ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η κινεζική BYD αποτελεί πλέον το αντίπαλον δέος της Tesla

Η BYD, σε αντίθεση με τη βασική ανταγωνίστριά της, την αμερικανική Tesla, απευθύνεται στον μέσο καταναλωτή, με το φθηνότερο μοντέλο της, το e1, να έχει τιμή περίπου 8.000 ευρώ περιλαμβανομένων των κρατικών επιδοτήσεων. Μεγάλη απήχηση έχουν τα ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD, τα οποία πωλούνται σε τεράστιους αριθμούς όχι μόνο σε διάφορες πόλεις της Κίνας, αλλά και στο Αμστερνταμ, στη Φρανκφούρτη και στο Λος Αντζελες.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο δρόμος για την επίτευξη των στόχων είναι μακρύς, ακόμη και για την εταιρεία BYD που παράγει τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως. Παρότι η επιτυχημένη εταιρεία εδρεύει στην Κίνα, η οποία προσφέρει γόνιμο έδαφος για την ωρίμανση της ηλεκτροκίνησης, το όραμα του ιδρυτή και προέδρου της Γουάνγκ Χουανφού, να επεκτείνει τις επιχειρηματικές δραστηριότητές της σε όλο τον κόσμο με ταχείς ρυθμούς, είναι αμφίβολο εάν μπορεί να πραγματοποιηθεί.

Η ιδρυθείσα το 1995 εταιρεία ξεκίνησε κατασκευάζοντας μπαταρίες για κινητά, για φορητούς υπολογιστές και άλλες συσκευές, και το 2003 εισήλθε στον κλάδο των αυτοκινήτων εξαγοράζοντας μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία. Η BYD σε αντίθεση με την κύρια ανταγωνίστριά της, την αμερικανική Tesla, απευθύνεται στον μέσο καταναλωτή, με το φθηνότερο μοντέλο της, το e1, να έχει τιμή περίπου 8.000 ευρώ περιλαμβανομένων των κρατικών επιδοτήσεων. Μεγάλη απήχηση έχουν τα ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD, τα οποία πωλούνται σε τεράστιους αριθμούς όχι μόνο σε διάφορες πόλεις της Κίνας, αλλά και στο Αμστερνταμ, στη Φρανκφούρτη και στο Λος Αντζελες. Επίσης, κατασκευάζει φορτηγά και ανυψωτές.

Ο λόγος για τον οποίο η εταιρεία εστιάζει περισσότερο την προσοχή της στα πιο ογκώδη οχήματα, κατά κύριο λόγο στα λεωφορεία, είναι ότι της προσφέρουν μεγαλύτερη ευχέρεια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, σύμφωνα με το Bloomberg Businessweek. Αντιθέτως, οι οδηγοί των Ι.Χ. αποζητούν κομψότερη σχεδίαση, μεγαλύτερη επιτάχυνση και έχουν γενικά απαιτήσεις, που αποσυντονίζουν την BYD από τον στόχο της, την ευρεία αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η εξαιρετικά επιτυχημένη κινεζική εταιρεία πωλεί κάθε μήνα έως και 30.000 ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στην Κίνα και μάλιστα κατασκευάζει η ίδια τις μπαταρίες που χρησιμοποιεί. Το Πεκίνο έχει υποστηρίξει ιδιαίτερα την ηλεκτροκίνηση προσφέροντας γενναιόδωρα κονδύλια και πολλά κίνητρα στους καταναλωτές, χαμηλώνοντας σημαντικά την τιμή των αυτοκινήτων. Εθνικός στόχος είναι ο περιορισμός των πετρελαιοκίνητων στη χώρα όσο το δυνατόν συντομότερα. Ως αποτέλεσμα, στην Κίνα πραγματοποιούνται περισσότερες από τις μισές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, σύμφωνα με το Bloomberg Businessweek.

Ωστόσο, η BYD έρχεται αντιμέτωπη με τις ανταγωνίστριες του κλάδου, μεταξύ αυτών η Volkswagen και η Ford, που αν και ξεκίνησαν με καθυστέρηση την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προσαρμόζονται σταδιακά στις ανάγκες των καταναλωτών. Εκτός αυτού, η BYD, όπως άλλωστε και κάθε άλλη κινεζική βιομηχανία, «τραυματίζεται» από τον αντίκτυπο του εμπορικού πολέμου με τις ΗΠΑ. Ενδεικτικά, το τελευταίο έτος η μετοχή της BYD στο Χονγκ Κονγκ υποχώρησε κατά 18%.

Ο Γουάνγκ Χουανφού είναι αποφασισμένος να καταστήσει την παρουσία της BYD αισθητή παγκοσμίως και να τη μετατρέψει σε ηγέτη της ηλεκτροκίνησης. Το αν πράγματι θα μπορέσει να παραγάγει μοντέλα ανθεκτικά στη μεταβολή των καταναλωτικών τάσεων –όπως στις υπηρεσίες διαμοιρασμού οχήματος– θα αποδειχθεί αργότερα.

Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί στον αισιόδοξο ιδρυτή και πρόεδρο της BYD ότι θα καταφέρει να κερδίσει το καταναλωτικό κοινό, διότι παρά τη μεγάλη επιτυχία των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, μέχρι το 2020 μόλις 4 εκατομμύρια κάτοικοι της χώρας θα έχουν ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο, σύμφωνα με σχετική έρευνα της McKinsey.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ