Η Γένοβα, με 38 νεκρούς, παλεύει να συνέλθει

Η Γένοβα, με 38 νεκρούς, παλεύει να συνέλθει

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ημουν εκεί, ήμουν στη γέφυρα. Την είδα να πέφτει μπροστά μου σαν ταινία. Μετά ήρθε ένας νεαρός και μου είπε “πάμε να φύγουμε”. Ετσι βρήκα τη δύναμη να κουνηθώ, βγήκα από το αυτοκίνητο και άρχισα να τρέχω μαζί του. Xάρη σε αυτόν τώρα δεν είμαι καταπλακωμένη από τα συντρίμμια μαζί με το αυτοκίνητό μου». Αμέσως μόλις γλίτωσε τη ζωή της, η νοσηλεύτρια Βαλεντίνα Γκαλμπουσέρα, ακόμη σε κατάσταση σοκ, παρουσιάστηκε στο πόστο της στο νοσοκομείο Βίλα Σκάσι, για να βοηθήσει τους τραυματίες που δεν είχαν τη δική της τύχη. Από τη στιγμή της κατάρρευσης της γέφυρας Μοράντι, στις δυτικές παρυφές της Γένοβας, λίγο πριν από τις 12 το μεσημέρι της Τρίτης 14 Αυγούστου, έως χθες το βράδυ, είχαν ανασυρθεί από τα ερείπια 38 νεκροί και 15 τραυματίες, εκ των οποίων οι πέντε σοβαρά, ενώ υπήρχαν τουλάχιστον 10 αγνοούμενοι.

Περίπου 600 άνθρωποι εγκατέλειψαν για πάντα τα σπίτια τους, που βρίσκονται κάτω από το εναπομείναν τμήμα της γέφυρας, και δεν πρόκειται να ξαναγυρίσουν σε αυτά, εφόσον θα κατεδαφιστούν αναγκαστικά μαζί με το κουφάρι του «μεγάλου έργου» του πολιτικού μηχανικού Ρικάρντο Μοράντι. Σαν τη νοσοκόμα Γκαλμπουσέρα, η πόλη προσπαθεί σε πρώτη φάση να αντιμετωπίσει τις άμεσες συνέπειες της τραγωδίας και μόνο αργότερα θα πάρει ανάσα και θα αναλύσει τα δραματικά γεγονότα. «Από την Autostrade (σ.σ.: την εταιρεία που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο) θέλουμε άμεσα πόρους για την υποστήριξη των συγγενών των θυμάτων, των τραυματιών, των 600 που έφυγαν από τα σπίτια τους και συνολικά της πόλης της Γένοβας, με κατάργηση των διοδίων. Για τα υπόλοιπα, θα μιλήσουμε αργότερα», είπε χθες ο υπουργός Εσωτερικών της Ιταλίας Ματέο Σαλβίνι.

Ο πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε δήλωσε ότι η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο άρσης της παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου στην εταιρεία Autostrade per l’ Italia, του ομίλου Atlantia, ιδιοκτησίας της οικογένειας Benetton. Η μετοχή της Atlantia έχασε 22% χθες στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, εν μέσω ασαφειών για τους όρους της παραχώρησης. Τα συμβόλαια παραχώρησης 3.000 χλμ. αυτοκινητοδρόμων στην Altantia, προ δεκαπενταετίας, είναι μυστικά, αλλά η εταιρεία υποστηρίζει ότι οφείλει να αποζημιωθεί στο ακέραιο για τα προσδοκώμενα κέρδη, ανεξαρτήτως του λόγου για τον οποίο αίρεται η παραχώρηση.

«Οταν υπάρχουν 40 νεκροί, δεν υπάρχει αποζημίωση», υποστήριξε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Λουίτζι ντι Μάιο, ενώ η εταιρεία σημείωσε ότι η γέφυρα βρισκόταν υπό μόνιμη παρακολούθηση και πως είχε ξεκινήσει νέος γύρος έργων για τη στατική ενίσχυσή της. Η εταιρεία είχε εισπράξει 4 δισ. ευρώ από διόδια την τελευταία τετραετία, ενώ είχε δαπανήσει για έργα συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων 2,5 δισ. Η ιταλική κυβέρνηση τώρα ρωτάει για ποιο λόγο πρέπει η διαχείριση των αυτοκινητοδρόμων να προσπορίζει κέρδη στις εταιρείες διαχείρισης, αντί να δαπανώνται όλα τα έσοδα για την ασφαλή τους συντήρηση. Καθώς οι υποδομές της Ιταλίας γηράσκουν και όλο και περισσότερες γέφυρες φθάνουν στο τέλος της ασφαλούς χρήσης τους, ο καταιγισμός ερωτημάτων μόλις ξεκινάει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή