Πάμφθηνα εισιτήρια για πτήσεις από ΗΠΑ προς Ευρώπη

Πάμφθηνα εισιτήρια για πτήσεις από ΗΠΑ προς Ευρώπη

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πρωτόγνωρα φθηνές τιμές σε εισιτήρια υπερατλαντικών ταξιδιών από τις ΗΠΑ προς την Ευρώπη προσφέρουν αεροπορικές εταιρείες όπως η νορβηγική Norwegian Air και η ισλανδική Wow Air, σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν Αμερικανούς επισκέπτες.

«Η ραγδαία υποχώρηση των τιμών είναι ασυνήθιστη, ενώ οι ταξιδιώτες θα πρέπει να εκμεταλλευθούν το φαινόμενο, προτού η τιμή του πετρελαίου ανεβεί και πάλι», λέει ο Αμερικανός αναλυτής αερομεταφορών Ρόμπερτ Μαν. Η άρνηση των ταξιδιωτών για πολυτελή υπερατλαντικά ταξίδια σημαίνει ότι ακόμη και οι μεγάλες εταιρείες διαιρούν τις καμπίνες οικονομικής θέσης τους και προσφέρουν πιο φθηνές επιλογές για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Ορισμένες εταιρείες προσφέρουν πλέον τέσσερις κατηγορίες ναύλου στην οικονομική θέση, ανάλογα με τις αποσκευές και το σημείο του καθίσματος.

Σε μια βιομηχανία που έχει στιγματιστεί από τις μεγάλες πτωχεύσεις, πολλοί είναι αυτοί που αναρωτιούνται πώς είναι δυνατή η πώληση τόσο φθηνών εισιτηρίων. Η εξήγηση βρίσκεται στα νέα, οικονομικά αεροσκάφη, όπως τα Boeing 737 MAX και τα Airbus A320neo, αλλά και στην επιπλέον χρέωση για αποσκευές και γεύματα, όπως κάνουν οι Norwegian Air και Wow Air.

Αν, όμως, η τιμή του πετρελαίου συνεχίσει την άνοδό της στις διεθνείς αγορές, όπως εκτιμά ο κ. Μαν, οι εταιρείες αυτές μπορεί να αντιμετωπίσουν σκληρό δίλημμα και να βρεθούν ενώπιον της προοπτικής κατάργησης των φθηνών ναύλων.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες εξασφαλίζουν ποσοστό 60% των εσόδων τους από τους επιβάτες διακεκριμένης και πρώτης θέσης. Αυτά τα ποσοστά κέρδους επιτρέπουν στις μεγάλους αερομεταφορείς να «επιδοτούν» τα φθηνά εισιτήρια στις υπερατλαντικές πτήσεις, χάρη στους επιβάτες που πληρώνουν υψηλές τιμές για θέσεις στις business class και την πρώτη θέση.

Το επιχειρηματικό πρότυπο των Norwegian Air και Wow Air λειτουργεί και ως εργαλείο μάρκετινγκ. Αντί να δαπανούν υπέρογκα ποσά για πανάκριβες διαφημιστικές καμπάνιες, χρηματοδοτούν φθηνά εισιτήρια για πελάτες τους από τη Βόρεια Αμερική προς την Ευρώπη. Η κυριαρχία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κάνει τα υπόλοιπα, με το κοινό να ενημερώνεται μέσω Facebook ή Twitter για τις νέες προσφορές.

Ο ανταγωνισμός

«Το πρότυπο αυτό είχε ακολουθήσει τα τελευταία χρόνια η Spirit στις ΗΠΑ. Αν μπορείς να “κλέψεις” πελάτες από τις μεγάλες εταιρείες με τις προσφορές σου, η ζήτηση για θέσεις στα αεροπλάνα σου θα παραμείνει ισχυρή ή θα αυξηθεί. Την ίδια ώρα, όταν μια εταιρεία όπως η Norwegian Air ανακοινώνει την πρόθεσή της να εισέλθει σε νέα αγορά, όλες οι άλλες εταιρείες σπεύδουν να μειώσουν τις τιμές τους, για να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό», λέει ο Μπράιαν Πιρς, επικεφαλής οικονομικών μελετών του Διεθνούς Επιμελητηρίου Αεροπορικών Εταιρειών, της γνωστής ΙΑΤΑ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή