Τίτλοι τέλους για το σούπερ τζάμπο Α380 της Airbus

Τίτλοι τέλους για το σούπερ τζάμπο Α380 της Airbus

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στον βωμό της αποδοτικότητας θυσιάστηκε το εμβληματικό αεροσκάφος Α380, αφού αυτή την εβδομάδα η κατασκευάστρια εταιρεία Airbus ανακοίνωσε τη διακοπή παραγωγής του το 2021. Σε μια περίοδο που η ζυγαριά κλίνει υπέρ των μικρών αεροσκαφών και όσων καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα, η Airbus, που έχει επενδύσει δισεκατομμύρια και μεγάλες προσδοκίες στο Α380, φαίνεται πως έχασε το στοίχημα να ανταγωνιστεί επάξια την ανταγωνίστριά της Boeing. Αν και η διακοπή παραγωγής θεωρήθηκε από πολλούς αναμενόμενη, δεδομένων του υπέρογκου κόστους λειτουργίας και της μικρής ζήτησης του αεροσκάφους, φαίνεται πως ο κλάδος της αεροπορίας δέχθηκε ένα μεγάλο πλήγμα.

Το όραμα της Airbus ήταν το μεγαλοπρεπές Α380 να αποτελέσει την ευρωπαϊκή απάντηση στο αμερικανικό Boeing 747, που κυριαρχεί στην κατηγορία των σούπερ τζάμπο τα τελευταία πενήντα χρόνια. Υπολογίζοντας πως η ζήτηση των επιβατών θα αυξανόταν, ενώ τα αεροδρόμια θα διατηρούσαν τον ίδιο χώρο για τα αεροπλάνα, η Airbus συνέλαβε την ιδέα για την κατασκευή του διώροφου αεροσκάφους, που φιλοξενεί έως και 853 επιβάτες. Η πρώτη εμπορική πτήση του το 2007 συνέπεσε με την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, μια συγκυρία που συγκράτησε τους ενδιαφερομένους από την αγορά του Α380. Ξαφνικά το Α380 φάνταζε υπερβολικά κοστοβόρο και βαρύ. Ως αποτέλεσμα, το γόητρο του διώροφου αεροσκάφους δεν εκτιμήθηκε και οι πωλήσεις ήταν πολύ λιγότερες του προβλεπομένου.

Η Airbus προσπαθούσε να προσελκύσει ένα κοινό το οποίο έδειχνε μόνο μικρό ενδιαφέρον για τη χωρητικότητα, ενώ όσες αεροπορικές εταιρείες το αγόρασαν, το διαμόρφωσαν ώστε να μεταφέρει λιγότερα άτομα προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση.

Το Α380 μπορεί να μην έγινε ιδιαίτερα ελκυστικό στους ενδιαφερόμενους αγοραστές, αλλά δεν ισχύει η ίδια περίπτωση για τους επιβάτες. Οι λεπτομέρειες και οι φανταχτερές προσθήκες, στις οποίες προέβησαν οι αεροπορικές εταιρείες, δίνουν στους επιβάτες την αίσθηση πως ταξιδεύουν πίσω στον χρόνο.

Η επιθυμία των πελατών για ένα άνετο, ήσυχο και χλιδάτο ταξίδι στο Α380 ειρωνικά ενισχύθηκε από την αδυναμία πλήρωσης των θέσεων. Αυτό αποτέλεσε και το τελειωτικό πλήγμα για το αεροσκάφος, καθώς κάθε κενή θέση κοστίζει ακριβά στις αεροπορικές εταιρείες, που καλούνται να πληρώσουν τις τεράστιες ανάγκες σε καύσιμα. Η εικόνα του μισοάδειου αεροσκάφους-ορόσημου της Airbus δεν αρμόζει στο όραμα που είχε θέσει, αλλά δεδομένης της χαμηλής ζήτησης η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική βιομηχανία «οφείλει να επιδείξει ρεαλισμό» και να το αποσύρει, όπως παραδέχθηκε αυτή την εβδομάδα ο Τομ Εντερς, διευθύνων σύμβουλος της Airbus.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή