Εργο της Μαρίας Κτιστοπούλου από την έκθεση «Di Natura» της γκαλερί ArtPrisma.
ΑΤΖΕΝΤΑ

Την ομαδική έκθεση ζωγραφικής «Di Natura», με έργα καλλιτεχνών που αποκαλύπτουν τη δική τους αντίληψη για το φυσικό περιβάλλον, παρουσιάζει από σήμερα και μέχρι τις 12 Ιουνίου η γκαλερί ArtPrisma στον Πειραιά.

500-lexeis-me-ton-dimitri-oikonomoy0
ΒΙΒΛΙΟ

Ο Δημήτρης Οικονόμου γεννήθηκε το 1974. Σπούδασε Ελληνική Φιλολογία στην Αθήνα. Αρθρα του έχουν δημοσιευθεί στο περιοδικό «Μετρονόμος». Πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη το δεύτερο βιβλίο του, «Το απόκρυφο ημερολόγιο της Αριάδνης».


aeithalis-nostos0
ΒΙΒΛΙΟ

Κάθε γενέθλιος τόπος είναι κατά κάποιον τρόπο μυστικιστικός. Η επιστροφή στα χώματά του είναι χοροστασία. Ετσι μοιάζει να αισθάνεται ο Γιώργος Θεοχάρης επιστρέφοντας στη γενέτειρά του, τη Δεσφίνα της Φωκίδας.

«Και τι ακριβώς είναι η σκηνή που γυρίζετε σήμερα, κύριε Μπρόνσον;», ρώτησε γεμάτος περιέργεια ο Ινγκμαρ Μπέργκμαν.
ΒΙΒΛΙΟ

«Εχεις διάθεση για λίγο Μπέργκμαν ακόμη;» με ρωτάει ο κύριος Γκρι. Αναφέρεται φυσικά στο σημείωμα της περασμένης Κυριακής, το οποίο προέκυψε από την ανάγνωση του αυτοβιογραφικού μυθιστορήματος της Λιν Ούλμαν, κόρης της Λιβ Ούλμαν και του Ινγκμαρ Μπέργκμαν, με τον τίτλο «Ανησυχία» (Μεταίχμιο, μτφρ. Χίλντα Παπαδημητρίου).


Ο φακός «συλλαμβάνει» τη Βισουάβα Σιμπόρσκα να φυσάει τον καπνό από το τσιγάρο της ανάμεσα σε άλλους καλεσμένους, κατά την απονομή των βραβείων Νομπέλ στο Δημαρχείο της Στοκχόλμης, στις 10 Δεκεμβρίου του 1996. Λίγο νωρίτερα, της είχε απονεμηθεί το Νομπέλ Λογοτεχνίας. (Φωτ. A.P./Soren Andersson)
ΒΙΒΛΙΟ

«Είναι 3 Οκτωβρίου του 1996 όταν η Σουηδική Ακαδημία επικοινωνεί με τη Βισουάβα Σιμπόρσκα (Wisława Szymborska) ανακοινώνοντάς της ότι βραβεύθηκε με το Νομπέλ Λογοτεχνίας, “για την ποίηση, η οποία με την ειρωνική της ακρίβεια επιτρέπει στα ιστορικά και βιολογικά συμφραζόμενα να αποκαλυφθούν μέσα από τα αποσπάσματα της ανθρώπινης πραγματικότητας”».

Ο Τζόελ, τον οποίο υποδύεται ο Ντίλαν Ο’ Μπράιαν (φωτ.), αποφασίζει να εγκαταλείψει το καταφύγιό του και να περιπλανηθεί σε έναν κόσμο γεμάτο θανατηφόρες παγίδες, που θυμίζει «Τζουράσικ Παρκ», για να σμίξει ξανά με την Εϊμι, τον μεγάλο έρωτα της ζωής του. (Φωτ. Jasin Boland)
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Οπως έχουμε δει και στο παρελθόν, το «μετα-αποκαλυπτικό» κινηματογραφικό υποείδος προσφέρεται και για επιπλέον εκδοχές πέρα από εκείνη του κλασικού δυστοπικού θρίλερ.



Το Ζάππειο Μέγαρο όπου θα διεξαχθεί φέτος το Συνέδριο των Δελφών.
ΑΘΗΝΑΪΚΑ PLUS

Από την εκκίνησή του μέχρι σήμερα, το Συνέδριο των Δελφών δεν αρκέστηκε στις οικονομικές αναλύσεις και πολιτικές τοποθετήσεις από σπουδαίες –εντός και εκτός συνόρων– προσωπικότητες.


Ρίτσαρντ Εστες, «Το πορτρέτο του Ι. Μ. Πέι», 1996. Λάδι σε καμβά. Απόκτημα της Εθνικής Πινακοθήκης της Ουάσιγκτον. (Φωτ. NATIONAL GALLERY OF ART, WASHINGTON)
ΑΤΖΕΝΤΑ

Το πορτρέτο του Κινεζοαμερικανού αρχιτέκτονα Ι. Μ. Πέι (1917-2019), έργο του σημαντικού φωτορεαλιστή ζωγράφου Ρίτσαρντ Εστες (γεννημένου το 1932), είναι ένα από τα νέα αποκτήματα της Εθνικής Πινακοθήκης της Ουάσιγκτον.