Επίθεση στη Nissan από τον νέο συνήγορο του Κάρλος Γκοσν

Επίθεση στη Nissan από τον νέο συνήγορο του Κάρλος Γκοσν

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι κατηγορίες για οικονομικές ατασθαλίες εναντίον του τέως προέδρου της Nissan είναι ένα ζήτημα που έπρεπε να διαχειριστεί εσωτερικά η εταιρεία αντί να το φέρει ενώπιον της Δικαιοσύνης, υποστηρίζει ο Γιουνιχίρο Χιρονάκα, νέος συνήγορος υπεράσπισης του Κάρλος Γκοσν. Ο Γκοσν, αρχιτέκτονας και ηγέτης της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, κρατείται σε ιαπωνικές φυλακές από τον Νοέμβριο καθιστώντας αβέβαιο το μέλλον της συνεργασίας των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ο επιχειρηματίας κατηγορείται για φοροδιαφυγή και υπεξαίρεση 82 εκατ. δολαρίων εις βάρος της γαλλικής Renault και της ιαπωνικής Nissan. Ο Γκοσν, βέβαια, αρνείται όλες τις κατηγορίες.

Υστερα από διττή αποτυχία της προηγούμενης δικηγορικής ομάδας να τον αποφυλακίσει, ο Γκοσν προσέλαβε νέα εκπροσώπηση με υπεύθυνο τον Χιρονάκα, ή αλλιώς «λεπίδα», γνωστό για τις επιθετικές τακτικές του, καθώς όπως όλα δείχνουν η υπόθεση θα προχωρήσει στα δικαστήρια. Στην πρώτη του επίσημη δήλωση ο Ιάπωνας δικηγόρος υποστήριξε πως ο Γκοσν έλαβε τα χρήματα εν γνώσει πολλών στελεχών της Nissan.

Το γεγονός αυτό καθιστά την υπόθεσή του εσωτερικό ζήτημα, που δεν θα έπρεπε να λάβει τέτοια έκταση και να φτάσει στα δικαστήρια, υποστήριξε ο Χιρονάκα, αναμασώντας ουσιαστικά όσα δήλωσαν ο Γκοσν και η οικογένειά του προτού φυλακιστεί.

Συγκεκριμένα, η οικογένειά του ισχυριζόταν πως η απομάκρυνση του Γκοσν ήταν αποτέλεσμα συνωμοσίας εντός της Nissan, που διαφωνούσε με τα σχέδια του επιχειρηματία για συγχώνευση Renault και Nissan. Ο πεπειραμένος δικηγόρος συμπλήρωσε πως ο κακός χειρισμός της υπόθεσης από τη Nissan δημιούργησε στον κόσμο τη «σοκαριστική εντύπωση» πως τα στελέχη οποιασδήποτε επιχείρησης μπορούν ανά πάσα στιγμή να συλληφθούν για ενδοεταιρικά ζητήματα.

Λίγες ώρες πριν από την πρώτη δημόσια δήλωση του Χιρονάκα, η διεθνής ομοσπονδία ανθρωπίνων δικαιωμάτων επέκρινε το ποινικό σύστημα της Ιαπωνίας με αφορμή την παρατεταμένη κράτηση του Γκοσν, που πλησιάζει τους τέσσερις μήνες. Με τη σειρά του και ο δικηγόρος αμφισβήτησε την αμεροληψία του ιαπωνικού συστήματος δικαιοσύνης, το οποίο σημειώνει ποσοστό καταδίκης 99%.

Ενώ ο Γκοσν περνάει σε αντεπίθεση εναντίον της αυτοκρατορίας που είχε χτίσει στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι Nissan και Renault διέρχονται περίοδο κρίσης και, δεδομένης της απουσίας του τέως προέδρου, οι σχέσεις τους είναι ασταθείς. Η διαχείριση των εταιρειών αποτελεί ένα έργο που δύσκολα μπορεί να αναλάβει ένα άτομο, εξ ου και σκέφτονται να το αναθέσουν σε εξωτερική επιτροπή. Η ιαπωνική Nissan αναθεώρησε την πρόβλεψή της προς το χειρότερο για το τρέχον δημοσιονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο κατά περίπου 20%, στα 4,1 δισ. δολάρια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή