ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο ΔΗΚΤΗΣ (21/04/19)

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Ο ΔΗΚΤΗΣ

Φόβος για «limit up» στα σουβλάκια

Δισέλιδη ανάλυση για τις ζωονόσους, που έχουν επηρεάσει την παραγωγή χοιρινού κρέατος στην Κίνα και που ενδέχεται να επηρεάσουν και την παραγωγή σε Γαλλία και Γερμανία, απέστειλε χθες το απόγευμα το γραφείο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας Στ. Πιτσιόρλα. Στην ανάλυση συγκαταλέγονται και οι εξελίξεις στις τιμές του χοιρινού κρέατος, όπως αυτές διαμορφώθηκαν στο χρηματιστήριο αγαθών του Σικάγου, αλλά και οι εξελίξεις στις τιμές λιανικής και χονδρικής στην Ελλάδα. Στη τιμές λιανικής του χοιρινού κρέατος καταγράφεται αύξηση 1%-2% τον τελευταίο μήνα, ενώ το περίεργο είναι ότι στις τιμές χονδρικής μόνο τις τρεις τελευταίες ημέρες παρατηρείται αύξηση 6%, η οποία αντιστοιχεί σε 0,15 ή 0,19 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Το εάν τελικά το σουβλάκι θα κάνει «limit up» στα 3 ευρώ, όπως προειδοποιούν οι ψητοπώλες, μένει να το δούμε τις επόμενες ημέρες, κάτι που επισημαίνει και το υπουργείο Οικονομίας.

Ιστορική για τον ΟΣΕ η αυριανή ημέρα, καθώς ηλεκτροδοτείται το σιδηροδρομικό δίκτυο που αφορά το τμήμα Λιανοκλάδι - Δομοκός. Σχεδόν 25 χιλιάδες βολτ θα διαπεράσουν το καλώδιο της γραμμής, δίνοντας οριστικό τέλος για πρώτη φορά στην ντιζελοκίνηση κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Αμέσως μετά θα ξεκινήσει η δοκιμαστική χρήση της γραμμής, με στόχο στα μέσα του επόμενου μήνα να διεξαχθούν τα πρώτα εμπορικά δρομολόγια. Αν συμβεί αυτό, ο μέσος χρόνος θα μειωθεί κατά περίπου μία ώρα και περισσότερο, κάνοντας τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε περίπου τέσσερις ώρες. Πρόκειται σίγουρα για μια ιστορική στιγμή, η οποία ωστόσο άργησε πολλά χρόνια, αν όχι δεκαετίες.

Τα κρίσιμα στοιχεία για την Ελλάδα

Η δική μας Μ. Εβδομάδα μόλις ξεκινάει, αλλά το Καθολικό Πάσχα πέρασε και έτσι αυτή η εβδομάδα προβλέπεται δραστήρια στις Βρυξέλλες. Συγκεκριμένα, την Τρίτη θα δημοσιευθούν τα δημοσιονομικά στοιχεία για το 2018, έλλειμμα και χρέος, στο πλαίσιο της διαδικασίας του υπερβολικού ελλείμματος, ενώ εντός των επόμενων ημερών θα ολοκληρωθεί και η συγκέντρωση των προγραμμάτων σταθερότητας και μεταρρυθμίσεων, που όλοι είναι υποχρεωμένοι να υποβάλλουν στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου. Το ελληνικό ενδιαφέρον είναι προφανές, καθώς το πρόγραμμα σταθερότητας θα είναι ένας προάγγελος του μεσοπρόθεσμου και άρα θα αποκαλύπτει ενδεχομένως τα περιθώρια που βλέπει η κυβέρνηση να υπάρχουν για παροχές.

«Χρυσοτόκος όρνιθα» η Αττική Οδός

Συνέχισε και το 2018 να αποτελεί τη «χρυσοτόκο όρνιθα» των συμβάσεων παραχώρησης οδικών αξόνων η Αττική Οδός. Σχεδόν 70 εκατ. ευρώ καθαρά κέρδη κατέγραψε κατά την περσινή χρήση, μέγεθος ελαφρώς υψηλότερο συγκριτικά με τα κέρδη 69 εκατ. ευρώ που είχαν προκύψει το 2017, αναδεικνύοντας τη συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης στην πλέον επικερδή μεταξύ των υπόλοιπων οδικών αξόνων, αν και, όπως σημειώνουν οι μέτοχοι, τα πρώτα μερίσματα ξεκίνησαν να διανέμονται μετά 12 χρόνια λειτουργίας του έργου. Τα έσοδα της Αττικής Οδού ανήλθαν πέρυσι σε 185,76 εκατ. ευρώ, έναντι 176,85 εκατ. ευρώ, καθώς προέκυψε αύξηση της κυκλοφορίας των οχημάτων κατά 4%, επιβεβαιώνοντας τις ανοδικές τάσεις που είχαν καταγραφεί τους τελευταίους μήνες. Η εταιρεία παραχώρησης της Αττικής Οδού ελέγχεται σε ποσοστό 65,7% από την «Ελλάκτωρ», που πριν από λίγους μήνες απέκτησε επιπλέον ποσοστό 6,5% αντί ποσού 37,5 εκατ. ευρώ, με πωλητή την Τράπεζα Πειραιώς. Το υπόλοιπο ποσοστό ανήκει στον όμιλο Αβαξ. Με βάση την υφιστάμενη σύμβαση, τον Σεπτέμβριο του 2024 λήγει η περίοδος εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου, που στοίχισε 1,3 δισ. ευρώ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ