ρωσία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Τέλος όσον αφορά τον τύπο των αεροσκαφών, τα πιο δημοφιλή είναι τα βαριά τζετ όπως τα Gulfstream GVs και τα Global Expresses , τα οποία είχαν χρησιμοποιηθεί πάνω από 100 φορές.

Πολλές από τις διανυόμενες αποστάσεις είναι τόσο μικρές που θα αρκούσαν και μικρότερα αεροσκάφη. Ωστόσο ο πλούτος των συμμετεχόντων είναι τέτοιος που τους επιτρέπει να αντέχουν το κόστος από όπου και αν απογειώνονται  -άλλωστε όσο μεγαλύτερο το αεροσκάφος, τόσο ισχυρότερη η ένδειξη status symbol.

Σε κάθε περίπτωση, και ενώ , πολλά από τα «πάνελ του Νταβός, θα τιτλοφορούνται «σώστε τον πλανήτη»  και προετοιμάζονται να απασχοληθούν εκτενώς με την κλιματική αλλαγή, μερικοί από τους πιο επιφανείς…. σταυροφόρους του περιβάλλοντος έχουν ήδη καταφθάσει

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή