i-kyria-nioyton
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Η δυνατότητά της να αλλάζει πρόσωπα και να προσαρμόζεται στις επιταγές της μοίρας είναι φανερή στη ζωή της Αλις Σπρινγκς.


Στο Παλαιό Λιμάνι, κοντά στην περιοχή του Φάρου, ταύροι, κατσίκια, τράγοι, μια γοργόνα, μια κουκουβάγια κουβεντιάζουν με τη γη, τη θάλασσα και τους διαβάτες. Είναι τα 11 γλυπτά της Ναταλίας Μελά, που αποκαταστάθηκαν και συντηρήθηκαν. Ο «Περίπατος» των Σπετσών ήταν η αγαπημένη διαδρομή της σπουδαίας γλύπτριας, που σαν σήμερα, πριν από δύο χρόνια, έφυγε από τη ζωή (φωτ. ΗΛΙΑΣ ΚΟΣΙΝΤΑΣ).
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Στο Παλαιό Λιμάνι, κοντά στην περιοχή του Φάρου, ταύροι, κατσίκια, τράγοι, μια γοργόνα, μια κουκουβάγια κουβεντιάζουν με τη γη, τη θάλασσα και τους διαβάτες. Είναι τα 11 γλυπτά της Ναταλίας Μελά, που αποκαταστάθηκαν και συντηρήθηκαν.

Η αμερικανική μόδα ξανά στο προσκήνιο από το Μητροπολιτικό Μουσείο.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Οχι ένα αλλά δύο γκαλά σχεδιάζει το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης για τη φετινή και την επόμενη χρονιά, με θέμα την αμερικανική μόδα και αντίστοιχες εκθέσεις.


Kerry James Marshall, άτιτλο (αστυνομικός), «Untitled (policeman)», 2015.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Θλίψη και αδικία: Τέχνη και πένθος στην Αμερική», μεγάλη έκθεση στη σκιά της δίκης για τον φόνο του Τζορτζ Φλόιντ.


Και οι περίφημες «Nanas» στο ΜoΜΑ PS1.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ισως πρόκειται για τα πιο γνωστά έργα της Νίκι ντε Σεν Φαλ, τα τεράστια, πολύχρωμα γλυπτά με τις εξωφρενικές γυναικείες καμπύλες που δοξάζουν τη θηλυκότητα σε όλο της το μεγαλείο. 



«Η Δόξα» (1898) του Νικολάου Γύζη, της συλλογής Δημήτρη Γκέρτσου, όπως δωρήθηκε στην Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας (Φεβρουάριος 2021).
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Μια έκδοση αφιερωμένη στον πίνακα του Νικολάου Γύζη, ένα έργο με μεγάλη συμβολική σημασία για τη χώρα.



Κατοικίες στο Μπορντό της Γαλλίας (φωτ. PHILIPPE RUAULT).
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Μην κατεδαφίζεις ποτέ, μην αντικαθιστάς ποτέ» είναι το μότο των Γάλλων αρχιτεκτόνων Αν Λασατό και Ζαν-Φιλίπ Βασάλ, που από χθες είναι οι νικητές του κορυφαίου αρχιτεκτονικού βραβείου Pritzker.


Σπαράγματα της αρχαιότητας ενέθεσε ο Νίκος Σταμπολίδης για να βάλει τις συνδετικές βελονιές σε ένα αφήγημα όπου η αρχαιότητα συμβιώνει με τον 19ο αιώνα. (Φωτ. ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ)
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ομολογώ την αμαρτία μου: βαδίζοντας προς το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης όπου με περίμενε η ιστορικός τέχνης Φανή-Μαρία Τσιγκάκου να με ξεναγήσει στο μεγάλο αφιέρωμα «Αρχαιολατρεία και Φιλελληνισμός», σκεπτόμουν ότι μάλλον θα έπληττα στη θέα των χρυσών επιτραπέζιων ρολογιών και των ελαιογραφιών με εξεγερμένους φουστανελοφόρους ανάμεσα σε αρχαίες κολόνες.

Το έργο του Μπάνκσι «Morons (White)» παραδίδεται στις φλόγες.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Στις αρχές του μήνα, η είδηση πως κάποιος συλλέκτης πλήρωσε 6,6 εκατ. δολάρια για να αποκτήσει ένα βίντεο 10 δευτερολέπτων, το οποίο προφανώς θα μπορούσε να δει δωρεάν μέσα από κάποια πλατφόρμα, έμοιαζε σχεδόν σουρεαλιστική.